ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

پازل فون؛ تلفن هوشمند ماژولار بعدی از فنلاند خواهد بود

پروژه Ara که توسط گوگل هدایت می شود، تنها امید رسیدن به تلفن های هوشمند ماژولار نیست. بلکه یک شرکت فنلاندی، به نام Circular Devices پروژه ای را آغاز کرده که نام آن را Puzzlephone نهاده و ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

پروژه Ara که توسط گوگل هدایت می شود، تنها امید رسیدن به تلفن های هوشمند ماژولار نیست. بلکه یک شرکت فنلاندی، به نام Circular Devices پروژه ای را آغاز کرده که نام آن را Puzzlephone نهاده و قصد دارد بخش های مختلف سه عنصر تشکیل دهنده اصلی تلفن همراه هوشمند را قابل جداسازی کند.

ستون فقرات که شامل نمایشگر، اسپیکرها و ساختار پایه است، قلب که شامل باتری و موارد الکترونیکی می شود و در آخر مغز که پردازنده و دوربین را تشکیل می دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

phonebloks-puzzlephone.0

ایده و زیربنای پروژه تلفن های هوشمند ماژولار از آغاز این پروژه طرفداران بسیاری پیدا کرده. تلفن های هوشمند ابزار کارآمدی هستند چرا که دارای قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی هستند. اما در این محصولات در صورت صدمه خوردن یک قسمت از موبایل، شما ناگزیر به دور انداختن یا عدم استفاده از گجت خود خواهید بود.

دستگاه هایی مثل Puzzlephone یا Ara به کاربر این امکان را می دهد که هر بخشی که آسیب دیده یا قدیمی شده را بدون احتمال آسیب به دیگر قسمت ها، با نمونه جدیدتر تعویض کند و مجددا از تلفن همراه هوشمند خود استفاده نماید.

puz-3b.0

Circular Devices، کمپانی پشت پروژه Puzzlephone از سال ۲۰۱۳ کار به روی این محصول را آغاز کرده و قصد دارد اولین محصول خود را با قیمت تلفن های هوشمند میان رده در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کند. این شرکت قصد دارد با حفظ استانداردهای متن باز، از سیستم عامل اندروید شروع کند اما امکان دارد در آینده جایگزین های دیگری هم برای این موضوع انتخاب گردد.

این پروژه ها می توانند صنعت تلفن همراه را وارد دوره ای جدید کنند و قطعا در این بازار بدون تنوع یک موج جدیدی را ایجاد خواهند کرد. تصور کنید، شما به سادگی هرچه تمام تر بتوانید دوربین یا پردازنده تلفن هوشمند خود را بهبود ببخشید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • spy2S
    spy2S | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    ایدش خیلی قدیمه.تکمیل هم شده
    فقط زوده ...

  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    خیلی باحاله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی