ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه بایدو برای ارائه دوچرخه های هوشمند در چین

گام بعدی در زمینه ابزارهای هوشمند و تکنولوژی های پیشرفته چیست؟ ساعت های هوشمند و پوشیدنی هایی از این قبیل را فراموش کنید و به دوچرخه ها بیاندیشید. شرکت بایدو (Baidu)، توسعه دهنده بزرگترین موتور ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

گام بعدی در زمینه ابزارهای هوشمند و تکنولوژی های پیشرفته چیست؟ ساعت های هوشمند و پوشیدنی هایی از این قبیل را فراموش کنید و به دوچرخه ها بیاندیشید.

شرکت بایدو (Baidu)، توسعه دهنده بزرگترین موتور جستجوی کشور چین، دوچرخه ای تولید کرده و نام آن را دوبایک (Dubike) نهاده است. این دوچرخه موتور ندارد و از طریق ژنراتورهای مخصوصی انرژی خود را تامین می کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

baidu-dubike-2014-11-26-02

این دوچرخه با ظاهر جذاب خود (که طراحی آن توسط بایدو و تیم دیزاین دانشگاه Tsinghua انجام شده) یک هاب ژنراتور خودکار دارد که حرکت را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این بدان معناست که دوچرخه از نیروی الکتریکی تولید و انبار شده، برای روشن نگه داشتن همه چیز استفاده می کند. از سنسورها گرفته تا پورت هایی که می توان به تلفن همراه وصل و آن را شارژ کرد.

ضربان قلب، تعداد پدال زدن و بسیاری دیگر از موارد توسط سنسورهای مخصوص این دوچرخه ثبت می شوند و از طریق بلوتوث به اپلیکیشنی که روی تلفن همراه خود دارد ارسال می شود.

دوبایک، برای وضعیت سلامتی سرنشین اش اهمیت بسیاری قائل است و حتی راه های پیموده شده را هم روی نقشه ثبت می نماید. با ثبت همه این موارد، بایدو تحلیل های خاصی را برای شما انجام می دهد و از طریق شبکه های اجتماعی راهکارها و برنامه های سلامتی خاصی ارائه می کند.

انستیتو Deep Learning یا به صورت خلاصه IDL، ماه گذشته یک سیستم عامل مخصوص دوچرخه عرضه کرد تا به اطلاعات بسیار گسترده ای از جمله نقشه راه، برنامه های سلامتی و دیگر موارد هوشمند دسترسی داشته باشد.

هیچ اطلاعات دیگری از جمله قیمت، وزن، مشخصات، جنس به کار برده شده، مناطق قابل عرضه و ... در مورد دوچرخه بایدو گفته نشده و باید منتظر ماند و دید که چینی ها در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Baidu-DuBike.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۵ آذر ۱۳۹۳

    دوچرخه باحالیه

  • Prime
    Prime | ۵ آذر ۱۳۹۳

    چینیا که ظاهرا دوچرخه زیاد استفاده میکنند، اینطور نیست؟

    شاید ایده اشون بگیره!

  • bahram
    bahram | ۵ آذر ۱۳۹۳

    خیلی جالبه! اولین باره میبینم چین خودش یه چیزیو طراحی کرده!

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۵ آذر ۱۳۹۳

      ما ایرانیا دل خوشی از این چینیا نداریم ولی دور از انصافه این حرفو دربارشون زد
      با این جمعیت خفنی که دارن توی بومی سازی وسایل الکترونیکی مورد نیازشون خیلی موفق بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی