ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شایعات و رندرهای جدید از Xperia Z4 و Xperia Z4 Ultra منتشر شد

در ۲ سال اخیر ما چهار نسل از سری تلفن های هوشمند سونی اکسپریا زد را دیده ایم. بعد از شش ماه از معرفی اولین محصول سونی در این سری، زد ۱ معرفی گشت و همین ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

در ۲ سال اخیر ما چهار نسل از سری تلفن های هوشمند سونی اکسپریا زد را دیده ایم. بعد از شش ماه از معرفی اولین محصول سونی در این سری، زد ۱ معرفی گشت و همین فاصله زمانی برای زد۲ و زد۳ هم تکرار شد.

خانواده اکسپریا زد بزرگ و بزرگ تر شد و حالا می بینیم که با تبلت، کامپکت و زد اولترا (فبلت ۶.۴ اینچی با نمایشگر ۱۰۸۰پی) کامل تر شده است. با توجه اینکه همه از عادت سونی در معرفی پرچمدار جدید در مدت شش ماه مطلع هستند، طبیعتا بازار شایعات و تصاویر این محصول هم داغ است.

حال یک رندر جدید از اکسپریا زد۴ و زد۴ اولترا به همراه مشخصات فنی آنها منتشر شده.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

شایعات می گویند که نسل پنجم سری اکسپریا زد دارای پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۱۰ خواهد بود که از معماری ۶۴ بیتی بهره می برد و همچنین ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می کند. همچنین سونی قصد حذف کارت حافظه جانبی MicroSD و اضافه کردن قابلیت شارژ القایی Qi Wireless Charging را دارد.

همانطور که در تصویر رندر جدید از اکسپریا زد ۴ و زد ۴ اولترا می بینید، نشان می دهد که این دو محصول احتمالی، در دو سوی آخرین پرچمدار معرفی شده این شرکت قرار گرفته اند. به نظر می رسد انتظارها در حال به پایان رسیدن است و سونی بالاخره قصد دارد حاشیه نمایشگرهایش را تا حد زیادی (و نه در اندازه آیفون) کم کند. همچنین از نظر ابعاد اکسپریا زد ۴ از نسل قبلی خود کمی کوچک تر است اما نمایشگر ابعاد خود را حفظ کرده.

زد ۴ اولترا هم به احتمال بسیار زیاد یک نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد داشت که پیشرفت بسیار خوبی نسبت به زد اولترای نخست محسوب می شود. همچنین این قبلت با دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی با سنسور Sony Exmor RS عرضه می شود و از تصویربرداری ۱۲ بیتی RAW هم پشتیبانی می کند. شایعات می گویند این محصول داری اسپیکرهای ۲ گانه در جلوی دستگاه است که البته جایگاه آن در رندر بالا آنچنان مشخص نیست.

هنوز از اینکه رندرهای منتشر شده چقدر به واقعیت نزدیک هستند نمی توان اطمینان داشت. یکی از دلایلی که محصولات سونی از حاشیه های بالایی برخوردارند، زبان طراحی Omnibalance آنها است. این طراحی باعث می شود تعادل توزیع وزن در دستگاه رعایت شود تا از افتادن های ناگهانی جلوگیری گردد.

شما چه تصوری در رابطه با نسل بعدی سری اکسپریا دارید؟ فرض کنید این تصاویر و شایعات حقیقت داشته باشند، آیا نسبت به تهیه اکسپریا زد ۴ یا زد ۴ اولترا اشتیاقی خواهید داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Hasper
    Hasper | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    امیدوارم که حاشیه ها کم بشه ولی این رندرها کاملا چرته z3 5.2inch هست و zu 6inch. طبق شایعه. ولی الان تو عکس نگاه کنی انگار zu بیشتر از 2 inch بزرگتره. در کل برای sony آرزوی موفقیت میکنم.

  • ehsan
    ehsan | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    دیجی آتو لطف کن خبر ساعت هوشمند جدید سونی رو هم قرار بده!

  • administrator
    administrator | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    بینظیر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی