ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۷ نکته برای برگزاری جلسات کاری موفق

مدتی قبل، در جلسه کسب و کاری با دیدگاهی نو، من باعث تعجب تمام افراد حاضر در اتاق کنفرانس شدم. مدتی پس از شروع ارائه و صحبت های یکی از عوامل اجرایی آژانس تبلیغاتی، از ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

مدتی قبل، در جلسه کسب و کاری با دیدگاهی نو، من باعث تعجب تمام افراد حاضر در اتاق کنفرانس شدم. مدتی پس از شروع ارائه و صحبت های یکی از عوامل اجرایی آژانس تبلیغاتی، از جایم بلند شدم، پیش او رفتم و لپ تاپش را بستم.

من در این باره توضیحاتی ارائه کردم: با اینکه ۲۰ مورد عالی از مشتریان مختلف برای بحث و بررسی در اختیار داریم، قصد داریم راهی متفاوت پیش بگیریم. چه کاری بهتر از برگزار کردن جلسه معارفه با روشی متفاوت؟ با این کار، در واقع، صورت جلسه را دور انداختم. در حالیکه برنامه ای برای بر هم زدن روال طبیعی کار ها نداشتم، از اتفاق بعدی، کاملا خوشحال شدم: ما مکالمه ای فوق العاده مفید درباره اهداف و چالش های یکی از مشتریان آینده نگر و تخصص های تیم داشتیم. سخنرانی آغازین، تبدیل به گفتگویی تعاملی و سرزنده شد. این چشم انداز، یکی از مشتریان اصلی ماست.

البته، تمام افراد از این کار من متعجب شدند، و من هم بعدا از آن ها عذرخواهی کردم. اما من دوست دارم جلسات، کوتاه، تعاملی و پربار برگزار شوند.

این مقدمه از زبان کوین مینی، موسس BFG Communications نوشته شده. در ادامه این مطلب نکات مهم و موثر در رابطه با برگزاری جلسات موفق و موثر را که تجربه او هستند، مطالعه کنید.

۱. جلسه را به موقع آغاز کنید

افرادی که به موقع در سالن کنفرانس حاضر شده اند، نباید حتی ۵ دقیقه بیشتر برای حضور فرد دیگری صبر کنند. در را بسته و جلسه را آغاز کنید. منتظر افراد بدقول ماندن، تنها باعث تقویت رفتار آنان خواهد شد. کسانی که دیر می رسند و باعث ناراحتی دیگران می شوند، دیگر این اشتباه را مرتکب نخواهند شد.

۲. اهداف خود را مشخص کنید

هدف مورد نظر خود را پیش از شروع جلسه مشخص کنید. اگر قصد دارید دستور کاری در این مورد بنویسید، بهتر است آن را به کوتاه ترین شکل ممکن بنویسید تا اهدافتان از طریق نامه ای طولانی و خسته کننده به اعضای تیم منتقل نشود.

۳. تعداد افراد حاضر را تا حد امکان کاهش دهید

سعی کنید تعداد افراد شرکت کننده در جلسه را حداکثر به ۵ تا ۷ نفر کاهش دهید. وقتی گروه بزرگ تر شود، برخی اعضا تبدیل تماشاگر می شوند.

۴. جلسات را کوتاه برگزار کنید

بیشتر مواقع، زمانی که برای انجام کاری در نظر می گیرید، زمان واقعی لازم برای انجام آن است. احتمالا، بر اساس تقویم های Gmail یا Outlook، یک ساعت، زمان پیشفرض انجام کار ها محسوب می شود. سعی کنید جلسات را برای ۳۰، ۴۵ یا حتی ۱۵ دقیقه برنامه ریزی کنید. صرفه جویی در زمان، هرچند هم کوتاه، می تواند در پربار بودن روزتان موثر باشد.

۵. از همه افراد انتظار همکاری داشته باشید

در تمام شرکت های موفق، اگر در بحث های انجام گرفته در جلسات شرکت نکنید، دیگر دعوت نخواهید شد. فعال بودن و به اشتراک گذاشتن ایده ها، امری ضروری محسوب می شود.

۶. پاورپوینت هایی متفاوت بسازید

برای رعایت این نکات، می توانید ارائه بصری زیبا تری داشته باشید. از تصاویر، بیشتر از کلمات استفاده کنید؛ استفاده از قانون توییتر در ارائه ها کاملا منطقی به نظر می رسد، در یک اسلاید، از بیش از ۱۴۰ کاراکتر استفاده نکنید. بهتر است ارائه خود را با خلاصه از تصمیمات و قدم های بعدی به پایان ببرید.

۷. ملاقات را در جایی غیر از سالن کنفرانس برگزار کنید

برگزاری جلسات، در خارج از سالن کنفرانس، ایده ای مناسب برای تیم های کوچک به نظر می رسد. می توانید در طول جلسه، قدم بزنید تا در فضای آزاد بنشینید.

هدایت ملاقات های تیمی با روش های مناسب، باعث جاری شدن بهتر ایده های اعضا خواهد شد. قطعا زمانیکه افراد از حضور در جلسه خسته و کسل شوند، برای اتمام آن ثانیه شماری خواهند کرد. نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • bahram
    bahram | ۶ آذر ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود مرسی

  • Kian
    Kian | ۶ آذر ۱۳۹۳

    برای اسلاید ساختن میشه از impress استفاده کرد. یه خرده نسبت به پاورپوینت بیشتر زمان میبره ولی خروجیش بی نظیر و کاملا متفاوت از آب در میاد.

  • Kiomars shady
    Kiomars shady | ۶ آذر ۱۳۹۳

    مقاله خیلی مهم و خوبی بود تشکر فراوان
    حتما سعی میکنم این نکته هاشو رعایت کنم
    بازم سپاس فراوان :)

  • Mr.Sanayi
    Mr.Sanayi | ۶ آذر ۱۳۹۳

    سلام دوستان
    ببخشید کامنتم به موضوع پست آقای رمضان پور ربطی نداره ..
    چند مدتی بود سایت ها با مشکل و سخت باز میشدن اما از دیروز تا به حال خیلی شدید شده و اکثر سایت ها رو نمیتونم باز کنم اینترنتم هم وایمکس ایرانسل هست از سایت دانشگاه گرفته تا بقیه سایت ها از خدمات ایرانسل گفتن مشکل به زودی حل میشه میخواستم ببینم مشکل برای بقیه هم هست یا فقط برای وایمکسه؟
    و آیا ربطی به فیلترینگ جدید داره؟
    جالب اینجاست #Digiati خیلی راحت باز میشه اما سایت دانشگاهم باز نمیشه :D

    • M.S.N
      M.S.N | ۶ آذر ۱۳۹۳

      اینترنت ایران همین مدلیه دیگه.
      چهار روز پیش برای منم این شکلی شده بود.
      شواهدشم موجوده جای دندونام روی دیوار اتاقم هست.
      نشون بدم؟

      • TROOL
        TROOL | ۶ آذر ۱۳۹۳

        مال من ای دی اس ال مخابراته هر 50 مگابایت که میگذره یه 5 دقیقه قطع میشه بعدش دوباره وصل میشه الان فایلای دانلودم اکثرن خراب شده

      • Mr.Sanayi
        Mr.Sanayi | ۶ آذر ۱۳۹۳

        هی ارور میده نمیدونم چی کار کنم

        • M.S.N
          M.S.N | ۶ آذر ۱۳۹۳

          شما یه کاری کنید این ارور که اومد چند بار صفحه رو Reload کنید احتمالا درست بشه.
          فقط زیاد این کار رو تکرار کنید.برای من که این مدلی درست شد.
          موفق باسید.

          • poria
            poria | ۶ آذر ۱۳۹۳

            دادا واسه منم همین مدله... من شاتل دارم... سرعت ا کلا داغون ه... نمیدونم چه غلطی باز دارن میکنن...بهتر نکردن هیچ دارن بدتر میکنن...

  • TROOL
    TROOL | ۶ آذر ۱۳۹۳

    بر اساس تجربه میگم شماره 4 کوتاه کردن زمان جواب نمیده !

مطالب پیشنهادی