ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های برگزیده هواشناسی در تبلت و موبایل

آگاهی از وضعیت آب و هوای روزهای آینده، جزء ضروریات برخی مشاغل محسوب شده و بدون آن انجام برخی کارها غیر ممکن است. کشاورزان و گلخانه داران، ملوانان و کشتی رانان، سازمان های هواپیمایی، مسئولین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

آگاهی از وضعیت آب و هوای روزهای آینده، جزء ضروریات برخی مشاغل محسوب شده و بدون آن انجام برخی کارها غیر ممکن است. کشاورزان و گلخانه داران، ملوانان و کشتی رانان، سازمان های هواپیمایی، مسئولین پروژه های عمرانی، کوهنوردان و ... همگی به یک رسانه مطمئن برای پیش بینی وضعیت هوا نیازمندند.

معمولا برای پیش بینی وضعیت هوا به اخبار سراسری مراجعه می کنیم، اما گاهی ممکن است به هر دلیلی نتوانیم آن را دنبال کنیم. اینجاست که دوباره تکنولوژی و اپلیکیشن ها به کمک ما آمده و وضعیت هوا را به طور لحظه به لحظه برایمان پیش بینی خواهند کرد. در ادامه، به معرفی چند عدد از اپلیکیشن های برتر هواشناسی برای تلفن های هوشمند خواهیم پرداخت.

با دیجیاتو همراه باشید.

 WeatherBug

WeatherBug 1

اگر تا به حال از اپلیکیشن های هواشناسی انتظاری در حد نمایش دما و وضعیت ابرها را داشته اید، WeatherBug آمده تا سطح توقعات تان را به درجه ای بالاتر برساند. با پیش بینی وضعیت هوای بیش از 2.6 میلیون نقطه در سراسر جهان، WeatherBug یکی از بزرگ ترین پایگاه های سنجش وضعیت جوی دنیاست.

به غیر از نمایش وضعیت هوای امروز، با ودرباگ قادرید پیش بینی دقیقی از آب و هوای ده روز آینده داشته باشید. امکانات این اپلیکیشن به قدری فراوانند که تنها اشاره تیتروار به هر کدام، نیازمند یک مقاله جداست؛ با این وجود برخی از قابلیت های ودرباگ موجب تمایز آن با سایر اپلیکیشن های هواشناسی شده که بهتر است به آن ها بپردازیم.

اولین خصوصیت اختصاصی ودرباگ، امکان پیش بینی دقیق صاعقه یا طوفان و محل آن روی نقشه های هوایی است. در صورتی که آنلاین باشید، خود اپلیکیشن با زنگ هشدار شما را از محل وقوع گردباد، طوفان یا آذرخش و فاصله تان تا آن مطلع خواهد کرد؛ بنابراین ودرباگ ابزاری است که می تواند جان شما را نیز از خطرات نجات دهد.

دومین قابلیت ویژه ودرباگ، امکان مشاهده حرکت توده ها و جریانات هوایی به صورت زنده است؛ چیزی که قبلا تنها در اخبار تلویزیون آن را دیده بودیم. همچنین با ورود به منوی Live Cam، قادرید تصویری زنده از دوربین های مستقر در خیابان شهرهای مختلف دنیا را مشاهده کرده و دقیقا بدانید که در کوچه و خیابان چه اتفاقاتی در حال وقوع است. البته این امکان فعلا در ایالات متحده آمریکا در دسترس است.

ودرباگ یکی از کامل ترین و حرفه ای ترین اپلیکیشن های هواشناسی است که تاکنون برای پلتفرم های موبایل عرضه شده. این ابزار کاربردی را می توانید به رایگان برای iOS، اندروید و ویندوزفون دانلود کنید.

WeatherBug

WeatherBug

سازنده: .Earth Networks, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 26.8 / 12.4 / 13 مگابایت زبان:

 AccuWeather

 AccuWeather 1

AccuWeather از رقیبان قدرتمند اپلیکیشن ودرباگ محسوب شده و از برخی جهات بالاتر از آن قرار می گیرد. دو عامل، بیش از همه آن را نسبت به سایر اپلیکیشن های هواشناسی در میان مردم سراسر دنیا محبوب کرده، یکی رابط کاربری ساده تر و سبک تر و دیگری پشتیبانی اش از تعداد زبان های بیشتر (که متأسفانه شامل زبان فارسی نمی شود).

AW با بهره گیری از تکنولوژی MinuteCast بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن هستید، هر دو ساعت یک بار وضعیت دما، رطوبت و ابرها را بروزرسانی می کند. ضمنا در صورت احتمال بارندگی، پیش از شروع بارش شما را از آن مطلع کرده و حتی شدت و مدت زمان باریدن باران، برف یا تگرگ را نیز برای تان تخمین می زند. البته تعداد کشورهایی که از این قابلیت بهره مند شده اند هنوز به تعداد انگشتان دو دست نرسیده است.

از جمله نقاط قوت AccuWeather، ویجت های فراوان و امکانات شخصی سازی آن است. انواع ویجت برای قرارگیری در صفحه دسکتاپ گجت شما در نظر گرفته شده که هر یک، از لحاظ اطلاعاتی که به نمایش می گذارند قابل تنظیم اند؛ به طور مثال اگر تمایلی به مشاهده وضعیت رطوبت هوا ندارید قادرید آن را از تنظیمات اپلیکیشن غیر فعال کنید.

ضمنا در مقایسه با ودرباگ، AccuWeather برای شما وضعیت جوی را تا 15 روز آینده پیش بینی خواهد کرد که این نیز یکی از عوامل برتری اش محسوب می شود. دیگر امکانات آن مثل مشاهده پیشروی طوفان در رادار نیز فعلا مختص به آمریکای شمالی بوده و به نظر نمی رسد که در آینده برای سایر کشورهای جهان هم فراهم گردد.

AccuWeather نیز به رایگان برای سه پلتفرم اصلی موبایل عرضه شده و دانلود آن را به کسانی توصیه می کنیم که خواستار محیط ساده تری برای پیش بینی وضعیت هوا هستند.

AccuWeather

AccuWeather

سازنده: .ACCUWEATHER INTERNATIONAL, INC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 42.5 / 8.7 / 5 مگابایت زبان:

Arcus Weather

Arcus Weather 1

آرکوس انحصارا برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و بیش از همه چیز، روی دو عامل دما و بارش تمرکز داشته است. با ورود به اپلیکیشن، رابط کاربری ساده و غیر گرافیکی آن ممکن است در وهله اول موجب دلسردی شما شود، با این وجود کمی که با قابلیت هایش آشنا شوید آن را ابزار مفیدی خواهید یافت.

این اپلیکیشن پیش از شروع بارندگی و بدون نیاز به سرویس های مکان یابی، وقوع و زمان توقف آن را برای تان تخمین زده و سپس میزان بارش را بر اساس شدت، در یک بازه زمانی مشخص روی منحنی ترسیم می کند. مطمئنا این قابلیت برای کشاورزان و مدیران پروژه های عمرانی بسیار ارزشمند بوده و آن ها را برای اعمال مدیریت بهتر بر کار خود یاری خواهد کرد.

از نکات مثبت اپلیکیشن آرکوس، پشتیبانی و هماهنگی کامل آن با پوشیدنی های اندرویدی است. این گونه، با هر بار نگاه کردن به ساعت هوشمند خود، از خارج کردن موبایل از جیب و دردسرهای باز کردن اپلیکیشن خلاص خواهید شد.

ویجت اختصاصی این اپلیکیشن نیز از قابلیت تنظیم نمایش داده ها برخوردار بوده و اطلاعات آن را می توانید در مرکز اعلان های اندروید هم دنبال کنید.

آرکوس را می توانید به صورت رایگان و با حجم تنها 3 مگابایت برای موبایل های اندرویدی دانلود کنید.

Arcus Weather

Arcus Weather

سازنده: Labrys Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

 The Weather Channel

 The Weather Channel 1

Weather.com از پایگاه های پیشگام و عظیم اینترنتی در زمینه پیش بینی وضعیت هواست و اپلیکیشن آن نیز از جمله بهترین ابزارها برای تلفن های هوشمند در این زمینه محسوب می گردد.

به غیر از قابلیت های معمولی که در سایر اپلیکیشن های مشابه وجود دارند، The Weather Channel از امکانات اضافی بهره برده که وجه تمایز آن با دیگر رقبا به حساب می آید. به غیر از دریافت اطلاعات از این اپلیکیشن، خودتان هم می توانید به آن اطلاعاتی اضافه کرده و در گسترش آن سهیم باشید.

بدین صورت که کافی است اطلاعات هواشناسی یک محل خاص (که در نقشه اطلاعاتی در مورد آن موجود نیست) را به سازندگان اپلیکیشن ارسال کرده تا امکان پیش بینی وضعیت هوای منطقه شما در آینده فراهم شود.

از دیگر امکانات خوب TWC، ابزارهای فصلی آن هستند. با کمک این ابزارها قادرید از وضعیت مسیرهای هوایی برای هواپیماها، مسیرهای دریایی برای کشتی ها و میزان گرد و غبار موجود در آسمان مطلع شده و برای مواجهه با مشکلات آن آماده شوید.

از لحاظ طراحی رابط کاربری، اغراق نیست اگر بگوییم که زیباترین UI در میان اپلیکیشن های هواشناسی را در TWC خواهید دید. با انتخاب هر شهر برای پیش بینی آب و هوا، تصاویر زیبایی مربوط به همان منطقه در بک گراند منوی پیش بینی ظاهر می شود. همین موضوع، خود یکی از عواملی است که شما را مدت زمان بیشتری در اپلیکیشن مشغول نگه خواهد داشت.

The Weather Channel نیز به صورت رایگان و برای iOS، ویندوزفون و اندروید آماده دانلود است.

The Weather Channel

The Weather Channel

سازنده: The Weather Channel Interactive قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 38.3 / 14.3 / 14 مگابایت زبان:

 اپلیکیشن هواشناسی

Havashenasi

کمتر اپلیکیشن ایرانی هواشناسی را می توان یافت که واقعا پاسخگوی نیازهای کاربران فارسی زبان بوده و توانایی رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشد. اپلیکیشن هواشناسی ساخته میلاد فرجی، مطمئنا از لحاظ امکانات با اپلیکیشن های مشهور خارجی قابل قیاس نیست اما حداقل از لحاظ دادن امتیازاتی ویژه به کاربر ایرانی، در عمل مفیدتر از آنها ظاهر شده است.

با ورود به محیط گرافیکی و زیبای اپلیکیشن هواشناسی، قادرید دمای هوای فعلی، رطوبت، فشار، سرعت و دمای بعد و وضعیت هوا را تا ده روز آینده مشاهده کنید. این داده ها از پایگاه های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی جمع آوری شده و بسته به تنظیماتی که اعمال می کنید، در بازه های زمانی مختلف بروز می شوند.

تقریبا وضعیت هوای کلیه شهرهای بزرگ و مهم کشور را می توانید در اپلیکیشن هواشناسی مشاهده کنید، با این حال امکان مشاهده وضعیت جوی سایر نقاط دنیا هم در آن مهیا شده است. از دیگر مزایای این اپلیکیشن، نمایش ساعت دقیق طلوع و غروب خورشید در هر روز و تقویم شمسی آن محسوب می گردد.

همچنین در نسخه جدید اپلیکیشن، تصاویر انیمیشنی زنده ای از وضعیت هوای فعلی شهرتان را هم مشاهده خواهید کرد که البته امکان چندان جدیدی هم نیست. ویجت اپلیکیشن هواشناسی را می توان به عنوان یکی از نقاط قوتش عنوان کرد، ویجتی که در اندرویدهای 4.2 به بالا توانایی انتقال به قفل صفحه موبایل را هم دارد.

اپلیکیشن هواشناسی به صورت انحصاری برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و با قیمت 1999 تومان در کافه بازار به فروش می رسد.

اپلیکیشن هواشناسی

اپلیکیشن هواشناسی

سازنده: میلاد فرجی قیمت: 1999 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.5 مگابایت زبان:

خوشبختانه تعداد اپلیکیشن های موجود برای هواشناسی، آنقدر زیاد هست که جوابگوی طیف وسیع سلیقه های کاربران تلفن های هوشمند باشد. در جعبه ابزار این هفته سعی بر آن داشتیم که به معرفی اپلیکیشن های شناخته شده تر و محبوب تر در این مقاله محدود بپردازیم.

لازم به ذکر است که پیش تر به معرفی اپلیکیشن هایی در این زمینه مانند Yahoo Weather و هواشناس در دیجیاتو پرداخته بودیم. اگر اپلیکیشن مورد استفاده شما در لیست فوق نیست، لطفا آن را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • alpha+
    alpha+ | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    فقط go weather

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی