ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: LG G3 Stylus Dual

G3 برای ال جی موفقیت های زیادی به همراه آورد. این دستگاه نه تنها توانست به فروش بالایی دست پیدا کند، بلکه با داشتن حاشیه نمایشگر بسیار اندک، نشان دهنده فناوری بالای این شرکت بود. به دنبال ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

G3 برای ال جی موفقیت های زیادی به همراه آورد. این دستگاه نه تنها توانست به فروش بالایی دست پیدا کند، بلکه با داشتن حاشیه نمایشگر بسیار اندک، نشان دهنده فناوری بالای این شرکت بود. به دنبال این موفقیت ها، ال جی تصمیم گرفت از نام و طراحی تلفن هوشمند خوش نامش، G3، در محصولات بیشتری استفاده کند تا بازار خود را گسترش دهد. پس از عرضه G3، این شرکت تصمیم گرفت بیشتر به بازار موبایل های میان رده نفوذ کند. بنابراین تمرکز خود را روی چنین دستگاه هایی گذاشت.

یکی از این محصولات، G3 Beat نام دارد که محصولی میان رده است و طی مقایسه ای که در دیجیاتو بین G3 Beat و Xperia Z3 Compact داشتیم پی بردیم تنها نام G3 را یدک می کشد. یکی دیگر از محصولات این رده، G3 Stylus نام دارد. این موبایل قصد دارد با قیمتی مناسب، امکانات بالا را برای کاربرانی خاص عرضه کند؛ کاربرانی که قلم، جزئی جدایی ناپذیر از زندگیشان است، آن هایی که دوست دارند همیشه و همه جا بتوانند ایده ها و یادداشت های خود را ثبت کنند.

اما آیا G3 استایلوس می تواند دستیار خوبی باشد؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

lg g3 stylus ال جی جی3 استایلوس

G3 استایلوس از همان زبان طراحی G3 بهره می برد. همین که آن را در دست می گیرید، نمایشگری بزرگ با حاشیه ای باریک پیش رویتان است که در آن احساس راحتی می کنید. حاشیه های باریک با کوچک کردن ابعاد دستگاه، کمک شایانی به خوش دست بودن و راحتی کار کردن با آن می کنند. همچنین انحاناهایی در لبه های کناری دستگاه وجود دارند که باعث می شوند دستگاه به خوبی در دست بنشیند.

بدنه دستگاه کاملاً پلاستیکی است و ال جی با ایجاد شیارهایی روی درب پشتی آن، توانسته نمای فلز برس خورده به آن بدهد، مثل آنچه در HTC One M8 دیده ایم. البته ظاهرش گول زننده است. G3 Stylus اصلاً آن حس خوب فلز را ندارد، با این حال وقتی آن را در دست می گیرید، مطمئنید که دستگاه محکمی است و کیفیت ساخت خوبی دارد.

0004

تلفن هوشمند قلم دار ال جی، با ضخامت 10.2 میلی متر نسبت به دیگر تلفن های امروزی کمی ضخیم محسوب می شود که البته به دلیل بزرگ بودن دستگاه چندان محسوس نیست. در مورد وزن 163 گرمی آن هم همینطور. هر چند زیاد به نظر می رسد، اما کاملاً در سطح دستگاه پخش شده و مشکلی ایجاد نمی کند. برای مقایسه، گلکسی نوت 4، 176 گرم است که البته استفاده از کمربند فلزی در دور دستگاه، دلیل اصلی وزن بیشترش است.

در پشت دستگاه دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش قرار گرفته است. زیر دوربین، سه دکمه ای را می بینیم که ال جی از زمان معرفی G2 آن ها را مورد استفاده قرار می دهد. دکمه های تنظیم صدا و پاور. این شرکت معتقد است قرار گرفتن این سه دکمه در پشت به ارگونومی دستگاه کمک می کند و کاربر اینگونه دسترسی بهتری به آن ها دارد.

در بخش بالایی دستگاه، قلم در لانه اش خوابیده و کمی آن طرف تر هم چراغ اینفرارد قرار دارد. با بهره بردن از این تکنولوژی جی 3 استایلوس می تواند به عنوان ریموت کنترل تلویزیون هم مورد استفاده قرار گیرد.

G3 Stylus در رنگ های سفید و بژ به بازار عرضه شده است.

نمایشگر

IMG_3053

G3 استایلوس، به یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 960x540 مجهز شده است. جالب است بدانید که به دلیل حاشیه کم اطراف نمایشگر، نسبت صفحه نمایش به بدنه 73.52 درصد محاسبه شده که رقم قابل توجهی است و نشان می دهد از فضا بیشترین استفاده به عمل آمده است.

نمایشگر این تلفن هوشمند، چگالی 200 پیکسل در هر اینچ را به همراه می آورد که برای چنین اندازه ای واقعاً کم است. پیکسل ها به راحتی قابل مشاهده هستند و نمایشگر وضوح لازم را ندارد.

0003

ال جی تلاش کرده با استفاده از پنل IPS در نمایشگر G3 استایلوس، این نقص را جبران کند اما آن هم کار ساز نیست. هر چند این از این نوع نوع پنل انتظار می رود رنگ ها و تصاویر را طبیعی و زیبا نشان دهد، اما رزولوشن پایین کار خودش را می کند و باعث از بین رفتن شفافیت تصاویر می شود. روشنایی نیز پایین است و صفحه نمایش، خوانایی خوبی زیر نور آفتاب ندارد. با وجود این نقص ها، زاویه دید نمایشگر و پویایی رنگ ها، به لطف پنل IPS همچنان خوب است.

با این اوصاف باید گفت G3 استایلوس نمایشگری خیلی معمولی و حتی پایین تر از متوسط دارد.

نرم افزار

1 (Copy)

G3 استایلوس با اندروید 4.4.2 عرضه شده و ال جی تأیید کرده که در انتهای 2014، به روزرسانی اندروید 5.0 آب نبات چوبی برای آن منتشر خواهد شد. این شرکت از رابط کاربری ویژه خودش که توانسته نظرهای مثبتی را به خود جلب کند در این دستگاه استفاده کرده است. ال جی در این سال ها سبک طراحی رابط کاربری اش را به طراحی تخت نزدیک کرده و در G3 استایلوس شاهد رابطی ساده و بسیار خلوت هستیم.

آیکن ها به شکل مربعی و دایره ای طراحی شده اند و فضای کلی منوها، فضایی رنگارنگ و شاد است. در کنار این فضای مثبت، قابلیت های نرم افزاری مفیدی نیز ارائه شده اند. یکی از این قابلیت ها که هم ما و کاربران آن را دوست داریم و هم ال جی به آن افتخار می کند، Knock Code است. Knock Code یک سیستم امنیتی است که به شما اجازه می دهد با ضربه زدن به مکان های مشخصی از نمایشگر، قفل صفحه را باز کنید.

2 (Copy)

از دیگر قابلیت های نرم افزاری G3 Stylus می توان کیبورد آن را نام برد. کیبورد، طراحی زیبا و دقت خوبی دارد و در تایپ با سرعت بالا عملکردی تحسین برانگیز از خود نشان می دهد. ارتفاع کیبورد قابل تنظیم است و با افزایش ارتفاع آن، اندازه دکمه ها نیز بزرگتر می شود و دقت تایپ به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند. حالتی هم برای تایپ یک دستی در نظر گرفته شده که با کوچک کردن کیبورد و انتقال آن به کناره نمایشگر، امکان تایپ با یک دست را فراهم می کند.

امکان تقسیم نمایشگر به دو قسمت و کار کردن همزمان با دو برنامه وجود دارد. بعضی اپلیکیشن ها مثل Message قابلیت مینیمایز شدن و اجرا به صورت ویجت روی صفحه اصلی را دارند.

قلم

IMG_2949

از آنجا که ال جی هنوز ابتدای راه ساخت دستگاه های قلم دار است، تجربه کافی را در این زمینه ندارد. قلم G3 استایلوس توسط شرکت رابردیوم (RUBBERDIUM) ساخته شده و نسبت به S Pen گلکسی نوت 4 سامسونگ بسیار ابتدایی به نظر می رسد.

ال جی آنجا که باید فلز به کار ببرد، نبرده و به جایش بدنه قلم را فلزی ساخته است. درست است که فلز احساس خوبی منتقل می کند اما باید در جای درستش به کار برده شود. قلم این دستگاه بسیار نازک است و به دلیل دایره ای بودن، در دست گرفتن آن چندان راحت نیست. به این دلیل که مقطع دایره ای قلم، سطح تماس کمی با انگشتان دارد و فلزی بودن آن نیز باعث کاهش اصطکاک قلم با دست می شود. کافی است کمی انگشتانتان عرق کنند تا قلم مدام بین آن ها لیز بخورد.

3 (Copy)

از این قلم نباید انتظار بالایی داشته باشید. چون قابل مقایسه با S Pen نیست. هیچ قابلیت نرم افزاری برای آن تعبیه نشده و نسبت به فشار نیز حساس نیست. بنابراین یک راست باید برویم به سراغ نوشتن با آن. اپلیکیشن ویژه ای که ال جی برای قلم این دستگاه طراحی کرده، +QUICK MEMO نام دارد.

در این اپلیکیشن می توانید با کیبورد تایپ کنید یا با استفاده از قلم استایلوس به ثبت ایده ها و یادداشت های خود بپردازید. چند قلم از جمله مداد، قلم مو، ماژیک و مداد شمعی در نظر گرفته شده اند که می توانید ضخامت، میزان شفافیت و رنگ آن ها را تنظیم کنید. صفحات خط دار و ساده نیز با قابلیت تنظیم رنگ پس زمینه وجود دارند.

lg g3 stylus ال جی جی3 استایلوس

اما برسیم به عملکرد قلم. نوک قلم دایره ای و پهن است. به همین دلیل، نمی توان برای کارهای ظریف از آن استفاده کرد. استایلوس ساخته شرکت رابردیوم تأخیر زیادی در انتقال حرکت قلم به دستگاه دارد. همچنین دقت آن پایین است و به هیچ وجه نمی توان با سرعت بالا با آن نوشت یا طراحی کرد. البته حساسیت آن بالا است اما چه فایده. ضمناً حواستان باشد بعد از ثبت نوشته خود، قلم را روی صفحه رها نکنید چون بدنه فلزی استایلوس بسیار بدتر از نوک قلم است و تمام نوشته هایتان را خط خطی می کند.

از آنجا که ال جی قبلاً تلفن هوشمند LG Vu را عرضه کرده بود، انتظار داشتیم از آن تجربه کلی درس گرفته باشد اما گویا اینطور نیست. عملکرد قلم G3 Stylus ضعیف است.

چند رسانه ای

000

بلندگوی G3 استایلوس در پشت دستگاه قرار گرفته است. برای آزمون صدا، ما Concierto de Aranjuez برای گیتار و ارکستر، اثر ژاکویین رودریگو (Joaquin Rodrigo) را پخش کردیم. کیفیت صدا در حد خوبی قرار دارد اما بلندی آن بسیار پایین است و شما را به استفاده از هدفون ترغیب می کند. حتی خود پخش کننده موسیقی هم به شما می گوید از هندزفری استفاده کنید که البته هدفون های خود دستگاه چندان تعریفی ندارند.

4 (Copy)

پخش کننده موسیقی، هماهنگ با رابط کاربری، از طراحی تخت بهره می برد و محیط بسیار ساده ای دارد. اپلیکیشن Music امکانات خاصی ندارد و اکولایزر آن نیز ساده و ابتدایی است.

5 (Copy)

پخش کننده ویدئوی این دستگاه، قادر است فرمت های مختلفی را پخش کند. همچنین از زیرنویس نیز پشتیبانی می کند و در پخش کردن ویدئوها عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. ما برای امتحان آن، کنسرت زنده Nils Frahm را پخش کردیم تا با فضای تاریک ویدئو، کنتراست نمایشگر و توانایی آن در نمایش جزئیات را نیز محکی زده باشیم که راضی کننده نبود.

دوربین

IMG_3001

دوربین اصلی این دستگاه، 13 مگاپیکسلی است و همچنین قادر است فیلم هایی با کیفیت 1080p تهیه کند. کیفیت کلی تصاویر راضی کننده است و جزئیات در سطح خوبی قرار دارند. تنها ایراد اصلی که می توان بر دوربین این موبایل وارد دانست، گرمی بیش از حد رنگ هاست به طوری که گاهی تصاویر به زردی می زنند.

6 (Copy)

امکانات ویژه ای که ال جی برای دوربین G3 استایلوس در نظر گرفته، قابلیت عکس برداری سریع با لمس نقطه مورد نظر و Cheese Shutter هستند. Cheese شاتر قابلیتی است که می توانید با گفتن کلمه Cheese یا LG عکس بگیرید که هنگام گرفتن خودنگاره بسیار کاربردی است.

نمونه عکس دوربین اصلی
نمونه عکس دوربین اصلی

دوربین جلوی این موبایل، 1.3 مگاپیکسل است که تنها برای مکالمه ویدئویی به کار می آید و بهتر است برای گرفتن خودنگاره از همان دوربین اصلی استفاده کنید.

سخت افزار

8 (Copy)

قلب تپنده G3 استایلوس، چیپ Mediatek MT6582 است. این دستگاه پردازنده 4 هسته ای Cortex-A7 دارد که با فرکانس 1.3 گیگاهرتز کار می کند. برای امور گرافیکی نیز از چیپ Mali-400MP2 در آن استفاده شده است. عملکرد کلی دستگاه با وجود 1 گیگابایت رم، روان است و اکثر امور بدون مشکل انجام می شوند.

همانطور که در بنچمارک آنتوتو مشاهده می کنید، این دستگاه توانست امتیاز 18595 را کسب کند که امتیاز نسبتاً پایینی است. بنابراین به فکر انجام بازی های سنگین با آن نباشید.

عملکرد دو سیم کارت

7 (Copy)

دو سیم کارت از نوع میکرو قابل نصب در G3 Stylus هستند اما تنها می توان از یک سیم کارت فعال استفاده کرد. در نوار پایین که دکمه های بازگشت و هوم وجود دارند، دکمه ای هم برای سوییچ کردن بین سیم کارت ها در نظر گرفته شده تا بتوان سریع بین آن ها جا به جا شد.

دکمه های شماره گیر بزرگ هستند. به همین دلیل، شماره گیری با این موبایل بسیار راحت است. با بزرگ کردن دکمه ها، ال جی تصمیم گرفت تا تماس های دریافتی و گرفته شده در بخشی جدا از شماره گیر نشان دهد.

کیفیت مکالمه نیز بسیار خوب است و صدا، بلند و شفاف منتقل می شود. در کل عملکرد تلفنی دستگاه خوب است اما بهتر بود دو سیم کارت همزمان فعال بودند.

باتری

IMG_3036

در G3 Stylus از یک باتری غول پیکر 3000 میلی آمپری استفاده شده است. چنین حجم باتری ای به خودی خود زیاد است. در این موبایل، رزولوشن نمایشگر پایین است و انرژی کمتری نسبت به دیگر موبایل ها در این بخش مصرف می کند. حال تصور کنید دوام باتری چه قدر بیشتر می شود.

با این شرایط، G3 استایلوس می تواند با استفاده سبک تا بیش از 4 روز شما را همراهی کند که پس از دریافت به روز رسانی اندروید 5 بیشتر هم خواهد شد.

جمع بندی

IMG_2989

G3 Stylus، تلفن هوشمندی با قلم استایلوس است که بازار تلفن های میان رده را هدف گرفته و نسبت به قیمتش، امکانات بسیار خوبی را ارائه می کند. نمایشگر بزرگ، حاشیه بسیار کم، ابعاد مناسب، دوربین 13 مگاپیکسلی و قلم آن [که البته استفاده محدودی دارد] از ویژگی های مثبت این دستگاه در رده قیمتی خودش محسوب می شوند.

اگر چه این موبایل نام G3 را یدک می کشد اما تنها وجه شباهتش با آن بزرگوار، طراحی اش است و لاغیر. بنابراین مقایسه G3 Stylus با LG G3 و گلکسی نوت 4 مقایسه ای نا به جاست. ال جی به بازار تلفن های میان رده تمایل پیدا کرده و در تلاش است تا با استفاده از نام پرچمداران خود، دستگاه های میان رده اش را به فروش برساند.

اگر به تلفن های بزرگ علاقه دارید، بد نیست نیم نگاهی هم به Sony Xperia C3 Dual داشته باشید که چندی پیش در دیجیاتو آن را بررسی کردیم. این تلفن هوشمند که هم قیمت G3 Stylus است، نمایشگر با کیفیت تری دارد.

جی 3 استایلوس با قیمت 928.000 تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (72 مورد)
  • Mahdi
    Mahdi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    ببخشید میگم اگه گوشیمو که g3 stylus هست رو امدروید 5 اپدیت کنم قابلیت فلش خوردن رو به خودش میگیره ؟
    لطفا بگو داداش

  • Alireza
    Alireza | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان .من LG stylus گرفتم ازش راضی هستم .فقط نمیدونم درگاه اینفرارد چطوری روشن میشه????

  • ایرانی
    ایرانی | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    سامسونگ شرکته خوبی نیس بهترین گوشی های جهان ال جی و سونی هست که متئسفانه جنس اصل سونی تو بازار ایران پیدا نمیشه شرکت سامسونگ ضد ایران تبلیغات انجام میدهدتا کشورهای مثل امریکا و اروپا بهش امتیازات بده تا بتونه رتبه ی اول جهانو کسب کنه اگه سامسونگ خریدید فقط پوله اسمشو دادین و سی پی یو های شرکتسامسونگازخودشوننیستن از شرکت اسنپ دراگون میخرن که الان ال جی هم از این شرکت خریداری میکنه بابت این سایتتون متشکرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی