ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کروم بوک های گوگل در مدارس از آیپد محبوب تر شده است

گوگل در برخی بازارها تسلط کامل پیدا کرده، مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها اما مطمئنا اپل شرکتی است که در بخش "آموزش" توانسته به خوبی خود را جای دهد. در برهه ای از ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

گوگل در برخی بازارها تسلط کامل پیدا کرده، مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها اما مطمئنا اپل شرکتی است که در بخش "آموزش" توانسته به خوبی خود را جای دهد. در برهه ای از زمان آیپد توانست به انتخاب اول مدارس تبدیل شود اما به نظر می رسد این جایگاه را دیگر در اختیار ندارد.

با توجه به گزارشات IDC، کروم بوک های گوگل در حال عبور از آیپد و نفوذ روز افزون در مدارس هستند. این موضوع می تواند نگرانی تازه ای برای مدیران اپل محسوب شود.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این برتری هنوز آنچنان عظیم نیست ولی به هر حال گوگل کروم توانسته به رقم ۷۱۵٫۵۰۰ واحد برسد و این رقم برای آیپد ۷۰۲٫۰۰۰ است. اما با این وجود پیروزی خوبی برای گوگل محسوب می شود که برای نخستین بار توانست از اپل در حوزه ای جدید پیشی بگیرد.

این موضوع با توجه به کمتر بودن قیمت هر کروم بوک نسبت به آیپد یک توجیه اقتصادی برای خریداران در مدارس دارد. در حال حاضر سازندگان کروم بوک را شرکت هایی مثل ایسر، دل، اچ پی و سامسونگ تشکیل می دهند که اقدام به ساخت لپ تاپ های کوچک برای مدارس می کنند. از طرفی کروم بوک ها ساده تر می توانند مشتری را به سمت خود جذب کنند، چرا که علاوه بر قیمت، از نظر سخت افزاری و کاربردی هم در مدارس از آیپد برتری دارند.

البته برد گوگل هنوز خیلی واضح نیست. چرا که اعداد و ارقام IDC صرفا شامل آیپد می شود و مکبوک ها در این آمار جایی ندارند. البته مجددا اگر به قیمت توجه کنیم، کروم بوک ها برنده بلامنازع این رقابت هستند. هرچند تبلت ها و لپ تاپ های ارزان قیمت تحت ویندوز ۸ هم روز به روز بیشتر از قبل می شوند.

اپل هنوز فرصت برای جبران دارد، چرا که اکوسیستمی که این شرکت با اپلیکیشن ها و سرویس های آموزشی خود مثل iTunes U راه اندازی کرده بسیار ناب و حرفه ای است. هرچند در مقابل گوگل به آهستگی پیش می رود و اخیرا هم کمپینی به نام "گوگل پلی برای آموزش" را به راه انداخته.

بخش آموزش برای این کمپانی ها یک فرصت خوب درآمدزایی محسوب می شود، با توجه به اینکه بعضا محصولات خود را با قراردادهای چند ساله و به صورت فله ای به فروش می رسانند. این قسمت روزگاری در تملک مایکروسافت و ویندوز بود و سپس اپل با آیپد هایش یکه تاز شد و حال، به نظر می رسد بازار در حال تجربه یک تغییر جدید است. گوگل به طور جدی قصد کرده تا در تمام بخش های زندگی ما نفوذ پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • shah
    shah | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    راست میگه خدایی تو مدرسه ما محبوب تره

  • حسن
    حسن | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    آقا سلام پرویی نباشه من یتا در خواست داشتم هرکی بیتونه انجام بده ممنونش مشم اینکه یتا اپل آیدی برام بسازد

  • حسن
    حسن | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    آقا سلام پرویی نباشه من یتا در خواست داشتم هرکی بیتونه انجام بده ممنونش مشم اینکه یتا اپل آیدی برام بسازد اینم ایمیلم=www.mostafa.rezahasani@yahoo.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی