ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرعت پردازش چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ مشخص شد

انتظار میرود پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ که ساخت شرکت کوالکام است، عملا در تمام بهترین دستگاه های اندرویدی سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر اولین جزئیات مربوط به سرعت این پردازنده ۸ هسته ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

انتظار میرود پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ که ساخت شرکت کوالکام است، عملا در تمام بهترین دستگاه های اندرویدی سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر اولین جزئیات مربوط به سرعت این پردازنده ۸ هسته ای مشخص گردیده است.

پردازنده یاد شده شامل چهار هسته از نوع Cortex A57 برای عملیات های سنگین و چهار هسته از نوع Cortex A53 برای عملیات های سبکتر است. فرکانس کاری هسته های A57 بر روی ۱۹۵۸ مگاهرتز (۱/۹۶ گیگاهرتز) و برای هسته های A53 بر روی ۱۵۵۵ مگاهرتز (۱/۵۶ گیگاهرتز) تنظیم شده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جالب اینجاست که سرعت پردازنده جدید مورد اشاره، نسبت به چیپست نسل کنونی آن که اسنپدراگون ۸۰۵ نام دارد کمتر است. در حال حاضر ذر اسنپدراگون ۸۰۵ فرکانس کاری هر یک از هسته های CPU که از نوع Krait 450 هستند، بر روی ۲.۶۵ گیگاهرتز تنظیم شده. اما بهرحال نباید فراموش کنیم که اسنپدراگون ۸۱۰ از ۸ هسته بهره میبرد در حالیکه نسل قبلی آن شامل ۴ هسته است.

پردازنده جدید شرکت کوالکام دیگر از هسته های Krait که خود توسعه داده استفاده نخواهد کرد و به جای آن از لایسنس پردازنده های شرکت ARM و هسته های A57 و A53 بهره خواهد برد.

البته بزرگترین تفاوت میان اسنپدراگون ۸۰۵ و ۸۱۰ این است که نسل جدید ۶۴ بیتی بوده و از معماری ARMv8-A استفاده می نماید در حالی که نسل کنونی این پردازنده ۳۲ بیتی بوده و معماری ARMv7-A در ان مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین پردازنده ی اسنپدراگون ۸۱۰ با تکنولوژی ۲۰ نانومتری ساخته میشود و کارایی بیشتری دارد، در حالیکه نسل قبلی آن از تکنولوژی ۲۸ نانومتری بهره میبرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    دیدن هواوی داره رو دستشون میزنه زارت پردازنده رو لو دادن عموم صبر کنن گوشی هواوی نخرن

  • El_Carabo
    El_Carabo | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    دوستان به نظر شما M8 eye به بازار ایران میاد؟ یا میصرفه که 6 ماه برای پرچم دار بعدی اچ تی سی منتظر بمونم؟(با احتساب ترکیدن حباب قیمتش توی ایران)

  • Hossein Za
    Hossein Za | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    خدایی خوبی ios اینکه نسبت به اندروید زیاد کهنه نمی شه مثلا دایی من یه آیفون 4s داره هنوز مدرن کمبات 4 رو بدون لگ میاره یا.....

  • MeysaM
    MeysaM | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    به نظرم این قدرت در پردازنده ها روی دستگاه های اندرویدی 2 تا حسن داره:
    1_ باگهای موجود تو سیستم عامل و رابط کاربری شرکتای مختلف رو کم میکنه تا حد زیادی.
    2_ مصرف بهینه تر باتری (که این واسه من یکی خیلی مهم تره)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی