ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممکن است کره شمالی مسئول حمله سایبری به استودیوی سونی باشد

هر چند سونی بالاخره امروز و پس از چندین روز تلاش بی وقفه توانست وضعیت شبکه ی استودیوی هک شده ی خود موسوم به Sony Pictures را به حالت عادی باز گرداند ولی حالا شواهدی به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۳

هر چند سونی بالاخره امروز و پس از چندین روز تلاش بی وقفه توانست وضعیت شبکه ی استودیوی هک شده ی خود موسوم به Sony Pictures را به حالت عادی باز گرداند ولی حالا شواهدی به دست آمده که نشان می دهد امکان دارد حمله به این استودیو از جانب کره ی شمالی صورت پذیرفته باشد.

وال استریت ژورنال در همین رابطه در گزارشی آورده، متخصصینی که به بررسی جزئیات مرتبط به این حمله ی هکری مشغول بوده اند کدهای مشکوکی را یافته اند که شباهت قابل توجهی با کدهای به کار رفته در مجموع حملاتی که سال ۲۰۱۳ به بانک های کره جنوبی صورت گرفته بود دارد، حملاتی که گمان می رود به شکل بسیار گسترده و توسط حکومت کره ی شمالی عملیاتی شده باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استودیوی Sony Pictures اخیراً قصد اکران فیلمی کمدی با عنوان "The Interview" را داشته که موضوع آن در رابطه با ترور رهبر کنونی کره شمالی، کیم جونگ اون، بوده و گمان می رود همین موضوع سبب حساسیت این کشور و ترتیب داده شدن حمله به استودیوی سونی گشته است.

کمپانی ژاپنی مذکور گفته بود به دلیل حساسیت های بالا، برخی از صحنه های بحث بر انگیز فیلم، مانند جایی که صورت کیم جونگ اون ذوب می شود را از آن حذف کرده ولی کره شمالی باز هم به این موضوع واکنش نشان داده و ساخت چنین محصول سینمایی را غیر قابل قبول دانسته بود.

برخی از رسانه ها اعلام کرده اند اخیراً ایمیلی از جانب گروه هک کننده ی استودیوی سونی دریافت داشته اند که در آن ساخت و تولید فیلم سینمایی "The Interview" (مصاحبه) عملی غیر منطقی و نادرست عنوان شده، هر چند نمی توان دقیقاً تائید کرد که آیا واقعا گروه هکری مورد بحث آن را ارسال کرده اند یا شخص دیگری این عمل را صورت داده است.

در صورتیکه این حمله واقعاً از جانب کره شمالی رخ داده باشد این اولین باری خواهد بود که یک استودیوی ساکن در هالیوود مستقیماً از جانب یک حکومت، مورد حمله ی سایبری واقع شده و البته احتمالاً اولین باری خواهد بود که یک دولت به نقض حریم خصوصی پرداخته و تعدادی فیلم سینمایی را در وب سایت های به اشتراک گذاری تورنت منتشر کرده است.

حکومت کره شمالی ساعتی پیش این موضوع را رد کرد و مسئولیت آن را نپذیرفت ولی رسانه های بسیاری هنوز هم معتقد هستند اطلاعات بیشتری باید جمع آوری شود تا بتوان تکذیبیه منتشر شده را پذیرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • bahram
    bahram | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    نمیشه نظر قطعی داد. ولی اگه باشه باید غرامت سنگینی بده

  • F-14
    F-14 | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    یه موقع اسنودن گفت که امریکا به روشی دست پیدا کرده که طی اون یه حمله سایبری از چین انجام شده اما به ظاهر ممکن هست از مکانی در روسیه صورت گرفته شده باشد ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی