ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیتزا هات
تکنولوژی

در رستوران های زنجیره ای Pizza Hut، کامپیوتر غذای دلخواه شما را حدس می زند [تماشا کنید]

آیا تا به حال برایتان پیش آمده وقتی در رستورانی نشسته اید مطمئن نباشید که چه غذایی را می خواهید سفارش دهید و آرزو کرده باشید کاش فرد دیگری غذای مناسب و دلخواهتان را انتخاب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۸

آیا تا به حال برایتان پیش آمده وقتی در رستورانی نشسته اید مطمئن نباشید که چه غذایی را می خواهید سفارش دهید و آرزو کرده باشید کاش فرد دیگری غذای مناسب و دلخواهتان را انتخاب و سپس آن را برایتان سرو کند؟

منوی جدیدی که در رستوران های زنجیره ای پیتزا هات (Pizza Hut) ارائه شده با کمک یک کامپیوتر دقیقاً همین کار را انجام می دهد و سعی می کند با پی بردن به علایق و آنچه در ضمیر ناخودآگاه شما می گذرد برایتان یک غذای مناسب را انتخاب نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این منوی دیجیتالی (پیتزا هات نام آن را Subconscious Menu یا منوی ضمیر ناخودآگاه گذاشته است) بر روی نمایشگر یک تبلت ۲۰ ماده غذایی کلیدی که در طبخ پیتزا کاربرد دارند را به مشتری نمایش می دهد و وقتی وی ۲.۵ ثانیه به نمایشگر یاد شده خیر گشت و آیتم ها را از نظر گذارند کامپیوتری در پشت صحنه با بررسی دقیق در می یابد که او به چه مواردی بیشتر توجه کرده و سپس با استفاده از یک الگوریتم نسبتاً پیشرفته و بر حسب اطلاعاتی که از شما کسب کرده است از بین ۴۸۹۶ دستور غذایی که در اختیار دارد مناسب ترینش را برایتان انتخاب می کند.

منوی جدید رستوران های زنجیره ای پیتزا هات توسط یک شرکت سوئدی با نام Tobii Technology که تخصص اصلیش در زمینه تکنولوژی های مرتبط به دنبال کردن چشم انسان (eye tracking) است توسعه یافته و برای پیاده سازی و تکمیلش تقریباً ۶ ماه زمان صرف شده است.

pizzafinal_3120506b

مدیران این مجموعه ی زنجیره ای می گویند بر اساس آزمایشات صورت گرفته حدسی که کامپیوتر برای مشتریان می زدند در ۹۸ درصد موارد مناسب ذائقه و سلیقه ی آنها بوده و گله ای از آن نداشته اند.

Kathryn Austin، مدیر بازاریابی پیتزا هات، نیز در همین رابطه می افزاید: "ما دوست داریم همواره ایده های جدید را بررسی کنیم و این باعث افتخار است که توانسته ایم اولین منوی دیجیتالی در جهان را ارائه نماییم که بر اساس آنچه در ضمیر ناخودآگاه مشتریانمان می گذارد به انتخاب بهترین غذای مناسب برای آنها می پردازد و در آینده نیز قصد دارید تجربیات جدید مشابهی را به علاقه مندان پیتزا هات عرضه کنیم."

هر چند منوی دیجیتالی مورد بحث هنوز در مراحل اولیه تست و آزمایش به سر می برد ولی گفته می شود احتمال اینکه به زودی به صورت گسترده در اکثر شعبه های پیتزا هات مورد استفاده قرار گیرد بسیار بالا است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Pizza-Hut-Restaurants-Subconscious-Menu-with-Tobii-Eye-Tracking.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • bahram
    bahram | ۹ آذر ۱۳۹۳

    خوب بود مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ آذر ۱۳۹۳

    ایده بکر و زیبایی هستش اما به درد من نمیخوره من چیزی رو که ندیدم زیادی نگاش میکنم آخرش فکر کنم یه سری چیزایی بهم تحویل بدن که اصلا قابل خوردن نباشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی