ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

5 راز برای نوشتن ایمیل هایی که بی پاسخ نخواهند ماند

در دنیای امروز دلایل بسیاری برای ارتباط های ایمیلی وجود دارد. اما گاهی ایمیل های مربوط به کسب و کار، آینده مان را رقم می زنند. چه به دنبال تایید گرفتن باشیم، چه معرفی نامه ای ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

در دنیای امروز دلایل بسیاری برای ارتباط های ایمیلی وجود دارد. اما گاهی ایمیل های مربوط به کسب و کار، آینده مان را رقم می زنند. چه به دنبال تایید گرفتن باشیم، چه معرفی نامه ای برای یک مشتری بالقوه بنویسیم، یا حتی بخواهیم از فکر و ذهن یکی از کسانی که تحسین می کنیم آگاهی بیابیم، باید ایمیلی برای کسی که نمی شناسیم فرستاده و تقاضامان را مطرح کنیم.

اکثر کسانی که برای مطرح نمودن درخواستی به آن ها ایمیل می زنیم، یا افراد فوق العاده مشغولی هستند یا دور از دسترس و یافتن شان بسیار مشکل است. پس اگر نمی خواهید نامه شما هم مثل هزاران نامه دیگری باشد که پاسخی دریافت نمی کنند، لازم است متن نامه خود را به درستی بنویسید.

در ادامه 5 روش برای حصول اطمینان از اینکه ایمیل شما یخ طرف مقابل را خواهد شکست می خوانیم. با دیجیاتو همراه باشید.

اختصار

نیازی نیست که برای معرفی خودتان رمان بنویسید یا داستان زندگی تان را تعریف کنید. معرفی را کوتاه و متمرکز نگه دارید. اگر پاسخ ایمیل تان را دریافت کردید، آن وقت می توانید توضیحات مبسوط تری ارایه نمایید.

تمجید خاص و هوشمندانه

لازم نیست که تا کمر خم شوید، اما اطمینان حاصل کنید که شما قدردان و تحسین کننده کارخاصشان هستید.

هدف روشن

اگر پاسخ می خواهید، مطمئن شوید که برای موضوع خاصی درخواست داده اید. از سوالات باز و یا حاشیه رفتن به این دلیل که می ترسید مستقیما سر اصل مطلب بروید، خودداری کنید. هرگز در مورد چیزی که با یک جستجوی ساده در گوگل، یا وب سایت فرد مورد نظر پاسخ را می یابید، سوال نپرسید.

بله آسان

بله گفتن را برای آن ها راحت کنید. چیزی خارج از عرف یا زیادی بزرگ نخواهید. ملاحظه وقت ایشان را بکنید، مخصوصا اینکه هنوز هیچ دوستی و مراودتی با آن ها ندارید. به آن ها بگویید که چرا باید کمکتان کنند. اگر پاسخ دادن نفعی به آن ها نمی رساند، اطمینان بیابید که حداقل پاسخ دادن به در خواست تان کار راحتی است.

با صدای بلند بخوانید

کاملا جدی و موثر، قبل از اینکه دکمه سند ایمیل را بفشارید، آن را با صدای بلند برای خودتان بخوانید. این کار شمارا مجبور به ویرایش می کند، همچنین اگر جایی غلط املائی داشته باشید متوجه خواهید شد. اگر بلند خواندن نوشته بیشتر از 1 دقیقه طول کشید، آن را کوتاه تر کنید.

•••

اگر پاسخی نشنیدید، آن را شخصی تلقی نکنید. برای هر یک نفری که پاسخ شما را نمی دهد، حداقل سه نفر دیگر با همان مهارت و شهرت وجود دارند که می توانید آن ها را امتحان کنید.

اما قبل از اینکه ایمیل های دیگری ارسال کنید، مطمئن شوید مشکل از روش نامه نگاری شما نیست. به عبارت دیگر، ببینید کدام یک از موارد بالا را در ایمیل تان رعایت نمی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • msj
    msj | ۹ آذر ۱۳۹۳

    موضوع یا همون subject هم مهمه، که چی نوشته باشیم، چون اول چیزی که بهش نگاه می کنیم موضوع هست.

  • Marshal
    Marshal | ۹ آذر ۱۳۹۳

    جالب بود مرسی

    بیشتر ایمیل های من خبری بوده

    ولی از اینکه دوستی برام ایمیل میده حالا بنا به هر دلیلی واقعا خوشحال میشم

    و حتما پاسخ میدم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی