ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک رسوایی بزرگ برای اپل؛ آیا این شرکت برای ایجاد انحصار در بازار موسیقی تلاش داشته است؟

در دادخواستی که روز چهارشنبه توسط وکلای مدافع حقوق مصرف کنندگان به اعضای هیئت منصفه دادگاه ضد انحصار بر علیه اپل تقدیم شده، ذکر گشته این شرکت در بین سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۹ فایل های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

در دادخواستی که روز چهارشنبه توسط وکلای مدافع حقوق مصرف کنندگان به اعضای هیئت منصفه دادگاه ضد انحصار بر علیه اپل تقدیم شده، ذکر گشته این شرکت در بین سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۹ فایل های موسیقی دانلود شده توسط کاربران از برخی از فروشگاه های موزیک رقیب آیتونز را از روی پخش کننده MP3 آیپاد آنها حذف می کرده است.

پاتریک کوگلن، یکی از وکلای مرتبط به این پرونده، خطاب به کمپانی اهل کوپرتینو و برند اول حال حاضر جهان گفته است: "شما تصمیم گرفته بودید بدترین تجربه ی کاربری را فراهم آورید."

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال های یاد شده وقتی یک کاربر فایل های موسیقی را از فروشگاهی به غیر از آیتونز دریافت می کرده و تلاش داشته آنها را با آیپاد خود سینک نماید، اپل به وی پیغام خطایی را نمایش می داده و از او درخواست می کرده تا دستگاه پخش موسیقیش را به تنظیمات کارخانه ایش بازگرداند.

کولگن توضیح می دهد در این شرایط و پس از نمایش پیغام یاد شده وقتی کاربر تنظیمات دستگاه را ریست می کرده کلیه فایل هایی دانلود شده از فروشگاه های مورد بحث از روی آیپاد حذف می شدند، در اصل اپل تصمیم گرفته بود به جای اینکه سیاست خودش را مستقیماً با کاربران مطرح کند پنهان کاری نماید و تلاش برای انحصار گرایی داشته است.

ipod-620x349

شاکیان حاضر در این پرونده معتقدند ضرر و زیانی که اپل به صنعت فروش موسیقی و ابزارهای پخش کننده ی آن وارد کرده به رقمی معادل ۳۵۰ میلیون دلار می رسد و در صورت موافقت دادگاه ضد انحصار این رقم ممکن است تا سه برابر بیش از مقدار یاد شده نیز تخمین زده شود.

اما در سوی دیگر Augustin Farrugia مدیر بخش امنیت (Security) کمپانی مورد اتهام، در دفاع از اقدم صورت گرفته گفته است این کار صرفاً برای حفظ فاکتورهای امنیتی صورت می پذیرفته، وی توضیحات بیشتری ارائه نداده است و صرفا اعلام کرده ما تمایلی نداریم در این زمینه جزئیات بیشتری را به کاربران ارائه نماییم و نمی خواهیم ذهن آنها را بی مورد آشفته کنیم.

Farrugia همچنین خاطر نشان کرده است وجود هکرهایی مانند DVD Jon و Requiem در سال های یاد شده سبب گشته بود تا اپل بیش از حد تدابیر امنیتی در مورد آیتونز و محصولات مرتبط به آن به خرج دهد، و حذف فایل های موسیقی دانلود شده از سایر فروشگاه ها تنها به منظور محافظت از مشتریان و کاربران این شرکت بوده است.

استیو جابز مدیر عامل پیشین اپل هم در سال های یاد شده نگرانی خودش از هک شدن آیتونز را اعلام کرده بود و این هفته قرار است فیل شیلر مدیر بخش بازاریابی این شرکت در دادگاه حاضر شده و توضیحاتی در همین رابطه ارائه دهد، گفته می شود وی به تعدادی از فیلم های ویدئویی موجود از جابز که در آنها اطلاعات لازم بیان گشته است استناد خواهد نمود.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • Peyman_Cz
    Peyman_Cz | ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    پیشنهاد میکنم مستند Man in the Machine رو ببینید تا ببینید آقای استیو خدا بیامرز چه کارهایی که کرده و نکرده! این رسوایی نسبت به اون کارا خیلی کوچیکه ?

  • Behnam
    Behnam | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    خير!

  • arash7985
    arash7985 | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    فقط اسم اون آدمایی که اومدن شکایت کردن اندازه یه متن خبری بود من همون خط اولو خوندم از خوندن بقیش ناامید شدم :-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی