ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه حل جدید HP به زودی دیتا سنترها و کامپیوترهای این صنعت را متحول خواهد کرد

HP در در حال کار کردن بر روی کامپیوترهای جدیدی با نام "The Machine" است که گفته می شود بسیار سریعتر و البته صرفه جو تر از محصولات مشابه امروزی هستند. کمپانی مذکور در ماه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

HP در در حال کار کردن بر روی کامپیوترهای جدیدی با نام "The Machine" است که گفته می شود بسیار سریعتر و البته صرفه جو تر از محصولات مشابه امروزی هستند. کمپانی مذکور در ماه ژوئن اطلاعاتی را در رابطه با پروژه ی مرتبط به این کامپیوترها ارائه کرد، اما امروز بر مبنای گزارش جدیدی که توسط MIT Technology منتشر شده گفته می شود نمونه ی اولیه دستاورد جدید HP احتمالا در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده خواهد شد.

The Machine در اصل نوع جدیدی از معماری کامپیوترهاست که برای به کار گیری در صنعت IT طراحی شده و هدف اصلیش جایگزین کردن کامپیوترهای غول پیکر و پر مصرف کنونی به کار رفته در دیتا سنترها با نمونه هایی بسیار کوچک تر و صرفه جو تر در مصرف انرژی است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

MIT Technology در گزارش خود در همین رابطه می افزاید، این راهکار جدید می تواند بر شرکت های بزرگی مانند گوگل که از تعداد بسیار بالایی کامپیوترهای سرور برای ارائه خدمات به کاربرانشان بهره می گیرند اثری چشم گیر داشته باشد.

در واقع بر همین اساس کامپیوترهای موجود در دیتا سنترها که ابعادی بسیار غول آسا دارند ممکن است اندازه شان مشابه یک یخچال خانگی شود، که این تغییر اندازه قابل توجه احتمالاً در تغییر مقدار فضای مورد نیاز برای احداث یک دیتا سنتر و همچنین تامین انرژی آن نیز بسیار موثر خواهد بود.

علاوه بر آنچه ذکر شد، گزارش مذکور می افزاید HP به صورت اختصاصی در حال توسعه دادن نرم افزار ها و سیستم عامل جدیدی برای کامپیوترهای مورد بحث است و اولین نسخه از این سیستم عامل احتمالاً با نام Linux++ در ابتدای سال ۲۰۱۵ عرضه می گردد تا توسعه دهندگان بتوانند اطلاعات و آشنایی لازم نسبت به آن را کسب نمایند.

نسخه ی نهایی نیز با قطعی شدن وضعیت کامپیوترهای جدید با عنوان کربن عرضه خواهد شد و گمان می رود سیستم عامل HP رقابت مستقیمی را با ویندوز سرور مایکروسافت آغاز خواهد نمود.

دو مسئله ابر کامپیوترهای آتی HP را نسبت به محصولات مشابه امروزی متفاوت خواهد کرد، اول اینکه کمپانی یاد شده در حال توسعه ی گونه ی جدیدی از حافظه است که می تواند داده های موقت و مواردی که در بلند مدت به آنها نیاز خواهد بود را به صورت همزمان ذخیره سازی نماید.

MIT در همین رابطه توضیح می دهد کامپیوترهای کنونی برای ذخیره سازی فایل ها، سیستم عامل و برنامه ها از هارد دیسک و یا حافظه های فلش بهره می برند و وقتی به اطلاعات موقتی مانند تغییراتی که یک برنامه در حال اعمال آن بر روی یک فایل است نیاز پیدا می کنند آنها را بر روی حافظه های رم ذخیره سازی و بازخوانی می کنند. حافظه های رم در زمانی که خاموش می شوkد کلیه اطلاعات موجود در آنها تخلیه می گردد و قادر به ذخیره سازی بلند مدت داد ه ها نیستند. این ساختار بهره گیری از حافظه ها ظاهراً در The Machine به صورت کامل متحول شده است.

همچنین در یک اقدام دیگر HP برای انتقال داده ها از فیبرهای نوری به جای کابل های مرسوم فعلی بهره گرفته که به صورت کلی سبب انتقال اطلاعات و دسترسی سریعتر به حافظه می گردد، این امر سبب گشته کامپیوترهای مورد بحث حداقل ۶ بار از نمونه های امروزی خود عملکردی بهتر و سریعتر داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • bahram (در فراق زاخار)
    bahram (در فراق زاخار) | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    ایول اچ پی.زنده باد لینوکس :)

  • سعید
    سعید | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    اگه کسی سریال Person of Interest رو دیده باشه، The Machine رو کاملا درک می‌کنه!!
    چه کرده این جاناتان نولان :)

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    اچ پی من بهت ایمان دارم بیا بیا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی