ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های NUCLUN تولیدی LG عامل فروش اندک LG G3 Screen هستند

در ماه اکتبر ال جی دست به معرفی یک تلفن هوشمند با عنوان LG G3 Screen زد که انحصاراً در بازار کروه جنوبی عرضه گردید. این محصول در اصل اولین موبایلی بود که در آن از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

در ماه اکتبر ال جی دست به معرفی یک تلفن هوشمند با عنوان LG G3 Screen زد که انحصاراً در بازار کروه جنوبی عرضه گردید. این محصول در اصل اولین موبایلی بود که در آن از چیپست های هشت هسته ای NUCLUN تولیدی خود این شرکت کره ای بهره گرفته شده بود.

اما اکنون و با گذشت دو ماه از ارائه ی G3 Screen به بازار که از نظر مشخصات فنی تقریباً مشابه پرچمدار شرکت تولید کننده اش یعنی LG G3 است، به نظر می آید استقبال خوبی از آن به عمل نیامده و نقدهای صورت گرفته نسبت به آن مثبت نیستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برخی منابع در رابطه با این موضوع توضیح داده اند که چیپست های تولیدی ال جی موسوم به NUCLUN در اصل یک نسل عقب تر از چیپست های تولید شده توسط شرکت های چینی مانند MediaTek و هوآوی هستند.

گفته می شود کمپانی کره ای مورد بحث ظرف مدت ۲ سال ۱۷۹ میلیون دلار را برای توسعه ی چیپست های مذکور هزینه کرده و در نهایت به دلیل بالا بودن بیش از حد دمای پردازنده مجبور شده است سرعت آن را پایین بیاورد که همین امر سبب شده تا ضعفی جدی در حین پردازش های سنگین مشاهده شود. همه ی این عوامل در مجموع ظاهراً علت اصلی فروش ناموفق G3 Screen هستند که در حال حاضر با قیمت تنها ۱۷۹ دلار به متقاضیان ارائه می شود.

چیپست های NUCLUN از LG هشت هسته ای و بر پایه ی تکنولوژی ۳۲ بیتی و طراحی big.LITTLE از ARM بنا نهاده شده اند. در این محصول چهار هسته ی Cortex-A15 با سرعت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز در کنار Cortex-A7 از ARM با سرعت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز به کار بسته شده است.

البته برخی از کارشناسان بر این باور هستند که LG G3 Screen دچار ضعف firmware بوده و به درستی با چیپست مورد بحث سازگار نشده و شاید ال جی بتواند با به روز رسانی نرم افزاری مشکل را حل کند. باید منتظر ماند و دید واقعاً مسئله در NUCLUN خلاصه شده یا این قضیه با یک آپدیت نرم افزاری حل خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    من درحال ابدیت انرویید 5 واسه گالاکسی مگا 6.3
    کفم بریده
    دارم کف بالا میارم

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

      مطمئنی اندروید پنجه؟؟
      آخه حجمش خیلی نسبت به یک آپدیت بزرگ پایینه. در ضمن گلکسی مگا چطوریه که زودتر از خیلی از پرچم دارای سامسونگ آپدیت اندروید ۵ رو دریافت می کنه؟؟!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی