ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک گوگل
تکنولوژی

نسل بعدی عینک گوگل به پردازنده ای از اینتل مجهز شده است

وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داده که نسل بعدی عینک گوگل که احتمالاً سال آینده عرضه خواهد شد به پردازنده ای از کمپانی اینتل مجهز گردیده است. این رسانه در وب سایت خود و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۷

وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داده که نسل بعدی عینک گوگل که احتمالاً سال آینده عرضه خواهد شد به پردازنده ای از کمپانی اینتل مجهز گردیده است. این رسانه در وب سایت خود و به نقل از منبعی نزدیک به دو کمپانی آورده گوگل با هدف افزایش قابلیت های گجت پوشیدنی مورد بحث و بالا بردن کارایی اش یکی از پردازنده های اینتل را جایگزین پردازنده ی تولید شده توسط Texas Instruments که در نسخه ی اولیه این محصول به کار رفته بود کرده است.

در این گزارش ذکر گشته که اینتل قصد دارد ضمن همراهی با گوگل در تولید عینک هوشمند این کمپانی به تبلیغ آن در کارخانه های تولیدی، شبکه های بیمارستانی و... نیز بپردازد و صاحبان اینگونه مشاغل را قانع کند که با استفاده از گجت های پوشیدنی همانند گوگل گلس می توانند فضای کاری خود را بازتعریف و میزان بهره وری را در آن افزایش دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار پروژه ی عینک هوشمندش را به صورت رسمی مطرح و اجرایی کرد اما اندکی بعد درهمین رابطه با بازخورد بدی به خاطر مسائلی که در رابطه با عدم رعایت حریم خصوصی وجود داشت مواجه گردید. اما اکنون به نظر می رسد شاید اهالی مانتین ویو بخواهند در کاربرد محصول مورد بحث تجدید نظر کرده و آن را به عنوان گجتی مناسب برای محل کار و بالا رفتن بهره وری در سازمان های گوناگون معرفی نمایند.

غول دنیای جستجو در همین راستا قصد دارد برنامه ای تحت عنوان "عینک در محل کار" (Glass at Work) را راه اندازی کرده و از طریق آن به عموم نشان دهد چطور کارگرانی که با دستان خود به کار می پردازند ولی در عین حال نیاز به اطلاعات در کنار فعالیت های شغلیشان دارند با گجتی مانند عینک این شرکت قادر می شوند تا روند کاری به مراتب بهتری را تجربه نمایند. به همین منظور حتی گوگل توسعه دهندگان نرم افزای همانند Augmedix و APX Labs را نیز به همراهی فراخوانده تا اپلیکیشن هایی ویژه ای را طراحی و توسعه دهند.

برخی از افراد فعال در زمینه ی تکنولوژی حضور اینتل در کنار گوگل را یک اتفاق مثبت خوانده و معتقدند این امر نه تنها باعث پیشرفت محصول گوگل خواهد شد بلکه می تواند تحولی قابل توجه را در زمینه ی گجت های پوشیدنی فراهم آورد.

glasssss

در حالیکه گفته شده گوگل قصد دارد کمپین های جدیدی را برای عینکش راه اندازی نماید منبع وال استریت ژورنال ذکر کرده در این کمپانی تنها ۳۰۰ نفر مشغول کار بر روی توسعه این گجت هستند و از این تعداد کارمندان فقط ۵ درصدشان در راستای کمپین جدیدش با عنوان Glass at Work فعالیت دارند.

گوگل از ارائه و بهبود عینکش برای مصرف کنندگان عادی دست نخواهد کشید.

اریک جانسون، معاون ارشد APX Labs، نیز در اظهار نظری گفته : "هر چند گوگل بخشی از تمرکزش را برای بدل کردن عینکش به ابزاری موثر برای کسب و کارها انتقال داده ولی از ارائه ی آن به شکلی کاربردی برای مصرف کنندگان عادی دست نخواهد کشید." جانسون همچنین اشاره ای به نسل بعدی گوگل گلس داشته و گفته باتری آن به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

چیپ های اینتل تا کنون در بازارهای مرتبط به کامپیوترهای شخصی و سرورها پیشتاز بوده اند اما این کمپانی در بازار موبایل موفقیت چندانی نداشته، به نظر می آید اینتل نگران واگذاری مجدد بازار ابزارهای پوشیدنی در آینده پیش رو بوده و سعی کرده است تا پیش از تصاحب آن توسط برند دیگری سریعاً وارد این عرصه شود.

هنوز در مورد مدل چیپستی از اینتل که قرار است در عینک گوگل مورد استفاده قرار گیرد سخنی به میان نیامده ولی مسلماً باید شاهد استفاده از پردازنده ای باشیم که در زمینه ی مصرف انرژی به شکل موثری بهینه شده باشد.

گوگل و اینتل پیش از این نیز همکارهای جدی را داشته اند و چیپست های این کمپانی سرورهای دیتا سنتر غول دنیای جستجو را قدرت بخشیده اند، همچنین شنیده شده این دو شرکت برتر عرصه ی تکنولوژی در زمینه ی بهبود کروم و اندروید نیز در کنار هم فعالیت می نمایند. پردازنده های Xeon از اینتل خودروهای خودران گوگل را قدرت می بخشند و چیپست های اتم این کمپانی نیز همکنون در قلب Nexus Player جای دارند.

باید دید همراهی گوگل و اینتل دستاوردی موفق خواهد داشت یا اینکه در آینده ای نه چندان دور اینتل نیز همچون Texas Instruments جایگاهش را به شرکتی دیگر و شاید رقیبی قدرتمند همچون کوالکام واگذار می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    خیلی خوشگلتر از اون عینک هواویه

  • عالی ...
    عالی ... | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    بسیار هم عالی برخی مواقع یک محصول خوب است اما نیاز به باز تعریف دارد.
    آره اگر این محصول برای مشاغل مورد استفاده داشته باشه بسیار عالی خواهد شد مانند پزشکی (وقتی پزشکداره به قلب نگاه می‌کنه برنامه نشان می‌ده که مشکل از کجا بوده مثلاْ لخته‌ایی را که قبلاً شناسایی شده بود حالا با واقعیت افزوده در همان قسمت قلب نمایش بده) یا مهندسی (وقتی داری یک ساختمان ساخته می‌شه نمای گرافیکی اون را با واقعیت افزوده میبینی و اگر مشکلی باشه فوراً متوجه می‌شوی و حتی با همراهی تلفنت عینکت می‌تونه مشکل را محاسبه کنه و در صدد رفع بر بیاید) یا طراحی و غیره ....
    باقیش هم شما بگید از خلاقیت ایرانی خودتون استفاده کنید ;)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی