ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های ثبت شده توسط جابز هنوز هم جایزه می برند

با وجود گذشت بیش از سه سال از فوت استیو جابز، مدیر عامل پیشین اپل، هنوز پتنت های انحصاری او برنده جایزه شده و همچنین موارد قدیمی هم به روز رسانی می شوند. MIT Technology ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

با وجود گذشت بیش از سه سال از فوت استیو جابز، مدیر عامل پیشین اپل، هنوز پتنت های انحصاری او برنده جایزه شده و همچنین موارد قدیمی هم به روز رسانی می شوند.

MIT Technology Review اشاره دارد به این نکته که جابز در مجموع ۴۵۸ پتنت به نام خود ثبت کرده که از این تعداد تقریبا یک سوم آنها پس از فوت او در اکتبر ۲۰۱۱ برنده جایزه شده اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱۴۱ پتنت مدیر عامل سابق اپل پس از فوت او بر اثر سرطان پانکراس در سال ۲۰۱۱، برنده جایزه شده اند.

به گفته وب سایت مربوطه، اسناد ثبت اختراعات استیو جابز همانند تاریخ اپل پر از شگفتی است. اولین پتنت او که در سال ۱۹۸۰ ثبت و در سال ۱۹۸۳ تایید شد، "رایانه شخصی" نام داشت. یکی دیگر از پتنت های او فروشگاه شیشه ای اپل واقع در خیابان پنجم نیویورک است که آگوست امسال برنده جایزه شد.

اما موضوع جالب توجه این است که در اسناد بسیاری از پتنت های جدید اپل، نام مخترع "استیو جابز" ثبت شده.

برخی از این موارد پنجره ای هستند به علایق شخصی استیو جابز. مثل قایق بادبانی عظیم الحثه ۸۰ متری که او در طراحی و راه اندازی آن نقش داشت. در ماه مارس گذشته، کمپانی Savant Systems جابز را به دلیل ایده کنترل کشتی در دریا به وسیله تبلتی مثل آیپد به عنوان مخترع برتر اعلام کرد.

مدیر کمپانی ثبت اختراعات FOSS، فلوریان مولر، می گوید با وجود پرکار بودن استیو جابز، هنوز این موضوع مسجل نشده که ما او را به عنوان یکی از بزرگترین مخترعان در بخش تکنولوژی بدانیم یا طراحی.

یوکاری ایواتانی کین، نویسنده کتاب "امپراطوری خالی از سکنه، اپل پس از استیو جابز" که البته توسط تیم کوک مورد نقد قرار گرفت، در این کتاب اشاره کرده که نام استیو جابز با جوایز و امتیازات برتر بسیار زیادی آمیخته شده. هرچند تیم واسکو، طراح رابط کاربری آیپاد، می گوید که نظرات، بازخوردها و پیشنهاداتی که استیو جابز در این رابطه داده به حدی مهم و ارزشمند هستند که پتنت این موضوع را هم به نام خود ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • حسن
    حسن | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    آقا سلام پرویی نباشه من یتا در خواست داشتم هرکی بیتونه انجام بده ممنونش مشم اینکه یتا اپل آیدی برام بسازد اینم ایمیلم=www.mostafa.rezahasani@yahoo.com

  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    ممنون از مطالبتون

  • Mohammad
    Mohammad | ۹ آذر ۱۳۹۳

    از نظر فنی شاید خیلی ها از استیو جابز بهتر باشن ولی یه نابغه به تمام معنا هستش که شرکتی رو پایه گذاری کرد که حتی بعد مرگش هنوز هم بهترین هستش!نه مثل مایکروسافت و اچ پی و دل که بعد از رفتن موسسین خودشون تنزل داشتن...

  • Mohammad ch
    Mohammad ch | ۹ آذر ۱۳۹۳

    اسطوره دنیای تکنولوژی بود اگه نبود شاید 10 سال دیگه چیزی به اسم گوشی هوشمند وارد بازار میشد
    واقعا حیف شد

    • شهریار
      شهریار | ۹ آذر ۱۳۹۳

      داداش از مرحله واقعا پرتی :D گوشی های هوشمند از خیلی قبل ترا وجود داشتن . استیو جابز یه بازاریابی حرفه ای انجام داد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی