ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 بالاخره مغلوب اکس باکس وان شد

اکس باکس وان پس از 10 ماه، بالاخره توانست با کاهش قیمت 50 دلاری، پلی استیشن 4 را در آمریکای شمالی پشت سر بگذارد و رسما لقب پرفروش ترین کنسول ماه را از آن خود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

اکس باکس وان پس از 10 ماه، بالاخره توانست با کاهش قیمت 50 دلاری، پلی استیشن 4 را در آمریکای شمالی پشت سر بگذارد و رسما لقب پرفروش ترین کنسول ماه را از آن خود کند.

در ادامه با گزارش مالی صنعت بازی در ماه نوامبر با دیجیاتو همراه باشید.

هیچ عجیب نیست. درآمد کلی صنعت بازی های ویدیویی در آمریکا، طی نوامبر 2014، یازده درصد کمتر از نوامبر 2013 بوده. سال گذشته در همان بازه زمانی، بازار ورود کنسول های نسل هشتم را جشن می گرفت و هر کس که کنسولی می خرید، قطعا چند بازی هم همراه آن خریداری می کرد. در نتیجه مجموع فروش سخت افزار و نرم افزار در نوامبر 2013 بسیار بالا بود.

کنسول های نسل هشتمی مایکروسافت و سونی، مجموعا 80 درصد بیشتر از پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در نوامبر 2013 فروش داشته اند.

با وجود بازی های بزرگی چون Call of Duty و Assassin's Creed و فارکرای، فروش نرم افزاری به اندازه 2 درصد نسبت به سال گذشته افت داشته که رقم چندان قابل توجهی نیست و وقتی آن را کنار 3 درصد پیشرفت بازار سخت افزار قرار دهیم، مجموع ضرر و زیان به حد نسبتا برابری می رسد.

 

نرم افزار

لیست زیر، ۱۰ بازی پرفروش ماه نوامبر هستند. میزان فروش رو هر پلتفرم بر اساس ترتیب قرار گرفتن آن ها مشخص شده است. یعنی Call of Duty: Advanced Warfare بیشترین فروش را روی کنسول اکس باکس 360 و بیشترین فروش را روی پی سی داشته است.

  1. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, PC
  2. Grand Theft Auto 5 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  3. Super Smash Bros. - Wii U, 3DS
  4. Madden NFL 15 - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  5. Pokemon Alpha Sapphire - 3DS
  6. Far Cry 4 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  7. Pokemon Omega Ruby - 3DS
  8. NBA 2K15 - PS4, Xbox 360, Xbox One, PS3, PC
  9. Assassin’s Creed: Unity - PS4, Xbox One, PC
  10. Halo: The Master Chief Collection - Xbox One

Unity و Master Chief Collection در انتهای جدول هستند که این امر نشان می دهد مردم تمایلی به خرید بازی های ناقص و مشکل دار ندارند و تا برطرف شدن کلی ایرادات به انتظار می نشینند. در سوی دیگر نسخه نسل هشتمی GTA 5 در رتبه دوم قرار می گیرد و تنها اندکی تا رسیدن به رتبه اول فاصله دارد. اول بودن Advanced Warfare به لطف نامی که یدک می کشد، قابل انتظار بود و Super Smash Bros هم با توجه به تعداد Wii U های موجود در بازار واقعا فروش قابل توجهی داشته.

جالب اینجاست که الکترونیک آرتز تنها یک نماینده در این لیست دارد و خبری از فیفا 15 نیست. نینتندو را با 3 بازی که در رتبه های سوم، پنجم و هفتم قرار دارند می توان برنده کمی این ماه دانست در حالی که یوبیسافت و 2K Games هر کدام دو بازی در لیست دارند. Call of Duty از سال 2009 تاکنون هر سال ماه نوامبر در صدر لیست بوده و جایگاهی است که از پیش برای آن مشخص شده.

 

سخت افزار

اکس باکس وان با فروشی معادل 1 میلیون و 200 هزار واحد در رتبه اول پرفروش ترین کنسول ماه نوامبر قرار دارد و پلی استیشن 4 با 400 هزار واحد کمتر، در رتبه بعدی جای خوش کرده. کنسول Wii U با 242 هزار واحد فروش، انتهای لیست برای دو کنسول دیگر دست تکان می دهد.

البته فروش پایین Wii U لزوما به معنی بی حاصل بودن کنسول نیست. امسال این کنسول بهترین بازی های انحصاری سال 2014 را داشت و Super Smash Bros و بایونتا 2 می توانند هر کدام به تنهایی لقب بهترین بازی سال را یدک بکشند. به هر حال اقبال عمومی با نینتندو در زمینه کنسول های خانگی یار نیست.

در همین راستا، مایکروسافت خود را آماده جشنی بزرگ کرده بود:

"نوامبر رکورد جدیدی برای اکس باکس وان به جای گذاشت و اکس باکس وان پرفروش ترین کنسول آمریکا و انگلستان شد. پاسخ به لاین آپ بازی های کریسمس اکس باکس وان فوق العاده بود. طرفداران این کنسول نسبت به دارندگان هر کنسول نسل هشتمی دیگری، بازی بیشتر خریداری کرده اند و در طول این ماه 357 میلیون ساعت به بازی کردن پرداخته اند. در حقیقت، کاربران بیشتری به اکس باکس لایو از طریق اکس باکس وان و اکس باکس 360 متصل شدند و لذت بیشتری از سرگرمی ها نسبت به هر زمانی در طول تاریخ اکس باکس برده اند. ما عاشق این همه هیجان طرفداران هستیم و بخاطرشان متشکریم."

اکس باکس وان مدت زیادی با قیمت 349 دلار، به فروش می رسید و قیمت آن در روز جمعه سیاه به 329 دلار کاهش پیدا کرد. در طول این مدت، پلی استیشن 4 کنسول گران قیمت بازار بود.

جالب اینجاست که فروش همین یک ماه اکس باکس وان را می شود در کنار فروش 6 ماه گذشته Wii U قرار داد و با این حساب باز هم مایکروسافت پیروز میدان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (62 مورد)
  • Erfan Altafi
    Erfan Altafi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    فروش ps4:پنجاه میلیون بیست میلیون بچه کوچولو ها ده میلیون ب خاطر انحصاریاش ده میلیون ب خاطر pro ک میان نسلیه ده میلیونم ب خاطر بازی هکی هاش وگرنه خیلی کنسول مرخرفیه صدا فن دسته خسته کننده سرعت پایینpsn و...

  • Erfan Altafi
    Erfan Altafi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    فرض کنید 50 میلیون فروخته باشه 20 میلیون بچه کوچولو ها خریدنش چون کار باهاش خیلی ساده س 10 میلیون ب خاطر انحصاری های قشنگش 10 میلیون ب خاطر بازی هکی 10 میلیون ب خاطر ps4 pro ک میان نسلیه وگرنه ps4 بخریم بره چی؟؟؟بره دسته افتضاحش؟یا سرعت افتضاح psn؟ یا صدا فنش؟

  • Erfan Altafi
    Erfan Altafi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    آخه چی میگید شما ps4 کجاش بهتره فروش زیادش هم چند تا دلیل داره فرض کنید 50 میلیون فروخته 10 میلیونش رو پدرومادر ها واس بچه هاشون گرفتن چون هم خیلی کار کردن باهاش ساده س هم مخاطبای اصلیش بچه هان 10 میلیونش واس ps4 pro ک میان نسلیه و ب خاطر گرافیکش میخرن
    20 میلیونش ب خاطر انحصاریای خاطره انگیزشه
    10 میلیونشم ب خاطر بازی های هکی و ارزونشه
    وگرنه خیلی کنسول آشغالیه
    هم دستش تو مخه هم سرعت psn بده
    هم صدا فنش زیاده
    ولی ایکس باکس هیچ مشکلی نداره

  • Erfan Altafi
    Erfan Altafi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    من اسلیم گرفتم هنوزم صدا فنش زیاده چه برسه به سی یو اچ 1216

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی