ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: مقایسه Xperia Z3 Compact با G3 Beat؛ هویت ژاپنی یا بازاریابی کره ای؟

سونی و ال جی هر دو از بازیگران تازه نفس دنیای موبایل به شمار می روند. شرکت ژاپنی پس از پشت سر گذاشتن دوران سیاهش، اکنون بار دیگر مشغول اوج گرفتن است و سازنده کره ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سونی و ال جی هر دو از بازیگران تازه نفس دنیای موبایل به شمار می روند. شرکت ژاپنی پس از پشت سر گذاشتن دوران سیاهش، اکنون بار دیگر مشغول اوج گرفتن است و سازنده کره ای نیز با الگو گرفتن از رقیب موفق هم وطن، راه موفقیت را در پیش گرفته است.

اکسپریا زد ۳ و جی ۳ هم اکنون از محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار به شمار می روند و هر یک در نوع خود توانسته اند موفقیت های بسیاری را به دست آورند. اما رقابت در بازار موبایل فراتر از پرچمدار ها است. شرکت ها برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهند، مدل های ارزان قیمت تری از پرچمداران اصلی را به بازار عرضه می کنند. و اینجا است که Xperia Z3 Compact و G3 Beat پای به میدان می گذارند.

در ادامه مطلب قصد داریم تا این دو دستگاه را روبروی یکدیگر قرار داده و آن ها را شانه به شانه هم مورد بررسی قرار دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_010

هر دو محصول از زبان طراحی برادران بزرگتر خود بهره می گیرند. G3 یکی از زیباترین موبایل هایی بود که در سال گذشته به بازار آمد، اما باید بگوییم که ال جی در پیاده سازی آن طرح در ابعاد کوچکتر چندان موفق عمل نکرده است.

هنگام در دست گرفتن G3 Beat اولین موضوعی که به نظر می رسد، ضخامت نسبتا زیاد دستگاه است. این محصول از ضخامتی ۱۰.۳ میلی متری برخوردار است و به خاطر انحنایی که در پشت دارد، همچون یک بالش بزرگ در دست جای می گیرد. نکته جالب اینجا است که G3 به عنوان پرچمدار اصلی، محصول بسیار خوش دستی به شمار می رفت، اما اکنون مشخص نیست که مهندسان ال جی G3 Beat را چگونه طراحی کرده اند که ارگونومی دستگاه تا این حد تحت تاثیر قرار گرفته است.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_048

در سوی دیگر Xperia Z3 Compact عملکرد بسیار متفاوتی را از خود بر جای می گذارد. ضخامت این دستگاه ۸.۶ میلی متر است، و ارگونومی دستگاه در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. در واقع Z3 Compact را می توان یکی از خوش دست ترین موبایل هایی دانست که سونی تا به امروز تولید کرده است.

البته نباید فراموش کرد که Z3 Compact در مقایسه با G3 Beat از نمایشگر کوچکتری برخوردار است. محصول کره ای نمایشگری ۵ اینچی دارد و دستگاه ژاپنی از صفحه نمایشی ۴.۶ اینچی بهره می برد. جی۳ از جمله موبایل هایی محسوب می شد که از باریک ترین حاشیه های ممکن در اطراف نمایشگر خود بهره می برد، اما متاسفانه این موضوع مهم به هیچ وجه در G3 Beat رعایت نگشته است.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_013

جالب اینکه این موضوع در مورد سونی کاملا بر عکس است. این شرکت همواره به علت استفاده از حاشیه های بسیار در اطراف نمایشگر با انتقادات بسیاری از سمت کارشناسان مواجه می شد، اما این بار در Z3 Compact حاشیه ها به حداقل خود رسیده است. این نکته علاوه بر اینکه روی ارگونومی محصول تاثیر مستقیم گذاشته، ظاهری جذاب را نیز برای موبایل سونی به همراه آورده است.

در حالی که سونی از حاشیه های اندک بالا و پایین نمایشگر نهایت بهره را برده و دو اسپیکر را در جلوی دستگاه قرار داده، ال جی این حاشیه ها را بدون استفاده رها کرده و تنها اسپیکر دستگاه را در پشت آن قرار داده است. این موضوع طبیعتا برتری Z3 Compact در بخش صدا را با خود به همراه دارد. موبایل سونی به لطف دو اسپیکری که دارد صدا را با شفافیت و قدرت زیادی مستقیما به سوی کاربر پخش می کند.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_025

حاشیه های اندک اطراف نمایشگر به همراه بدنه شیشه ای که در پشت دستگاه قرار دارد، ظاهری بسیار جذاب را برای Z3 Compact به همراه آورده اند. در مقایسه با پرچمدار اصلی، سونی دیگر از آلمینیوم برای قاب اطراف دستگاه استفاده نکرده و این بخش را با پلاستیک جایگزین کرده است.

با این حال حجم پلاستیک به کار رفته در Z3 Compact در قیاس با G3 Beat آنقدر ناچیز است که در مقایسه رو در رو نمی توان ایرادی را به سونی وارد دانست. جی۳ بیت همچون برادر بزرگتر خود کاملا از پلاستیک ساخته شده است. بدنه پشتی دستگاه البته ظاهری آهنین دارد و در نگاه اول تا حدی کاربر را گول می زند. گویی صداقت در فرهنگ هیچ یک از طراحان کره ای جایی ندارد. یکی دوست دارد پلاستیک را در قالب چرم عرضه کند و دیگری توهم آهن را از پلاستیک به وجود می آورد.

با وجود اینکه ال جی از بدنه ای تمام پلاستیکی در طراحی جی ۳ بیت استفاده کرده، اما باز هم موفق نشده تا وزن دستگاه را پایین بیاورد. در حالی که Z3 Compact وزنی ۱۲۹ گرمی دارد، جی ۳ بیت با نشان دادن عدد ۱۳۴ گرم بر روی ترازو، دستگاه فربه ای به شمار می رود. شاید بگویید که زد ۳ کامپکت به خاطر نمایشگر کوچکترش، معیار درستی برای سنجش سنگینی جی ۳ بیت به حساب نمی آید؛ لذا در این رابطه یکی از هم وطنان ال جی را به عنوان معیار انتخاب می کنیم. گلکسی اس ۴ به عنوان پرچمدار سابق سامسونگ، از نمایشگری ۵ اینچی بهره می برد و وزن آن نیز تنها ۱۳۰ گرم بود.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_027

درب پشتی جی ۳ بیت قابل جدا شدن از دستگاه است و به همین خاطر کاربر می تواند در مواقع اتمام شارژ، نسبت به تعویض باتری اقدام نماید. البته در طول چندین سالی که مشغول بررسی محصولات مختلف هستیم، کمتر کاربری را دیده ایم که از این ویژگی استفاده کند.

در سوی دیگر زد۳ کامپکت همچون یک دژ دربسته است. مانند سایر محصولات سونی، این دستگاه نیز با برخورداری از استاندارد IP68 می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب قرار بگیرد و بی هیچ آسیبی به خشکی بازگردد. مقاومت در برابر آب باعث شده تا درگاه های اطراف دستگاه، توسط درپوش هایی محافظت شوند. سونی مدتی پیش توانست جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را از درپوش بی نیاز کند، اما همچنان وجود درپوش بر روی پورت پر استفاده ای همچون MicroUSB یکی از اشکالاتی است که متوجه سازنده ژاپنی می شود.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_045

یکی از تفاوت های دیگری که در طراحی دو محصول دیده می شود، مربوط به نحوه ثبت تصاویر است. زد ۳ کامپکت بر روی بدنه خود از دکمه فیزیکی شاتر دوربین بهره می برد. این دکمه عملکردی دو مرحله ای دارد و به کاربر اجازه می دهد تا با تسلط بیشتری بر روی سوژه ها فوکوس کرده و عکس را به ثبت رساند. جی ۳ بیت از چنین دکمه ای بی بهره است، اما در صورت تمایل کاربر می تواند از دکمه های کنترل صدا که بر روی بدنه پشتی قرار دارند، برای این منظور بهره برد. نیاز به توضیح نیست که این دکمه ها در مقایسه با یک دکمه تخصصی برای ثبت عکس، عملکرد ضعیف تری را از خود بر جای می گذارند.

نمایشگر

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_032

هر دو دستگاه رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ را در برابر چشمان کاربر قرار می دهند. با این وجود تفاوت کیفیت بسیاری در میان آن ها دیده می شود. زد ۳ کامپکت به خاطر صفحه نمایش کوچکترش، از تراکم پیکسل 319ppi برخوردار است. این عدد باعث می شود تا تصاویر با شفافیت و وضوح بسیاری در موبایل سونی به نمایش در بیایند.

اما در سوی دیگر اوضاع کاملا برای ال جی متفاوت است. نمایشگر ۵ اینچی G3 Beat، در هر اینچ خود تنها ۲۹۴ پیکسل را جای داده و به همین علت نمی تواند وضوح چندانی را از خود برجای گذارد. تصاویر و به خصوص نوشته ها از خوانایی چندانی در نمایشگر این دستگاه برخوردار نیستند و چینش پیکسل ها به وضوح قابل مشاهده است.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_033

جی ۳ از لحاظ کنتراست هم نمی تواند با زد ۳ کامپکت رقابت کند. موبایل سونی رنگ ها را به گرمی و با تراوت بالایی به نمایش می گذارد، در حالی که محصول ال جی رنگ هایی بی روح را به تصویر می کشد.

تفاوت دیگری که در نمایشگر دو دستگاه دیده می شود، به زاویه دید آن ها بر می گردد. با وجود اینکه هر دو شرکت از پنل IPS استفاده می کنند، اما باز هم این سونی است که زاویه دید بالاتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. نمایشگر سونی همچنین نسبت به شیشه محافظ، فاصله کمتری دارد؛ این موضوع باعث می شود تا تصاویر به نمایش درآمده، به شما نزدیک تر باشند.

زد ۳ کامپکت همچنین از میزان روشنایی بیشتری در مقایسه با جی ۳ بیت بهره می برد. همین موضوع سبب می گردد تا این دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید، خوانایی بالاتری را به نمایش بگذارد.

سخت افزار

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_011

فاصله دو دستگاه در این بخش آنقدر زیاد است که نوشتن در مورد آن کمی خنده دار به نظر می رسد.

در حالی که سونی برای محصول خود از پردازنده Snapdragon 801 استفاده کرده، ال جی به Snapdragon 400 کفایت کرده است. زد ۳ کامپکت به چهار هسته با معماری Krait 400 و فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز مجهز است و در مجموعه خود رمی ۲ گیگابایتی را جای داده است. در سوی دیگر G3 Beat نیز از همین تعداد هسته بهره می برد، با این تفاوت که سرعت آن ها بر روی ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم شده و معماریشان نیز با الگوی Cortex-A7 صورت پذیرفته است، این دستگاه همچنین دارای رمی ۱ گیگابایتی است.

توضیح واضحات است اگر بگوییم زد۳ کامپکت عملکرد بسیار سریع تر و روان تری را از خود بر جای می گذارد. البته جی ۳ نیز از پس کارهای سبک بر می آید، اما بعضی اوقات لگ های آن بدجوری توی ذوق می زند. اختلاف عملکردی که در جلملات قبل ذکر کردیم، در نتایج بنچ مارک های دو دستگاه نیز کاملا مشخص است.

بنچمارک Antutu :  زد ۳ کامپکت در راست و جی ۳ بیت در چپ
بنچمارک Antutu : زد ۳ کامپکت در راست و جی ۳ بیت در چپ
بنچمارک BaseMark OS II : زد ۳ کامپکت در راست و جی ۳ بیت در چپ
بنچمارک BaseMark OS II : زد ۳ کامپکت در راست و جی ۳ بیت در چپ

پردازش گرافیکی در زد۳ کامپکت توسط آدرنو ۳۳۰ صورت می پذیرد. این پردازنده به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین همچون آسفالت بر می آید و تجربه لذت بخشی را در اختیار شما می گذارد. این در حالیست که امور گرافیکی جی ۳ بیت، توسط آدرنو ۳۰۵ صورت می پذیرد. این پردازشگر گرافیکی طبیعتا قدرت چندانی ندارد و نمی تواند بازی های سنگین را به راحتی اجرا نماید.

جی ۳ بیت در یک مدل با حافظه ۸ گیگابایتی به بازار عرضه می شود و از این میزان تنها نزدیک به ۴ گیگابایت فضای آزاد در اختیار کاربر قرار می گیرد. در سوی دیگر زد ۳ کامپکت حافظه ای ۱۶ گیگابایتی دارد که البته ۱۲ گیگابایت آن برای استفاده آزاد است. هر دو دستگاه از درگاه کارت حافظه جانبی بهره می برند. کاربران می توانند در زد ۳ کامپکت تا ۱۲۸ گیگابایت، و در جی ۳ بیت تا ۶۴ گیگابایت دیگر را از طریق MicroSD به حافظه دستگاه خود اضافه نمایند.

در حالی که هر دو محصول از قابلیت هایی همچون NFC و گیرنده رادیویی بهره می برند، جی ۳ بیت یک ویژگی مهم دیگر را نیز به همراه دارد. ال جی این دستگاه را در مدل دو سیم کارته نیز به بازار عرضه کرده است. موضوعی که قطعا می تواند مورد استقبال کاربران بسیاری واقع شود.

نرم افزار

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_UI03

هر دو دستگاه به اندروید ۴.۴ مجهز هستند و هر دوی آن ها نیز رابط کاربری مخصوص به خود را بر روی اندروید پیاده سازی کرده اند. اگر بخواهیم رابط های کاربری را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که از لحاظ ظاهری، برتری تا حدودی متعلق به سونی است.

در حالی که ال جی به اندروید شکل و شمایلی شهر بازی مانند داده است، محیط نرم افزاری سونی از ظاهر شکیل تری بهره می برد و بیشتر حس مدرن بودن را به کاربر منتقل می نماید. با این حال از دید امکانات و ویژگی ها، باید ال جی را به عنوان گزینه برتر انتخاب کرد.

سونی در طول سالیان اخیر هرگز تلاش نکرده تا قابلیت های چشم گیری را بر روی نرم افزار خود پیاده سازی کند، در حالی که ال جی با الگو گرفتن از سامسونگ، ویژگی های بعضا جالبی را در رابط کاربری اختصاصی خود قرار داده است.

ویژگی هایی مثل knock Code ، عدم خاموش شدن نمایشگر هنگام مطالعه متن، فرمان های حرکتی و … از جمله مواردی هستند که لذت کار با بخش نرم افزاری جی ۳ بیت را افزایش می دهند.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که جی ۳ بیت در قسمت فوقانی خود دارای درگاه InfraRed است. این بخش به دستگاه کمک می کند تا نقش یک کنترل از راه دور را برای وسایل الکترونیکی ایفا نماید. اپلیکیشن QuickRemote که به صورت پیش فرض بر روی این محصول نصب شده، به کاربر این امکان را می دهد تا دکمه های کنترل مجازی را بر اساس سلیقه اش بچیند و به کنترل تلویزیون و یا سایر محصولات بپردازد.

در نهایت بد نیست در جریان باشید که سونی اعلام کرده اندروید زد ۳ کامپکت به زودی به نسخه آبنبات چوبی به روز رسانی خواهد شد، اما هنوز از سمت ال جی خبری در این رابطه منتشر نشده است.

دوربین

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_036

سونی دقیقا همان دوربین اکسپریا زد۳ را بر روی برادر کوچک تر نیز قرار داده است. این بدین معنی است که در زد ۳ کامپکت شما با یک لنز غول آسای ۲۰.۷ مگاپیکسلی روبرو هستید که می تواند عکس هایی با رزولوشن ۵۲۴۸ × ۳۹۳۶ پیکسل را به ثبت رساند.

در طرف مقابل، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پرچمدار اصلی LG در جی ۳ بیت به ۸ مگاپیکسل تقلیل یافته است. این دوربین می تواند تصاویر را با رزولوشن ۳۲۶۴ × ۲۴۴۸ پیکسل شکار نماید. کاهش رزولوشن تنها موردی نبوده که ال جی در راستای کاهش هزینه ها، آن را قربانی کرده است؛ بر خلاف جی ۳، در محصول جدید دیگر خبری از فلش دوگانه نیز نیست و G3 Beat تنها دارای یک فلش LED است.

در کمال تعجب LG دلش نیامده تا فوکوس لیزری را از جی ۳ بیت دریغ کند. این سیستم با تابش اشعه مادون قرمز به سوژه های عکاسی و دریافت بازخورد آن، عملکرد بهتر و سریع تری را در زمینه فوکوس انجام می دهد. باید بگوییم استفاده از این سیستم دقت فوکوس را در جی ۳ بیت بالا برده، اما در زمینه سرعت نتوانسته تاثیر چندانی را از خود بر جای بگذارد. در واقع سخت افزار ضعیف این دستگاه، سرعت عملکرد دوربین را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اکسپریا زد ۳ کامپکت در حالت اتوماتیک / برای دیدن عکس در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اکسپریا زد ۳ کامپکت در حالت اتوماتیک / برای دیدن عکس در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.
نمونه عکس ثبت شده با دوربین جی ۳ بیت / برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.
نمونه عکس ثبت شده با دوربین جی ۳ بیت / برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.

جی ۳ در روشنایی روز عکس های چندان بدی را شکار نمی کند، با این وجود در مقایسه مستقیم با دوربین زد ۳ کامپکت، حرف چندانی برای گفتن ندارد. عکس های زد ۳ از جزییات بیشتری برخوردار هستند و رنگ ها را بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می کنند. البته توجه داشته باشید که این مقایسه را با قراردادن هر دو دستگاه در حالت اتوماتیک انجام داده ایم. برای کسانی که نمی دانند بد نیست اشاره کنیم که زد ۳ کامپکت در حالت عکاس خودکار، تنها می تواند تصاویری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل را به ثبت رساند. طبیعی است که اگر محصول سونی را در حالت Manual قرار دهیم، لنز ۲۰.۷ مگاپیکسلی آن هیچ شانسی رقابتی را برای جی ۳ بیت قائل نمی شود.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین جی ۳ بیت
نمونه عکس ثبت شده با دوربین جی ۳ بیت
نمونه عکس ثبت شده با اکسپریا زد ۳
نمونه عکس ثبت شده با اکسپریا زد ۳ کامپکت

در محیط های کم نور نیز این دوربین سونی است که به لطف سنسور بزرگتری که دارد می تواند نور بیشتری را جذب نماید. بد نیست بدانید که سنسور سونی 1/2.3 اینچی است و سنسور ال جی ابعادی برابر با 1/3.06 اینچ دارد. موبایل سونی همچنین برای عکاسی در تاریکی، برگ برنده دیگری را نیز در جیب دارد؛ این دستگاه از ISO 12800 پشتیبانی می کند که باعث می شود عکس ها در تاریکی با نویز هر چه کمتری به ثبت رسند.

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_035

نهایت کیفیتی که دوربین G3 Beat می تواند با آن نسبت به فیلمبرداری اقدام نماید، 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. این در حالیست که Z3 Compact کیفیت 2160p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می دهد. زد ۳ همچنین قادر است تصاویر 1080p را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و ویدیو ها را با حالت Slow-Motion تولید نماید؛ قابلیتی که طبیعتا جی ۳ بیت از آن بی بهره است.

سونی حتی در زمینه دوربین جلو نیز بهتر از ال جی عمل کرده است. زد ۳ کامپکت می تواند سلفی ها را با دوربین ۲.۲ مگاپیکسلی به ثبت رساند، در حالی که این عدد برای جی ۳ بیت تنها ۱.۳ مگاپیکسل است.

در آخر اگر بخواهیم به اپلیکیشن دوربین دو دستگاه نیز بپردازیم، باید بگوییم که باز هم این سونی است که با در اختیار قرار دادن گزینه های متعدد، امتیاز بیشتری را به خود اختصاص می دهد. در حالی که جی ۳ بیت تنها دارای یک حالت پانوراما است، زد ۳ کامپکت با ارائه حالت هایی همچون واقعیت افزوده، عکاسی همزمان با دو دوربین و … تجربه لذت بخش تری از عکاسی را در اختیار شما قرار می دهد.

باتری

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_038

جی ۳ بیت علیرغم اینکه از ابعاد بزرگتری برخوردار است، اما قدرت باتری آن در مقایسه با زد ۳ کامپکت، ضعیف تر است. محصول ال جی از یک باتری ۲۵۴۰ میلی آمپر در ساعتی بهره می برد که 60mAh از باتری موبایل سونی قدرت کمتری دارد.

با وجود اینکه دو دستگاه از دو باتری تقریبا یکسان استفاده می کنند، اما به نظر می رسد که پردازنده زد ۳ کامپکت، عملکرد بهینه تری را از خود بر جای می گذارد و شارژ بیشتری را داخل خود نگه می دارد. در حالت استفاده عادی هر دو دستگاه تا پایان یک روز همراه شما باقی خواهند ماند، اما در صورتی که استفاده سنگینی از آن ها به عمل آورید، این جی ۳ بیت است که قبل از تاریکی هوا، نیاز به شارژ مجدد پیدا می کند.

جمع بندی

Sony_Z3_Compact_vs_LG_G3_Beat_047

شاید اگر این دو دستگاه نام پرچمداران اصلی را یدک نمی کشیدند، هرگز آنها را برای بررسی در مقابل یکدیگر قرار نمی دادیم. چرا که همانطور که خواندید، تفاوت فاحشی میان عملکردشان وجود دارد.

اما مسأله اینجا است که وقتی شما از نام پرچمداراتان استفاده می کنید، در واقع اعتبار آن را به میان آورده اید. اعتباری که ال جی پس از سال ها تلاش و به سختی توانست به آن دست یابد و اکنون به نظر می رسد به راحتی چوب حراج را بر رویش قرار داده است.

جی ۳ بیت تنها هاله ای از پرچمدار ال جی را به نمایش می گذارد. این دستگاه حتی از لحاظ ظاهری و ارگونومی نیز با برادر بزرگتر خود تفاوت هایی را دارد که چشم پوشاندن بر روی آن ها کار دشواری است. قرار دادن نام « جی ۳ » بر روی این میان رده ضعیف، تنها به یک موضوع اشاره دارد و آن هم طمع ال جی برای کسب سود بیشتر از بازار موبایل های ارزان قیمت است.

اما کره ای ها ظاهرا فراموش کرده اند که حتی میان رده ها نیز قوانین و معیار های خاص خودشان را دارند و کاربران دیگر به هر برندی روی خوش نشان نمی دهند. شاید به همین خاطر است که چشم بادامی ها به دامان «جی ۳» چنگ زده اند و تصمیم گرفته اند تا از اعتبار پرچمدار خود استفاده نمایند.

در سوی دیگر اکسپریا زد ۳ کامپکت، کاملا برازنده اسمی است که برای آن انتخاب گشته. این دستگاه تمام آنچه که زد ۳ برای عرضه دارد را در ابعادی کوچکتر و با قیمتی ارزان تر در اختیار کاربران قرار می دهد. و این دقیقا همان آرمانی است که از ژاپنی ها انتظارش می رود. اهالی شرق دور به خوبی ارزش برند را می دانند و حاضر نیستند تا به هر قیمتی هویت اصلی خود را فراموش کنند.

در نهایت باید بگوییم، اگرچه اسکپریا زد ۳ کامپکت از لحاظ قیمتی گران تر از جی ۳ بیت به فروش می رسد، اما واقعیت این است که این اختلاف، کاملا ارزشش را دارد.

Sony Xperia Z3 Compact با قیمت ۱.۵۴۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می رسد. 

LG G3 Beat (مدل دو سیم کارته) با قیمت ۹۱۷.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (73 مورد)
  • bi nam
    bi nam | ۹ مهر ۱۳۹۴

    اخ سی نس بگه اینا که ۷۰۰ ۸۰۰ تومن اختلاف قیمت دان چرا مقایسه می کنید من با قیمت زد۳ کامپکت می رم جی ۳ رو می گیرم اصلا شاییسته ی دیجیتاتو نبود

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    باسلام
    بنده 1 ماهه G3 beat دارم.باید بگم که این گوشی از همه لحاظ بهتر از کامپکته و به نظر میرسه که شما اصلا حتی این گوشی رو باهاش کار هم نکردی.کیفیت تصویر این گوشی به قدری بالاست که احساس کردن تفاوتش حتی با پرچمدار LG هم حس نمیشه.من خودم خیلی گوشی میخرم و میفروشم اما بهتره که بدونید الآن دوتا G3 beat تو خونه ماست با یه تبلت LG Gpadv8.3
    هرکی خریده پشیمون نشده. نظر سنجیتون کاملا اشتباهه

  • saeid
    saeid | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا چی فک کردی که این 2 تا رو مقایسه کردی؟؟؟؟
    من خودم چند وقنی هست G3 beat دارم وباید بگم به غیر از سخت افزار بیشتر تحلیلت با اغماض بوده چون یا این گوشیو تو دستت نگرفتی یا از گوشی چیزی نمیفهمی

  • علي
    علي | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    اين بررسي تخصصي نبود، غرض ورزي بود. به طور مشهودي مشخصه که نويسنده از برند ال جي خوشش نمياد.
    چرا اينقدر زحمت ميدي به خودت برادر. از اول بگو جي 3 آشغاله و اينقدر توضيحات بلغور نکن

  • Mohamadreza
    Mohamadreza | ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

    دوستان من ده روزه G3Beat گرفتم باید بگم بازی سنگین مثل آسفالت8 راحت اجرا می کنه این گوشی باید با htc desire 816 و Samsung S5mini مقایسه می کردین
    Z3 با G3 مقایسه کنید له میشه :)
    در کل G3 beat باید باهاش کار کنی بفهمین چیه نسبت به قیمتش میارزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی