ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با موبایلی ارزان قیمت و مجهز به تایزن در پی رقابت با اندروید وان است

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده سامسونگ قصد دارد با عرضه ی یک تلفن هوشمند ۱۰۰ دلاری مبتنی بر سیستم عامل تایزن در هندوستان به رقابت با محصولات عرضه شده تحت پروژه ی اندروید وان بپردازد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده سامسونگ قصد دارد با عرضه ی یک تلفن هوشمند ۱۰۰ دلاری مبتنی بر سیستم عامل تایزن در هندوستان به رقابت با محصولات عرضه شده تحت پروژه ی اندروید وان بپردازد. انتظار می رود این محصول که سامسونگ Z1 نام دارد طی مراسمی در روز دهم دسامبر به عموم معرفی گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود در کشور هند ۷۰ درصد خریدهای اینترنتی توسط تلفن های موبایل صورت می پذیرد و تنها ۳۰ درصد از آنها توسط کامپیوترهای شخصی به سرانجام می رسند، همچنین قشر کثیری از جمعیت ۱.۲ میلیارد نفری این کشور در آستانه ی خرید اولین تلفن احتمالاً هوشمند خود خواهند بود و لذا بازار مذکور به زودی رشدی انفجاری و قابل توجه خواهد داشت.

گاردین در همین رابطه آورده، احتمالاً در سال پیش رو ۲۲۵ میلیون هندی اقدام به خرید تلفن های هوشمند خواهند کرد و از همین رو سامسونگ تصمیم گرفته تا حداقل یک محصول نسبتاً ارزان قیمت که بر مبنای پلتفرم توسعه داده توسط خودش است را به این بازار پر از پتانسیل بیاورد.

کمپانی کره ای یکی از موفق ترین تولید کنندگان و فروشندگان موبایل های تحت پلتفرم اندروید گوگل به حساب می آید، اما تایزن که سیستم عامل خود این شرکت است تا کنون مجال چندانی برای قدرتنمایی پیدا نکرده و در صورتیکه این شرکت موفق شود بازار هند را به دست آورد احتمالاً می تواند سهم پلتفرم خودش را در قیاس با اندروید گوگل به رقم قابل توجهی برساند.

استراتژی کنونی سامسونگ در حال حاضر قدری پیچیده به نظر می رسد این کمپانی در حالیکه با گوگل به رقابت می پردازد از آنچه رقیب آمریکاییش توسعه داده نیز کسب درآمد می کند ولی ترجیح می دهد بازارهای بزرگ در حال توسعه را به سمت پلتفرم تایزن سوق دهد.

بیشتر تحلیل گران معتقدند در آینده ی نزدیک و با احتمال آنلاین شدن ۵ میلیون نفر از جمعیت کره زمین، فروش تلفن های هوشمند اقتصادی رونق قابل توجهی خواهد گرفت. قشری که به زودی به سمت تلفن های موبایل خواهند آمد از نظر سطح درآمد چندان توانمند نیستند و محصولات پرچمدار و یا حتی میان رده برای آنها جذابیتی نخواهد داشت. سامسونگ با آگاهی کامل از این موضوع سعی دارد آینده را به شکلی مطلوب از آن خود نماید.

پیش بینی می شود تلفن هوشمند Z1 که قرار است به زودی در هند عرضه گردد دارای پردازشگری ۱.۲ گیگاهرتزی، ۵۱۲ مگابایت حافظه ی رم، نمایشگر ۴ اینچی با رزلوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل، دوربین اصلی ۳.۲ مگاپیکسلی و ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی به همراه پشتیبانی از درگاه کارت حافظه ی میکر SD باشد. همچنین صحبت هایی در رابطه با دو سیم کارته بودن و قابلیت دریافت رادیوی FM توسط آن نیز صورت پذیرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    جالبه

  • bahram
    bahram | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    آزمون و خطاست.امیدوارم رقابت بهتر بشه

  • amir hosein
    amir hosein | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    یعنی میشه با 100$ برنامه های اپل رو رو گوشی اجرا کرد!
    اگه مثل ساعت های هوشمندش روون باشه که عالیه
    اگه برنامه نویساش حمایت کنند میتونه تو5 سال شادم بیشتر به اندروید برسه!
    کسی چه میدونه!

  • وحید
    وحید | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    نه مثل این که سامسونگ عزمش رو جزم کرده که یه شکست رو تجربه کنه ...
    No Tizen Only Android
    Be Together Not The Same

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    پروژه تایزن نه قراره رشد کنه و نه قراره باهاش پرچمدار بیاد فقط و فقط یه حقه گرم برای نگه کردن گوگل تو یه محدوده خاص هستش و این فقط برای همینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی