ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست کایرین 620 از هوآوی رسماً معرفی شد

کمپانی چینی هوآوی در روزهای اخیر دو پوستر تبلیغاتی منتشر کرد که بر مبنای آنها به نظر می رسید قصد دارد عضو جدیدی از خانواده ی چیپست های تولیدی خودش موسوم به کایرین را معرفی نماید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

کمپانی چینی هوآوی در روزهای اخیر دو پوستر تبلیغاتی منتشر کرد که بر مبنای آنها به نظر می رسید قصد دارد عضو جدیدی از خانواده ی چیپست های تولیدی خودش موسوم به کایرین را معرفی نماید و امروز عاقبت این حدس به واقعیت بدل گشت و کایرین 620 رسماً معرفی گردید.

همچنین بر اساس اطلاعاتی که پیش تر در وب سایت چینی TENAA منتشر شده انتظار می رود این چیپست جدید طی سال آینده در یکی از محصولات میان رده ی آتی شرکت تولید کننده اش مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس جزئیاتی که هوآوی در مورد کایرین 620 منتشر کرده، این مدل جز محصولات تولیدی رده بالای این برند قرار نمی گیرد و بیشتر در دسته ی میان رده ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چیپست مورد بحث دارای دارای هشت هسته ۶۴ بیتی با معماری Cortex-A53 بوده و سرعت پردازشی آن ۱.۲ گیگاهرتز معین گشته، علاوه بر این عضو جدید خانواده ی کایرین بر مبنای تکنولوژی ۲۸ نانومتری به تولید رسیده است.

در مورد سایر جزئیات چیپست مذکور می توان به پردازشگر گرافیکی Mali450 با پشتیبانی از حافظه های LLDDR3، توان پردازش تصاویر تا ۱۳ مگاپیکسل و ویدئو های ۱۰۸۰P، پشتیبانی از شبکه های LTE Cat.4 با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و همینطور پشتیبانی از شبکه های GSM / TD-SCDMA / WCDMA / TD-LTE / LTE FDD h اشاره کرد. هوآوی می گوید این دستاور نسبت به نمونه ی مشابه تولید شده بر اساس تکنولوژی ۳۲ بیتی افزایش کارایی ۲۵ درصدی دارد.

چیپست کایرین 620 را می توان معادل اسنپدراگون ۴۱۰ از کوالکام دانست، هر دوی این محصولات ۶۴ بیتی بوده و سرعت پردازش آنها ۱.۲ گیگاهرتز به حساب می آید و تفاوت میان آنها نیز در تعداد هسته ها خلاصه گشته است (کایرین 620‌ هشت هسته ای و اسنپدراگون ۴۱۰ چهار هسته ای است).

تنها نکته ی منفی بزرگ در مورد آخرین دستاورد هوآوی در زمینه ی چیپست ها را نیز، می توان بهره گیری از پردازشگر گرافیکی Mali450 دانست که قدری قدیمی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    هواوی در حال پیشرفت

  • Hossein Za
    Hossein Za | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    این که هواوی و سامسونگ سعی دارن به خود کفایی برسن جای تحسین داره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی