ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الکامپ 2014
تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: الکامپ 2014 با حاشیه ها شروع شد

بیستمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از امروز با حواشی فراوان شروع به کار کرد. الکامپ 2014 که قبل از برگزاری نیز چالش هایی داشت که دیروز به آن اشاره کردیم، بدون حضور وزیر ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

بیستمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از امروز با حواشی فراوان شروع به کار کرد. الکامپ 2014 که قبل از برگزاری نیز چالش هایی داشت که دیروز به آن اشاره کردیم، بدون حضور وزیر یا نماینده ای از وزارت ارتباطات و با حضور مدیران فرهنگی و صنعتی کشور افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، جلال پور، نایب رئیس اتاق بازرگانی، اسفهبدی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی، موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و مدیران اتاق بازگانی ایران و تهران برگزار شد.

برای اطلاع از افتتاحیه، حواشی و گزارش روز اول الکامپ 2014 در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برگزار کننده جیتکس در برگزاری الکامپ 2015 مشارکت خواهد کرد

محمد رضا طلایی رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2014 در مراسم افتتاحیه گفت: دیشب نماینده مرکز تجارت دبی درحین بازدید از آماده سازی نمایشگاه، برای مشارکت در  الکامپ سال آینده و انجام امور بین المللی آن آمادگی خود را اعلام کرد.

محمد رضا طلایی
محمد رضا طلایی

وی در گزارش خود در مورد برگزاری این رویداد اظهار کرد: اجرای  آن ظرف تنها 6 روز کاری نشان از عزم و توانایی شرکت‌ های آی‌ تی دارد. در نمایشگاه امسال حدود 300 شرکت داخلی و شرکت هایی از کشورهای امارات، چین، سنگاپور، ژاپن و آلمان حضور دارند.

انقلاب شبکه ای بوجود آمده است

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت عدم آمادگی سخنرانی نکرد و این کار را به رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سپرد. موسویان نیز در صحبت های خود گفت: در سال‌ های گذشته انقلاب شبکه ای بوجود آمده که این اتفاق تحولات بی سابقه‌ ای را در حوزه فناوری اطلاعات پدید آورده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد صاحب نظران این مسئله می تواند به عنوان بیگ بنگ جهان شناخته شود. در این شرایط باید هم گرایی در چهار زمینه شبکه، تجهیزات، ارتباطات و محتوا صورت گیرد.

موسویان
موسویان

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، در سال آینده میلادی میزان استفاده متوسط از شبکه های اجتماعی بیش از دیگر بخش های فضای مجازی است و باید برای تولید محتوا در این زمینه فعالیت کرد.

موسویان اعلام کرد: طبق آماری که در کشور گرفته شده در حال حاضر 42 درصد کاربران فناوری از کنسول بازی و 85 درصد از تلفن همراه استفاده می کنند و این در حالی است که ما در این زمینه ها محصولی در خور توجه نداریم.

وی افزود: تحقیقات نشان داده 70 درصد کاربران اینترنت جستجوی خود را ابتدا به زبان مادری انجام می دهند. این امر به این معنا است که اگر محتوایی در داخل کشور ارائه شود، می تواند در اختیار کاربر بومی قرار گیرد و اگر کاربر دریک فضای بومی نیازهایش برطرف شود به فضاهای دیگر مراجعه نمی کند.

از وزیر ارتباطات گلایه دارم، بخش خصوصی نیازمند حمایت است

محسن جلال پور، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گلایه دارم زیرا ایشان به رویدادهای این حوزه بها نمی دهد. وقتی ایشان در سمت خود منصوب شد اعلام کرد که 27 سال تجربه سیاست بین الملل خود را به این حوزه می آورد در حالی که امروز اینچنین نیست.

جلال پور
جلال پور

وی افزود: در بخش ICT می توان با کمترین سرمایه‌ گذاری و دغدغه زیست محیطی اشتغال و توسعه نرم افزاری زیادی را به دست آورد. لازم است دولت از بخش خصوصی و حوزه فناوری اطلاعات حمایت کرده و زیرساخت‌های مورد نیا ز را در اختیار آن ها قرار دهد.

از ابتدا موافق برگزاری الکامپ توسط مجمع تشکل ها بودیم

اسفهبدی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: کار برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار سنگین است و زمان کوتاهی برای آن وجود داشت. ما از ابتدا با برگزاری آن توسط مجمع تشکل های فناوری اطلاعات که وابسته به اتاق بازرگانی است موافق بودیم اما با اصرار مهندس جهانگرد مجبور شدیم این مجوز را به سازمان نظام صنفی بدهیم که آنها از پس این کار بر نیامدند.

اسفهبدی
اسفهبدی

گوگل فرهنگی به زبان فارسی ارائه می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم افتتاحیه حاضر به سخنرانی نشد در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌ بینی شده تا ظرف چند سال آینده در داخل کشور گوگل فرهنگی به زبان فارسی راه‌اندازی کنیم که نیاز کشور را در این حوزه از اینترنت برآورده کند و کاربران امکان دسترسی به تمامی محتواهای موردنیاز فارسی را داشته باشند.

وی افزود: هم‌اکنون شبکه ابری در حوزه فرهنگ طراحی شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. در همین حال شبکه ملی فرهنگ نیز در بسیاری از شهرها وجود دارد.

علی جنتی اظهار کرد: در حوزه رسانه‌ های دیجیتال قدم‌ های خوبی برداشته شده و شورای عالی فضای مجازی کار را به وزارت ارشاد واگذار کرده که بحث نظارت بر محتوای پیامک‌ های انبوه یکی از این طرح ها است.

علی جنتی وزیر ارشاد در حال بازدید از غرفه ها
علی جنتی وزیر ارشاد در حال بازدید از غرفه ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام الکامپ و رسانه های دیجیتال خبرداد و گفت: با وجود اینکه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال جنبه محتوایی دارد و توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود ما مانعی نمی‌بینیم که این نمایشگاه را بخواهیم با نمایشگاه الکامپ ادغام کنیم. ولی اگر این کار قرار باشد که انجام شود بهتر است الکامپ در رسانه های دیجیتال ادغام گردد و تنها شاهد برگزاری یک نمایشگاه در سال باشیم. البته در این زمینه نظر انجمن ها و تشکلات مهم و تاثیر گذار است.

حال و هوای روز اول

- مراسم افتتاحیه الکامپ همچون سال های قبل و دیگر نمایشگاه ها با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

- علی جنتی وزیر ارشاد بر خلاف محمود واعظی وزیر ارتباطات تنها از حدود 8 غرفه بازدید کرد. سال گذشته واعظی بیش از نصف الکامپ را در روز اول مشاهده نمود که باعث دلگرمی غرفه داران و اهالی حوزه ICT بود.

نمایشگاه الکامپ 2014

- نمایشگاه امسال بر خلاف سال گذشته در یک هوای آفتابی افتتاح شد. این در حالی است که روز اول الکامپ نوزدهم با بارش برف شدید در تهران همراه بود.

نمایشگاه الکامپ 2014

- با توجه به برنامه ریزی و فراهم سازی نمایشگاه در کمتر از 10 روز، شرکت های خوبی از نظر تعداد، اعتبار و وسعت در این نمایشگاه حضور دارند.

- نمایشگاه امسال در غیاب وزیر و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد که در نوع خود جالب بود.

- پس از چند دوره حضور سازمان های دولتی در سالن دولت الکترونیک امسال از این دستگاه های دولتی و سالن مذکور خبری نیست.

- رقابت اینترنتی بین شرکت های PAP و اپراتورهای موبایل در الکامپ 2014 به چشم می خورد. ایرانسل، آسیاتک، رایتل، پارس آنلاین، صبانت و دیگر شرکت ها بر سر ارائه سرویس های خود به بازدیدکنندگان الکامپ رقابتی نزدیک دارند.

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

- رقابت بر سر ارائه جایزه به مردم باز در نمایشگاه این دوره دیده می شود. امسال نیز شرکت هایی وجود دارند که جوایزی بزرگ چون خودرو به مردم ارائه کنند.

نمایشگاه الکامپ 2014

- در روز اول نمایشگاه حضور مردم در سالن 38 بسیار خوب و چشمگیر بود. البته سالن های 31(میلاد) و 44(خلیج فارس) نیز با استقبال نسبتا خوبی در روز اول مواجه بودند. سالن های 40،41 و 35 مانند دوره های قبل در روز ابتدایی الکامپ بازدید کنندگان چندانی نداشتند.

- هر چند یکی از اهدافی که توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات دنبال می شود بهبود شرایط محیط زیست است، ولی در این نمایشگاه شاهد تعدد استفاده از تبلیغات کاغذی و ساک های پارچه ای و پلاستیکی هستیم.

- در روز اول نمایشگاه مسئولین، هنرمندان و ورزشکاران نیز در الکامپ حضور پیدا کردند. نجفی سولاری مشاور وزیر ارشاد، شهریاری مجری تلویزیون، پوریا پورسرخ بازیگر و حنیف عمران زاده بازیکن فوتبال از جمله این افراد بودند.

- هزینه بلیط این نمایشگاه 2 هزار تومان است که جای تعجب دارد.

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

- 80 درصد غرفه های این نمایشگاه خودساز است که فقط بر زیبایی آن می افزاید.

- هر چند ساعت کار نمایشگاه تا 16 است ولی برخی غرفه ها و سالن ها تا ساعت 16:30 باز بوده و ترافیک خروج از پارکینگ نمایشگاه تا ساعت 17:30 ادامه داشت.

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

نمایشگاه الکامپ 2014

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    در یک کلام:


    مزخرفه!



    :d

  • Ali
    Ali | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    سلام
    ممنون از Amirreza که مدرک گذاشتن.
    روز معرفي نسل 4 ايرانسل، تست ميگيرن ميشه 140 مگابيت در ثانيه،
    ديروز داخل نمايشگاه داخل غرفه خودشون تست گرفتم شده 8 مگابيت.
    ميگم اين که نسل 4 نيست همون نسل سه هست !!
    يکي از پرسنل ميگه حداکثر سرعت رو روي 70 قفل کردن و سرعت حداقل رو تضمين نميکنيم!! و استفاده کننده زياده !!
    مگه چند نفر سيمکارتاشون نسل 4 هست؟
    پا شديم از قزوين رفتيم ، کل روزمون رو هدر داديم .
    کاش به جاش ميرفتم بازار موبايل.

  • 1person
    1person | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    گوگل فرهنگی دیگه چیه؟؟؟:|

  • JOKJOK.IR
    JOKJOK.IR | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    من هر وقت رفتم جز درد پا چیزی نصیبم نشده.بهترین غرفه خارج از سالن فقط اون فروشگاه سیار بستنی میهن بود ...
    سال نود تنها خوش گذشت ....

  • TROOL
    TROOL | ۱۷ آذر ۱۳۹۳

    ایران در حاشیه
    اینکه نمایشگاهه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی