ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن بیست ساله شد

سوم دسامبر سال 1994، پلی استیشن در کشور ژاپن متولد شد. این کنسول یک وسیله بازی جدید بود که نه توسط نینتندو تولید شده بود و نه سگا. سونی اولین گام خود را در زمینه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

سوم دسامبر سال 1994، پلی استیشن در کشور ژاپن متولد شد. این کنسول یک وسیله بازی جدید بود که نه توسط نینتندو تولید شده بود و نه سگا. سونی اولین گام خود را در زمینه تولید بازی های ویدیویی برداشت که شروعی بود بر دورانی پر مخاطره و افت و خیز. پس از 20 سال، حالا برند پلی استیشن به جایگاهی رسیده که یکی از بزرگ ترین و سودآورترین تجارت های کمپانی به حساب می آید.

در ادامه مطلب مرور کوتاهی خواهیم داشت بر تاریخ و البته مراسم سونی در ژاپن و معرفی طراحی خاص پلی استیشن 4 به مناسبت بیست سالگی این برند محبوب و دوست داشتنی.

با دیجیاتو همراه باشید.

اولین پلی استیشن اواخر سال 94 به بازار ژاپن راه یافت و سریعا شهرت پیدا کرد. سونی باید به فکر بازار جهانی هم می بود و نتیجه آن شد که 9 ماه بعد، PlayStation به آمریکا و اروپا آمد و پس از آن کم کم به شناختی فرامنطقه ای رسید.

پس از PlayStation نوبت به PSone رسید که به نوعی طراحی ساده تر و کوچک تر این کنسول بود. نتیجه این شد که در نهایت و پس از 12 سال فروش مداوم در سراسر جهان، فروش کلی این کنسول به بیش از 102 میلیون واحد رسید.

پلی استیشن 2، که لقب افسانه ای ترین کنسول بازی خانگی تاریخ را هم یدک می کشد سال 2000 به بازار آمد. 4 سال طول کشید تا ورژن کم حجم تر و کوچکتر این افسانه با نام PlayStation 2 Slim طراحی و به بازار عرضه شود اما ارزشش را داشت.

PS2 با مجموع فروش تقریبی 155 میلیونی، رسما پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ به حساب می آید. نزدیک ترین رقیب این کنسول، یک ژاپنی دیگر است. Nintendo با کنسول دستی DS، تا آخر سپتامبر 2014 موفق به فروش 154 میلیون واحدی شده. برای به تصاحب در آوردن تاج و تخت، ژاپنی ها رقابت سختی با یکدیگر دارند و پلی استیشن 4 به نظر می رسد که مدعی جدید باشد.

تولید پلی استیشن 2 همانند اولین تجربه سونی، تا 12 سال پس از عرضه به بازار ادامه داشت تا اینکه در نهایت در 28 دسامبر 2012، این کنسول با 155 میلیون واحد فروشی که در سراسر جهان داشت، رسما بازنشسته شد.

پلی استیشن 3 در سال 2006 به بازار آمد. یک سال دیرتر از اکس باکس 360 و البته با قیمتی بالا و مشکلات سخت افزاری غیر قابل حل. همه این عوامل، به انضمام رقیب قدرتمندی چون مایکروسافت دست به دست هم دادند تا سونی نتواند نسل هفتم کنسول های بازی را همانند گذشته رهبری کند. در نهایت، سونی و مایکروسافت بازار را با یکدیگر سهیم شدند و هر کدام تقریبا 80 الی 85 میلیون واحد کنسول به فروش رساندند.

تا اینکه نوبت به پلی استیشن 4 رسید. همه ماجراهای 1-2 سال اخیر را مرتبا بررسی کرده ایم و در موردشان خوانده ایم. بیشتر از اینکه بخواهیم از موفقیت های بزرگ این کنسول جدید سونی بگوییم، می خواهیم ورژن جدیدی از پلی استیشن 4 را به شما معرفی کنیم.

تصاویری از Dualshock 4 و پلی استیشن 4 دوشادوش پلی استیشن 1 را در زیر می بینید.

ps-20th-3

ps-20th-2

15316802723_d684a739fa_b1-600x286

در زیر می توانید ویدیو آنباکس پلی استیشن 4 با طراحی اولین پلی استیشن را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/EXCLUSIVE-20th-Anniversary-Limited-Edition.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • پیام
    پیام | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    یادش بخیر اولین روزی که.پلی یک وار بازار تبریز شد رفتم خریدمش با پنج تا بازی بهترین کنسولی است که تاحالا بازس کرده ام موقعی که من پلی یک خریده بودم تو محلمون هیچ کس نمیدونست پلی یک چیه!!!الان هم که الانه بازیش میکنم اون پنج تا بازیش هم که خریده بودم بدون خش کنارم هستند من همه ى کنسول هارو دارم پلی چهار را هم در اولین روز انتشارش خریدم از باکو!!! که بازیش هم نمیکنم عشقم نودو نه است که خاطره انگیز ترین بازی یرام است در کل فق ♠♣SONY.PLAYSTATION ♣♠

  • حسین
    حسین | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    بهترین کنسول بازی پلی استیشن

  • شهریار
    شهریار | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    قطعا عید میخرمش

  • یک دوصت
    یک دوصت | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    واقعا عالیه مخصوصا پلی 4 من بجز پلی 3 همه ی مدلاش رو استفاده کردم مخصوصا اون مدل کوچیک پلی 1 با بازیه تیکن عالی بود

  • حسين
    حسين | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    تبریک به پلی استیشن و تمامی طرفداران این کنسول خاطره انگیز و انقلابی. هنوز صدای بوت و لوگوی پلی استیشن یک و بعد بازی کراش تو یادم هست :cry: یادش بخیر اون موقع میگفتن طرف سونی داره ! من پلی استیشن یکمو از کربلا برام آوردن . من طاقت ندارم میرم شبیه سازشو بریزم کراش رو دورباره برم ! راستی این هم یادم نمیره : پارسال تا این موقع شارژ اینترنتم تند تند تموم میشد اما از روز بعدش .... ( اشاره به رفتن بیش از اندازه به نارنجی!)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی