ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر خلاف عقاید جابز اپل اخیراً پتنت یک قلم دیجیتالی را به ثبت رسانده است

به نظر می آید اپل هر روز بیش از گذشته با دیدگاه های بنیانگذار و البته مدیر عامل سابقش یعنی استیو جابز فاصله می گیرد، روزگاری وی با تمسخر در مورد فبلت های سامسونگ گفته بود: ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۷

به نظر می آید اپل هر روز بیش از گذشته با دیدگاه های بنیانگذار و البته مدیر عامل سابقش یعنی استیو جابز فاصله می گیرد، روزگاری وی با تمسخر در مورد فبلت های سامسونگ گفته بود: "هیچکس هرگز تلفن های هوشمند مجهز به صفحه نمایش های بزرگ را نخواهد خرید"، ولی در سال جاری شاهد عرضه شدن محصولی تحت عنوان آیفون ۶ پلاس با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بودیم.

دو مورد دیگر نیز در رابطه با جابز وجود داشتند که او به آنها اهمیت زیادی می داد، اولی پتنت هایی بود که کمپانی اپل به ثبت می رساند و وی معتقد بود آنها بسیار ارزشمند هستند و هیچ کس دیگری حق دست درازی و بهره برداری از این پتنت ها را ندارد. همچنین جابز اعتقاد داشت قلم یا همان Stylus ابزاری غیر کاربردیست و انگشت انسان می تواند به خوبی نقش آن را بر روی صفحات نمایش لمسی ایفا نماید.

اما اپل در هفته ی گذشته و در اقدامی که کاملاً با نظرات جابز در تناقض است پتنتی از یک قلم ویژه ی ابزارهای دیجیتالی را به ثبت رسانده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جابز پیش از این و در کنفرانس Macworld سال ۲۰۰۷ که در شهر سانفرانسیسکو برگزار می شد و آیفون برای اولین بار در آن معرفی گشت، قلم های دیجیتالی را مورد تمسخر قرار داده بود. او در آن سال در مقابل جمعیت ایستاد و با صدای بسیار واضح و بلند اعلام کرد: "چه کسی یک قلم دیجیتال می خواهد؟ شما باید برای بیرون آوردن آنها تقلا کنید، همواره دردسر جا زدن دوباره شان را بکشید، ممکن است گم شوند، هیچکس یک قلم دیجیتالی نمی خواهد".

او حتی در کتاب بیوگرافی که از او توسط والتر آیزاکسون تهیه و انتشار یافته نیز به ایده ی بهره گیری از قلم های مورد بحث توسط تبلت های مایکروسافتی تاخته و می گوید به محض اینکه در یک محصول از قلم بهره بگیرید آن را باید مرده فرض کرد.

پتنت ثبت شده توسط اپل ابداً دارای پیچیدگی خاصی نیست و شاید جنجال بر انگیز شدنش صرفاً به خاطر تناقضاتی باشد که با دیدگاه های استیو جابز دارا است. علاوه بر این تا کنون توسط کمپانی های مختلف و برای محصولات تولیدی شرکت اپل قلم های بسیاری عرضه شده و به راحتی می توان آنها را از فروشگاه های آنلاینی مانند آمازون تهیه کرد.

با وجود همه ی این تفاسیر ممکن است اپل یکبار دیگر و خصوصاً با سودی که اخیراً از فروش آیپد به مدارس نصیبش شده، تصمیم گرفته باشد سیاست های پیشن و اعتقادات قبلیش را زیر پا بگذارد و اینبار آیپدی مجهز به قلم را عرضه کند و با سایر محصولات مشابه موجود در بازار هم وارد رقابت گردد.

اگرچه نباید فراموش کرد تعداد پتنت هایی که توسط این شرکت به ثبت رسیده و هرگز مورد استفاده قرار نگرفته اند بسیار زیاد هستند و پتنت مذکور نیز ممکن است به سرنوشتی مشابه دچار گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    از نظر من هم استایلوس چیز بدرد نخوریه
    عملا بود و نبودش تاثیری بر عملکرد نداره و تنها دست و پا گیره

  • TROOL
    TROOL | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    سیاست درامدزایی

  • MeysaM
    MeysaM | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    خیلی از پتنت های این شرکت صرفاً جهت کسب درآمد از طریق استفاده دیگر شرکت ها از اون هاست.
    همونطور که مایکروسافت هم تو این زمینه خیلی فعاله و کسب درآمد نسبتاً خوبی هم داره.
    این یه سیاسته که شرکت های بزرگ خیلی ازش همیشه استفاده می کنند.

  • 1person
    1person | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    این بود آرمان ها ی استیو جابز؟؟؟؟:|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی