ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الکامپ 2014
تکنولوژی

الکامپ بیستم فردا آغاز می شود

نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک هر سال با حضور شرکت های حوزه  فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران برگزار می شود. این نمایشگاه را که می توان بزرگترین و پرمخاطب ترین نمایشگاه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک هر سال با حضور شرکت های حوزه  فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه را که می توان بزرگترین و پرمخاطب ترین نمایشگاه ICT کشور دانست. به همین دلیل شرکت ها و سازمان های زیادی خواهان برگزاری این رویداد هستند و تا کنون مجری ثابتی برای آن در نظر گرفته نشده است. به همین خاطر هر سال بر سر معرفی اجرا کننده و نحوه برگزاری آن بحث ها و مشکلات زیادی به وجود می آید.

امسال این چالش ها به اوج خود رسید و حدود 15 روز قبل از برگزاری الکامپ، مجری آن از برگزاری شانه خالی کرد و شرکت سهامی نمایشگاه ها برگزار کننده دیگری را جایگزین آن نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که در سال های 83 و 89 مجری این نمایشگاه بوده است، در چند دوره اخیر رایزنی هایی را برای کسب مجدد این عنوان انجام داد که در نهایت به جایی نرسید.سرانجام 14 آبان امسال یعنی 32 روز قبل از زمان برگزاری، این سازمان توانست مجوز لازم را برای برگزاری نمایشگاه کسب نماید.

27 آبان این نهاد خصوصی در یک مانور تبلیغاتی اعلام کرد رکورد ثبت نام غرفه های بالای 200 متر را شکسته است، اما با این وجود چند روز بعد و طی نشستی نظام صنفی اعلام کرد که برای برگزاری نمایشگاه نیاز به فرصت بیشتری دارد و به همین علت درخواست به تعویق افتادن الکامپ را مطرح کرد. درخواستی که البته با مخالفت شرکت سهامی نمایشگاه ها مواجه گشت.

نمایششگاه الکامپ

پس از وقت کشی سازمان (تعبیری که نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در بین خبرنگاران اعلام کرد) مجمع تشکل های فناوری اطلاعات (یکی از نهادهای زیر نظر اتاق بازرگانی) که مجری دو دوره گذشته نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود، به عنوان برگزار کننده الکامپ معرفی شد و کار ثبت نام واقعی از شرکت ها روز 5 آذر آغاز گردید.

CES

اگر نگاهی به نمایشگاه های بین المللی حوزه ICT در سراسر دنیا بیاندازیم، خواهیم دید که ضمن یکسان بودن مجری آن ها در دوره های متفاوت، زمان بندی دقیق و مشخصی نیز برای برگزاری دوره های آتی وجود دارد.

به عنوان مثال نمایشگاه CES یکی از بزرگترین و معروف ترین نمایشگاه های فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان هر ساله در هفته های نخست سال نوی میلادی توسط CEA (انجمن مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی) در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود. این رویداد تنها یک سایت رسمی داشته و از هم اکنون برنامه روزهای برگزاری تا سال 2020 را برای همگان مشخص کرده است.

ces

البته این حواشی الکامپ با واکنش مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شده است. معاون وزیر ارتباطات هفته گذشته از ادغام الکامپ و تلکام خبرداد.

هر چند این نمایشگاه بزرگ هر سال با بی نظمی و حواشی بسیاری همراه بوده است ولی امیدواریم نحوه برگزاری و اجرای آن تصحیح شده و  با تلکام ادغام نگردد. زیرا اولا دو نمایشگاه از نظر ماهیتی باهم تفاوت دارند و دوما نمایشگاه تلکام مجری ثابت داشته و از حاشیه ها به دور است. همچنین نباید فراموش کرد که ادغام دو نمایشگاه بزرگ ضمن گسترش تعداد شرکت ها و غرفه ها، کنترل و برگزاری مناسب آن را برای مجری بسیار سخت خواهد کرد.

به هر حال نمایشگاه الکامپ 2014 از فردا یکشنبه 16 تا چهارشنبه 19 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و طبق شنیده های ما بیش از 300 شرکت در آن حضور خواهند داشت. اپراتورهای تلفن همراه در کنار شرکت های اینترنتی، سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه و الکترونیکی از جمله حاضرین در این نمایشگاه به شمار می روند.

قرار است مراسم افتتاحیه با حضور وزیر ارشاد، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس اتاق بازرگانی فردا صبح برگزار شود.

شایان ذکر است طی چند سال اخیر به خاطر تحریم ها، شرکت های خارجی چون پاناسونیک، اچ پی، سونی و دیگر شرکت هایی که روزی از شرکت کنندگان این رویداد بودند، در الکامپ حضور پیدا نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • مسود
    مسود | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    من امروز رفتم به غیر از نایلون چیز دیگه ای نداشت . همراه اول هم هر چی چش انداختیم نبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی