ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هیچ کاری نکنید و از ناسا پول بگیرید

فکر می کنید قدرت دراز کشیدن در تخت به مدت 70 روز را دارید؟ بله؟ ناسا بابت شرکت در پژوهش Bed Rest، به شما 18 هزار دلار خواهد پرداخت. تنها وظیفه مهمی که ناسا از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

فکر می کنید قدرت دراز کشیدن در تخت به مدت 70 روز را دارید؟ بله؟ ناسا بابت شرکت در پژوهش Bed Rest، به شما 18 هزار دلار خواهد پرداخت.

تنها وظیفه مهمی که ناسا از شما انتظار انجامش را دارد، دراز کشیدن در تخت مخصوص است. هر مدل فعالیتی که حین دراز کشیدن قادر به انجام آن باشید در زمان انجام تحقیق بدون مانع است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پروژه تحقیقاتی جدید ناسا بدانیم.

ناسا می گوید:

این پژوهش نشان می دهد که بدن شما تا چه حد دستخوش تغییرات خواهد شد وقتی به مدت 24 ساعت و 70 روز، سر به سمت پایین و پاها رو به بالا قرار بگیرد. همه این ها بدون خارج شدن از تخت، به جز موارد محدود برای انجام آزمون های خاص صورت می گیرد تا بدن یک فضانورد حین پرواز در شرایط بی وزنی شبیه سازی شود. آزمایش روی شما به محققین کمک خواهد کرد که در مورد شرایط بی وزنی حین پرواز فضایی یک فضانورد در آینده اطلاعات به دست آورند.

حین استراحت که اکثر زمان پروژه را شامل می شود، می توانید با تلفن همراه تان بازی کنید، کتاب بخوانید، از طریق اسکایپ با دیگران صحبت کنید، کلاس های آنلاین شرکت نمایید و مجموعا هر کاری که دوست دارید انجام دهید. تنها یک قانون ساده وجود دارد: روی پای خود نایستید.

خوردن، دفع مواد زائد و پاکیزگی از ابتدایی ترین نیازهای انسان به حساب می آیند که ناسا با طراحی تخت مخصوص، به همه این موارد فکر کرده است.

بعد از اتمام فاز "دراز کشیدن"، داوطلب باید برای چند هفته تحت بازیابی قرار بگیرد که در این مرحله هم دانشمندان مطالعات خاص خود را جهت مشاهده چگونگی تطبیق بدن با شرایط جدید انجام می دهند.

رانی کرومول، محقق ارشد این پروژه در گفتگو با فوربس می گوید: "ما همچنین از داوطلبین تقاضا می کنیم که بعضی اعمالی که فضانوردان حین فرود آمدن روی سطح یک کره باید انجام بدهند را شبیه سازی کنند. مانند پیاده شدن از فضاپیما یا وسایل نقلیه دیگر و حمل وسایل سنگین به نقطه ای نزدیک. انجام این امور به ما در مورد قابلیت های کاربردی داوطلبین می گوید."

هیثر آرکولتا، داوطلب پیشین این پروژه می گوید: "روزی که من از جای خود بلند شدم، بعد از 54 روز درون تخت بودن [پژوهش پیشین به خاطر طوفان Ike متوقف شد]، پاهایم بسیار درد می کرد، مثل این بود که برای اولین بار راه می روم اما به خودم یادآور کردم، این چیزی است که فضانوردها تجربه می کنند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • behnam ghandi
    behnam ghandi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    سلام و عرض ادب من حاضرم با کی باید تماس بگیرم

  • 274083123
    274083123 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    سلام خسته نباشید..اگه واقعا این هست من حاضرم ..چون بدجور به پول نیاز دارم ..اگه شه خیلی خوب میشه ..

  • بهروز
    بهروز | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    مظمعنا بعد 70 روز کارت تمومه یا 1 سال وقت نیاز داری تا به حالت اولت برگردی برای ما ایرانیا با حقوق کم یک موقعیت عالیه ولی مطمعنا خارجیا با حقوق ماهی3 یا 4 هزارتا این ریسکو نمیکنن...

  • جمشیدی فر
    جمشیدی فر | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    من میام میتونم بخوابم چکاربایدبکنم کجابایدبرم

  • جواد
    جواد | ۸ آذر ۱۳۹۴

    ارزش خودتونو پایین نیارین مگه ما موش آزمایشگاهی هستیم ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی