ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با TZOA آشنا شوید: گجتی کوچک برای یافتن هوای تمیز

روزهایی است که شما صبح زود از خواب بیدار شده و به قصد پیاده روی در هوای آزاد و تمیز به بیرون از خانه مراجعه می کنید. اما در واقع هوایی که استشمام می کنید ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

روزهایی است که شما صبح زود از خواب بیدار شده و به قصد پیاده روی در هوای آزاد و تمیز به بیرون از خانه مراجعه می کنید. اما در واقع هوایی که استشمام می کنید به هیچ عنوان سالم نبوده و شما هم متوجه این موضوع نخواهید شد.

چرا که ذرات آلوده و بسیار ریزی که در هوا وجود دارد تنها با تجهیزات خاص قابل شناسایی هستند و در حالت عادی شما حس می کنید هوای سالم را تنفس می کنید. برای جلوگیری از این اتفاق TZOA ساخته شده است، گجتی کوچک و زیبا برای شناسایی شدت کثیفی هوا.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ba9a767dae694708d93672dc604c03a8_large

TZOA نام گجت کوچکی است که به صورت دایره شکل و یک اسکنر مخروطی به روی آن قرار دارد و قرار است اولین ابزار پوشیدنی شناسایی آلودگی هوا باشد.

این محصول که در وب سایت KickStarter برای جذب سرمایه قرار گرفته، قادر است عواملی همچون کیفیت هوا، شدت UV نور، رطوبت و دما را دریافت می کند و سپس شما از طریق اپلیکیشن متصل به گجت خود، می توانید تمام اطلاعات مربوط به این موارد را مشاهده کنید.

fa8a820cf8662cbefb1d3283f45b06ad_large

کاربران می توانند اطلاعات دریافتی را در وب سایت این پروژه آپلود کنند تا افراد دیگر بتوانند در نقشه مناطق تمیز از نظر آلودگی هوا را مشاهده کنند. شما می توانید این گجت کوچک را به کیف یا کفش خود متصل کنید و مابقی کارها را به او بسپارید.

c7413b8176486cfeaeadde2f03507fe7_large

طبیعتا گجت هایی که در Kickstarter معرفی می شوند در حد نمونه های اولیه هستند و باید دید در صورت عرضه چه عملکردی از خود به نمایش خواهند گذاشت. سازندگان TZOA اعلام کرده اند که در صورت کسب سرمایه مورد نیاز، این محصول در تابستان ۲۰۱۵ و با قیمت ۱۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    جالب بود

  • Click4u
    Click4u | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    این UV سنجیش بیشتر کاربردیه به نظر من : D

  • bahram
    bahram | ۹ آذر ۱۳۹۳

    این تو ایران کاربردی نداره. چون هوای تازه ای وجود نداره. چون سازمان محیط زیست به خوبی داره کارشو انجام میده.چون همه چی زیر نظر سازمان استاندارده و استاندارد داره!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ آذر ۱۳۹۳

    ipooya آره داداش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی