ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به جدیدترین اپلیکیشن های فارسی زبان تلویزیون های هوشمند سامسونگ

صنعت تلویزیون یکی از حوزه هایی است که پیشرفت تکنولوژی در آن به خوبی احساس می شود. گذر از تلویزیون های سیاه و سفید به سمت محصولاتی با نمایشگر خمیده از جمله مواردی است که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

صنعت تلویزیون یکی از حوزه هایی است که پیشرفت تکنولوژی در آن به خوبی احساس می شود. گذر از تلویزیون های سیاه و سفید به سمت محصولاتی با نمایشگر خمیده از جمله مواردی است که تحول این صنعت را به وضوح نشان می دهد. فارغ از بحث سخت افزاری، بخش نرم افزار نیز در طول سالیان اخیر حضور پر رنگی را در محصولات شرکت های مختلف داشته است.

تلویزیون های هوشمند امروزی، با سیستم نرم افزاری قدرتمندی که دارند، قابلیت های جدیدی را همراه با خود به همراه می آورند؛ قابلیت هایی که شاید بسیاری از آنها فرهنگ استفاده از تلویزیون را در بین کاربران تغییر دهد.

یکی از مهمترین بخش هایی که در تلویزیون های هوشمند وجود دارد، حوزه مربوط به اپلیکیشن ها است. همانطور که یک موبایل هوشمند بدون برنامه هایش، حرف خاصی برای گفتن ندارد، در صنعت تلویزیون نیز این اپلیکیشن ها هستند که پتانسیل های واقعی یک دستگاه را به نمایش می گذارند.

شاید تعداد اپلیکیشن های خارجی موجود برای تلویزیون های هوشمند به هزاران عدد برسد، اما واقعیت این است که به علت شرایط فرهنگی و اوضاع اینترنت در ایران، بسیاری از این برنامه ها برای کاربران ایرانی استفاده ای ندارند. از همین رو شرکت هایی مثل سامسونگ و ال جی آستین ها را بالا زده اند و تلاش می کنند تا اپلیکیشن هایی بومی را بر روی تلویزیون های خود قرار دهند. 

در این میان به نظر می رسد سامسونگ در مقایسه با هم وطن کره ای، تولید اپلیکیشن های فارسی را جدی تر گرفته است. دفتر ایران این شرکت تا به حال بیش از ۱۵۰ برنامه فارسی را تولید و بر روی SmartHub خود قرار داده است.

امروز فرصتی دست داد تا در دفتر سامسونگ نگاهی به جدید ترین برنامه هایی بیندازیم که به مجموعه فارسی زبان ها اضافه شده اند. برنامه هایی که کاربردهای جذاب تری را برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ به همراه می آورند.

بیپ تونز

asli-w600

بیپ تونز یکی از بزرگترین آرشیو های موسیقی فارسی را در اختیار دارد. این مجموعه تمام آثار مجازی که در ایران تولید می شود را به صورت اینترنتی به فروش می رساند. پیش از این اپلیکیشن اندروید بیپ را در دیجیاتو به شما معرفی کرده بودیم، اما اکنون می خواهیم نسخه ویژه آن برای تلویزیون های سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

در صفحه اول اپلیکیشن، منو های برنامه در لا به لای کاور آلبوم های موسیقی جای گرفته اند. این موضوع باعث شده تا بیپ تونز در تلویزیون ظاهری کاملا هنری پیدا کند و در همان بدو ورود شور و شوق موسیقیایی را در شما پدید آورد. با انتخاب گزینه «تازه های بازار»، جدید ترین آلبوم های قرار گرفته بر روی سایت برایتان لیست می شود.

با انتخاب هر آلبوم، لیست آهنگ های موجود در آن به نمایش در می آید. در این قسمت شما می توانید به بخش کوتاهی از آهنگ مورد علاقه خود به رایگان گوش دهید. مشاهده تصاویر مربوط به آلبوم و لیست سایر آثار خواننده از جمله دیگر قابلیت هایی است که با اپلیکیشن بیپ تونز به همراه می آید.

متاسفانه هنوز سیستم پرداخت الکترونیک بر روی نسخه تلویزیون اپلیکیشن بیپ راه اندازی نشده است، و به همین علت شما این امکان را ندارید تا آهنگ های محبوبتان را خریداری نمایید.

اما این موضوع دلیل نمی شود که اپلیکیشن بیپ به برنامه ای بلااستفاده بدل گردد. در منوی اصلی گزینه ای به نام آهنگ های رایگان دیده می شود، که با ورود به آن کاربر می تواند برخی از آهنگ های منتخب را به صورت کامل گوش نماید. بیپ همچنین به صورت روزانه، آلبوم های خاصی را رایگان اعلام می کند که طبیعتا گوش دادن به آن ها نیز برای کاربر رایگان خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که اپلیکیشن بیپ حال و هوای جالبی را به تلویزیون شما می بخشد، و اگر در شرایطی باشید که بخواهید به آهنگی خاص گوش کنید، قطعا این برنامه نظر شما را جلب خواهد کرد.

لنزور

1-w600

لنزور را شاید بتوان نسخه فارسی شده اینستاگرام دانست. در اپلیکیشن این برنامه، که در واقع یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصاویر به شمار می رود، می توانید عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کاربران را مشاهده نمایید.

با رفتن بر روی هر عکس تعداد لایک های آن به تصویر در می آید، و در صورت ورود به صفحه داخلی عکس، می توان نظرات دیگر کاربران را نیز مشاهده نمود. اگر دوست دارید عکس های شاخه ای خاص را ببینید، می توانید با مراجعه به منوی «طبقه بندی»، به دسته بندی های متعدد لنزور دسترسی پیدا کنید. دسته بندی هایی همچون خبری، فانتزی، مذهبی، فیلم، علمی و … از جمله مواردی هستند که در این بخش به چشم می آیند.

اگر گاهی حوصله تماشای کانال های تلویزیونی را نداشتید، دیدن عکس های متعددی که داخل لنزور وجود دارد، می تواند انتخاب خوبی برای گذران وقت باشد.

مونوپولی

1 (1)-w600

کسانی که با بازی مونوپولی آشنایی دارند، قطعا میزان بالای هیجان و سرگرمی موجود در آن را مورد تایید قرار می دهند. اکنون با اپلیکیشن فارسی مونوپولی برای تلویزیون های سامسونگ، شما این فرصت را دارید تا این بازی را به صورت دیجیتالی و در کنار دوستان و خانواده خود تجربه نمایید.

همانطور که اشاره کردیم، اپلیکیشن مونوپولی سامسونگ به زبان فارسی طراحی شده است. نکته جالب اینکه فضای بازی نیز کاملا ایرانی است و برای مثال شما باید نسبت به خرید بانک و ساختمان و … در خیابان های میرداماد و ولیعصر اقدام نمایید.

هر بازیکن باید حرکت های خود را با کنترل تلویزیون انجام دهد، اما اگر به نظرتان دست به دست کردن هرباره کنترل در بین بازیکنان کار دشواری می آمد، می توانید اپلیکیشن اندروید مونوپولی فارسی را دانلود نمایید، تا بدین شکل هر بازیکن حرکت هایش را بر روی موبایل خودش کنترل نماید.

در پایان باید بگوییم که مونوپولی بازی سرگرم کننده ای است که قطعا اجرای آن بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون، می تواند شور و شوق زیادی را به جمع دوستان و خانواده بیاورد.

ورزش ۳

1 (2)-w600

ورزش ۳ یکی از پر بازدید ترین سایت های فارسی زبان است که قطعا برای علاقه مندان به ورزش نام آشنایی به شمار می رود. اکنون اپلیکیشن این مجموعه نیز در کنار سایت آن، اخبار و سایر حوزه های مربوط به ورزش را در تلویزیون شما پوشش می دهد.

اولین نکته ای که در مورد اپلیکیشن ورزش ۳ به چشم می آید، طراحی ظاهری بسیار جذاب آن است. در واقع باید گفت از لحاظ تجربه کاربری آنقدر این برنامه خوب طراحی شده که قطعا کاربر استفاده از آن را نسبت به سایت ورزش ۳ ترجیح می دهد.

علاوه بر بخش اخبار، شما می توانید جدول لیگ ایران و سایر کشور های اروپایی را در این برنامه مشاهده نمایید. علاوه بر این موضوع، بخش «نتایج زنده» نیز یکی دیگر از قسمت هایی است که می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. با مراجعه به این منو، همانطور که از نام آن نیز بر می آید، می توانید بازی های ورزشی در حال اجرا را مشاهده نموده و از نتایج آن ها مطلع شوید.

در مجموعه اپلیکیشن های SmartHub سامسونگ، البته یک اپلیکیشن ورزشی دیگر نیز قرار دارد. برنامه ای به نام «ویدیو ورزشی» این امکان را در اختیار کاربر می گذارد تا جذاب ترین ویدیو های ورزشی را در تلویزیون مشاهده نماید. این برنامه علاوه بر صحنه های جذاب فوتبال، گزارش هایی ویژه و برترین گل های هر ماه را نیز در داخل خود جای داده است.

برترین فیلم ها

1 (3)-w600

اگر از علاقه مندان به سینما باشید، قطعا نام IMDB را شنیده اید. IMDB در واقع بزرگترین پایگاه اطلاعاتی فیلم و سریال به شمار می رود که در دل خود تمام جزییات آثار سینمایی را جای داده است. اپلیکیشن «برترین فیلم» نیز ساختاری مشابه با IMDB دارد و اطلاعات مربوط به شاخص ترین آثار سینمایی را به زبان فارسی در دل خود جای داده است.

در محیط این برنامه می توانید نقد و بررسی فیلم ها را مطالعه نمایید و با اسامی بازیگران هر اثر آشنا شوید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام
    من چند تا برنامه نصب کردم الان میخوام یکیشو پاک کنم ولی نمیتونم
    چجوری باید پاک کنم؟

  • elyas
    elyas | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

    سلام میشه یه سایت خوب برای دانلود بگید

  • بهنام
    بهنام | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    من تلویزیون c8880دارم اما هیچکدوم از این برنامه هارو تو سامسونگ اپم ندارم مشکل از چیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی