ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلم های اکران نشده استودیوی سونی به اینترنت راه یافت

موسسه Sony Pictures روزهای سخت و تلخی را می گذراند. چند روز پیش به اطلاع تان رساندیم که این شرکت با یک حمله سهمگین روبرو شده و هکرها کامپیوترها و شبکه استودیوی Sony Pictures را از کار ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

موسسه Sony Pictures روزهای سخت و تلخی را می گذراند. چند روز پیش به اطلاع تان رساندیم که این شرکت با یک حمله سهمگین روبرو شده و هکرها کامپیوترها و شبکه استودیوی Sony Pictures را از کار انداختند.

اما اوضاع برای این کمپانی وخیم تر شده و چند فیلم منتشر نشده سونی به وب سایت های به اشتراک گذاری راه یافتند و از آمار دانلود بسیار بالایی هم برخوردارند. دزدیده شدن اطلاعات و فیلم های Sony Pictures باعث شد این شرکت ژاپنی به سرعت شبکه خود را از کار بیاندازد تا با ضرر بیشتر مواجه نشود.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته خبرگزاری Variety، نام فیلم های دزدیده شده شامل: Annie، Mr.Turner، Fury و Still Alice است که از بین آنها، Annie و Mr. Turner هفته بعد به پرده های سینما راه خواهند یافت. Fury ماه گذشته عرضه شد و Still Alice در ژانویه منتشر خواهد شد.

سونی در مصاحبه با Variety گفته که برای تکمیل تحقیقات سرقت در حال مذاکره با مقامات مجری قانون هستند. سخنگوی سونی در رابطه با این موضوع گفت:

دزد Sony Pictures Entertainment مرتکب یک جنایت شده و ما از طریق جریانات قانونی به شدت پیگیر این اتفاق و ردیابی شخص خاطی خواهیم بود.

اوایل هفته، یک گروه هکر که خود را GOP# می نامند به محتوای داخلی و "اسرار" کمپانی Sony Pictures دست یافتند و این شرکت را در صورت عدم تحقق خواسته شان، به انتشار اسناد تهدید کردند. البته هدف و درخواست این گروه ناشناس هنوز مشخص نشده است.

از تاریخ ۲۴ نوامبر که شبکه داخلی سونی هک شد، محققان در حال جستجو برای یافتن سرنخی برای فرد یا افراد پشت پرده این حمله هستند. کمپانی می گوید با توجه به تحقیقات به نظر می رسد این گروه هکرها از طرف کره شمالی پشتیبانی می شوند. Recode در این رابطه می گوید تصور می شود این حمله در جواب به فیلم کمدی نزدیک به اکران The Interview انجام شده. چرا که در این فیلم دو روزنامه نگار قصد ترور رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون را دارند.

سونی پیش از این هم از نقص های امنیتی شرم آور مورد حمله واقع شده بود. در اوایل این ماه گروه هکر DerpTrolling اطلاعات حساب هزاران کاربر سرویس های PlayStation Network، 2K Games و Windows Live را منتشر کردند که البته در برخی گزارشات عنوان شد که این خبر صحت ندارد.

در ماه آگوست هم Sony PlayStation Network با یک حمله DDoS به مشکل خورد. این نوع حمله باعث می شود شبکه بار ترافیکی بسیار بالایی را تجربه کند و به همین دلیل برای مدت زمان محدودی از دسترس خارج می شود. این سرویس بازی پیش از این در سال ۲۰۱۱ هم مورد حمله قرار گرفت که در طی آن اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر سرویس های PlayStation Network، Qriocity و Sony Online لو رفت. پس از این اتفاق سونی این شبکه ها را -که برای دانلود و انجام بازی، پخش فیلم و موسیقی استفاده می شد- را برای یک ماه تعطیل کرد و پس از آن مجددا آنها را راه اندازی نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Tohid_Sheykhloo
    Tohid_Sheykhloo | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    مجبور بود میدونی مجبور$$$$$$$$

  • نیما
    نیما | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    دوستانی که گفتن دی وی دی ریپش هستش، نه عزیزم همش بلوریش هست توی تورنت، من دانلود کردم و نگاه کردم، fury واقعا عالی بود :|

  • Mahmoud_Neshat
    Mahmoud_Neshat | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    خوب حالا چرا فیلمارو میزارید جایی که بدزدن .ببین خودتون میخواین.

  • TROOL
    TROOL | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود مرسی

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    هکر باید اینجوری باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی