ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ برای کنترل و وارد کردن اطلاعات به ساعت های هوشمند

هر چند هنوز آینده ی ساعت های هوشمند دقیقاً مشخص نیست ولی می توان آنها را یکی از مهم ترین و جنجالی ترین گجت های سال جاری دانست که بحث در پیرامونشان بسیار زیاد بود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۵

هر چند هنوز آینده ی ساعت های هوشمند دقیقاً مشخص نیست ولی می توان آنها را یکی از مهم ترین و جنجالی ترین گجت های سال جاری دانست که بحث در پیرامونشان بسیار زیاد بود و در بین مدل های فراوانی که وارد بازار شدند سامسونگ و دستاوردهایش در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشتند.

همچنین گذشته نشان داده این شرکت کره ای هرگز از تجربه کردن موارد جدید به منظور بهبود محصولاتش دست نمی کشد و در همین راستا به نظر می آید تمرکز مهندسین آن بر روی برخی اجزای ساعت های سنتی انتقال یافته تا با بهره گیری از آنها ساعت های هوشمند مدرن بهتر و کاراتری عرضه نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از این اپل هم تجربه ای مشابه را داشته است، طراحان و مهندسین در کوپرتینو چرخنده ای که به صورت معمول برای تنظیم عقربه های ساعت به کار گرفته می شد را با یک بازطراحی مجدد و تحت عنوان Digital Crown به ساعت هوشمند این کمپانی آوردند تا کاربران بتوانند از آن برای زوم کردن یا خارج شدن از حالت زوم و... در اپل واچ استفاده نمایند.

gsmarena_002

اکنون و در سوی دیگر سامسونگ ظاهراً متوجه یک نکته شده، آنهم اینکه تقریباً همگی ساعتهای هوشمند امروزی از شیوه ای یکسان برای دریافت ورودی ها از جانب کاربر استفاده می کنند و بر اساس اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده، شرکت مورد اشاره پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن از یک حلقه چرخان در اطراف نمایشگر (مشابه حلقه ای که هم اکنون در اطراف نمایشگر ساعت های اسپورت وجود دارد) برای وارد کردن اطلاعات و افزودن قابلیت های کنترلی به اسمارت واچ استفاده می گردد.

gsmarena_003

در تصاویر موجود در پتنت ثبت شده به نظر می رسد کاربر در حال انجام تنظیمات بر روی یک اپلیکیشن تقویم در ساعت هوشمند خودش است ولی احتمالاً اگر روزی سامسونگ از این پتنت در محصولات پوشیدنی آینده اش استفاده نماید مسلماً کاربردهای کنترلی بسیار گسترده تری را برای آن در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • bahram
    bahram | ۹ آذر ۱۳۹۳

    خوبه.ببینیم در عمل چه میکنه
    مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ آذر ۱۳۹۳

    ایدشو دوست دارم هم میتونه ظاهر دستگاه رو قشنگ کنه و هم میتونه دستورهای عملی زیادی رو وارد ساعت کرد باهاش و این عالیه برای یک ساعت با اون صفحه نمایش کوچیک ، سامسونگ برای ابزار پوشیدنیش برنامه جامعی داره انگار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی