ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شکست Fire Phone آمازون را از تولید تلفن همراه هوشمند منصرف نکرده است

با وجود شکست بزرگ آمازون در آخرین محصول خود، یعنی تلفن هوشمند Fire Phone، جف بزوس مدیر عامل این کمپانی اعلام کرده که از فعالیت در این دسته بندی پا پس نکشیده است. در واقع ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

با وجود شکست بزرگ آمازون در آخرین محصول خود، یعنی تلفن هوشمند Fire Phone، جف بزوس مدیر عامل این کمپانی اعلام کرده که از فعالیت در این دسته بندی پا پس نکشیده است.

در واقع آمازون قصد داشت موفقیت تبلت کیندل فایر را این بار در حوزه تلفن همراه هوشمند تکرار کند که متاسفانه با وجود رقابتی بودن قیمت نسبت به رقبایی مثل سامسونگ یا اپل، نتوانست به هدف خود دست یابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمی پس از عرضه فایر فون بر همگان مسجل شد که این محصول نمی تواند به موفقیت کیندل فایر حتی نزدیک شود. آمازون اعلام کرد که در حدود ۱۷۰ میلیون دلار جنس فروخته نشده در انبارها مشغول خاک خوری هستند. حتی اپراتور AT&T سعی کرد این محصول را با قرارداد ۲ ساله و قیمت ۹۹ سنت به فروش در تمام ایالات برساند. اما با این وجود باز هم فروش این محصول بسیار نا امیدکننده بود.

در کمال تعجب جف بزوس اعلام کرده که باز هم قصد دارد به تلاش های خود ادامه دهد تا در نهایت شایستگی آمازون را در تولید چنین محصولاتی اثبات کند. این احتمال وجود دارد که آمازون برای بالا بردن سهم بازار، Fire Phone 2 را این بار با پشتیبانی از هر چهار اپراتور مخابراتی بزرگ امریکا معرفی کند و نه فقط AT&T.

یکی دیگر از مواردی که آمازون باید در رابطه با نسخه دوم تلفن هوشمندش در نظر بگیرد، پشتیبانی از سرویس های گوگل است. با وجود کارا بودن موارد موجود در فایر فون، واقعیت این است که عموم مردم با اپلیکیشن های گوگل احساس راحتی فراوانی می کنند. از طرفی قابلیت افکت ۳ بعدی هم بیش از حد غلط انداز بود و آنطور که باید نتوانست نظر کاربران را در عمل جلب کند.

اما نکته بسیار مهمی که آمازون باید به آن توجه داشته باشد، بحث قیمت گذاری در فایر فون ۲ است. بازه قیمتی ۶۴۹ دلار (۳۲ گیگابایت) و ۷۴۹ دلار (۶۴ گیگابایت) برای یک تلفن هوشمند بسیار بالا است. حتی با وجود قرارداد ۲ ساله AT&T که باعث می شد قیمت به ۱۹۹.۹۹ دلار و ۲۹۹.۹۹ دلار کاهش بیابد هم بالا محسوب می شود.

آمازون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این عرصه هم بتواند حضور فعال و مثبتی داشته باشد. اما باید دید بزوس و کارمندان او چطور فایرفون را بهبود می بخشند. به نظر شما آمازون با چه رویه ای می تواند در بازار تلفن هوشمند هم موفق عمل کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Emad
    Emad | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آقا یکی بگه تو ایران هس یانه اخه قصد خریدشو دارم.

  • 1person
    1person | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    از همون اولش معلوم بود شکست میخوره

  • TROOL
    TROOL | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    اگه سیستمش اندروید دستکاری شده باشه موفق نمیشه

  • Saeid
    Saeid | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    روز اولشم ک معرفی شد بیشتر هارت و پورت داشت و سر و صدا
    کلا اینو در مورد همه صدق میکنه .. مدت زمان معرفی تا تولید زیاد شه = شکست
    تو زندگی هم میگن : مدت زمان تصمیم تا اجرا اگه کم باشه = موفقیت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی