ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نانو پورت با اتصال تلفن های هوشمند به یکدیگر آنها را بدل به تبلت می کند [تماشا کنید]

آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چقدر جالب می شد اگر می توانستیم چند تلفن هوشمند را به هم متصل کرده و سپس یک تبلت در اختیار داشته باشیم؟ این ایده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۹

آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چقدر جالب می شد اگر می توانستیم چند تلفن هوشمند را به هم متصل کرده و سپس یک تبلت در اختیار داشته باشیم؟ این ایده است که چند نفر در شرکتی با عنوان Nano Magnetics آن را دنبال می کنند.

در طی نمایشگاه CES 2014 تیم یاد شده گجتی - از آن با عنوان نانو پورت یاد می شد - را معرفی کردند که با استفاده از آن امکان اتصال چند تلفن هوشمند بهم و بدل کردنشان به یک تبلت وجود داشت. گجت مورد بحث بیشتر شبیه یک قاب محافظ برای تلفن همراه بود که وقتی در مجاورت نمونه ی دیگری از خودش قرار می گرفت به صورت مغناطیسی به آن متصل میشد و سپس اطلاعات و همینطور جزئیات تصویری موجود بر روی دو تلفن با یکدیگر به اشتراک در می آمد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم تولید کننده ی این محصول گفته است علاوه بر قابلیت اشتراک گذاری تصویر بین دو موبایل کاربران با استفاده از دستاورد آنها قادر هستند اطلاعات و انرژی را نیز بسیار سریع بین تلفن های هوشمند رد و بدل نمایند. همچنین این گروه کیت توسعه دهندگان ویژه ای را عرضه کرده اند که تولید کنندگان موبایل می توانند با استفاده از آنها محصولات آماده ی بهره گیری از نانوپورت عرضه کنند که به وسیله ی آنها می توان اسپیکرها، نمایشگر، حافظه، باتری و... چند اسمارت فون را با یکدیگر به اشتراک گذاشت.

البته در مورد این پروژه و شانس موفقیت و عدم موفقیتش سئوالاتی جدی وجود دارد. اینکه چه نوع تلفن های موبایلی با چه مشخصات سخت افزاری می توانند از آن پشتیبانی به عمل بیاورند؟ آیا موبایل ها باید صفحه نمایشی با سایز یکسان داشته باشند؟ و اگر چند موبایل با سایز های صفحه نمایش متفاوت را بهم متصل کنیم از طریق ایجاد بزرگنمایی تصویر به شکلی مناسب بین آنها به اشتراک گذاشته می شود؟

و البته سئوال نهایی و بزرگتر در این مسئله خلاصه می شود که واقعاً کسی حاضر است چندین تلفن هوشمند بخرد تا در زمان ضرورت و با اتصال آنها به یکدیگر یک تبلت در اختیار داشته باشد؟

اعضای کمپانی Nano Magnetics می گویند یک نمونه ی اولیه تقریباً کامل شده از محصولشان را در CES 2015 به نمایش در خواهند آورد و امیدوارند در آینده بتوانند راهکارهای جدی و مفیدی برای استفاده از نانوپورت ارائه نمایند. نظر شما در رابطه با این پروژه چیست؟

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Nanoport-Preview-Universal-Magnetic-Connector.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    بجا این کارا بیان یه تبلت بسازن که تاش کنی بشه گوشی بعد هرموقع لازم داشتی بازش کنی بشه تبلت...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی