ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در مراسم روز پنجشنبه کوالکام چه گذشت؟

کوالکام در تلاش است تا شکافی بین آنچه که کاربران می توانند با کامپیوترهای شخصی و کنسول های بازی خود در مقایسه با تلفن هوشمندشان انجام دهند را پر نماید. برترین تولید کننده ی چیپ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

کوالکام در تلاش است تا شکافی بین آنچه که کاربران می توانند با کامپیوترهای شخصی و کنسول های بازی خود در مقایسه با تلفن هوشمندشان انجام دهند را پر نماید. برترین تولید کننده ی چیپ های محاسباتی برای اسمارت فون ها، روز پنجشنبه در شهر نیویورک خبرنگاران و اصحاب رسانه را گردهم آورده بود تا به آنها توانایی های آخرین دستاوردش موسوم به اسنپدراگون ۸۱۰ که قرار است در موبایل ها و تبلت های پرچمدار سال آینده به کار رود را نمایش دهد و آنها را از آنچه که در پیش رو است آگاه سازد.

در این مراسم همچنین برخی از ابزارها و محصولات تولیدی خود این کمپانی که قرار است در CES ۲۰۱۵ و در شهر لاس وگاس معرفی و یا رونمایی شوند نیز به نمایش گذاشته شده بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Tim McDonough، مدیر بازاریابی کوالکام در مراسم مذکور و در پنت هاوس هتل استاندارد نیویورک در مقابل حضار ایستاد و گفت: "شما قرار است دورنمایی از آینده را شاهد باشید." اسنپدراگون ۸۱۰ در قیاس با نسخه ی پیشین خودش یعنی ۸۰۵ که هم اکنون در تولید تلفن های هوشمند پرچمدارای همانند نکسوس ۶ و گلکسی نوت ۴ مورد استفاده قرار می گیرد تغییرات قابل توجهی داشته است.

چیپست جدید سرعت انتقال داده را تا حد زیادی بهبود بخشیده، در مصرف باتری بهینه گشته و به صورت کامل از رزلوشن و ویدئوهای 4K پشتیبانی به عمل می آورد و از همه ی اینها مهم تر در آن هشت هسته ی ۶۴ بیتی قدرتمند گنجانده شده که تحولی چشم گیر را در توان محاسباتی ابزارهای موبایلی پدید خواهند آورد.

Qualcomm+810+handson+6

کوالکام امیدوار است تولید کنندگان تلفن های هوشمند و تبلت ها با بهره گیری از اسنپدراگون ۸۱۰ ابزارهایی تولید کنند که رفته رفته بتوانند جای کامپیوترهای لپ تاپ و دسکتاپ کاربران را بگیرند. البته این امر به مرور سبب خواهد شد کمپانی مذکور باز هم چیپست های بیشتر و بیشتری به فروش برساند و فاصله اش با رقبایی همچون مدیاتک به مراتب افزایش چشم گیرتری پیدا کند.

مدیران کوالکام در مراسم یاد شده برای خبرنگاران توضیح می دهند که چه غیر ممکن هایی توسط چیپست تولیدی جدیدشان ممکن شده است. در همین راستا یکی از کارمندان شرکت مذکور با تبلتی که به منظور دمو تهیه گشته و به اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز است به اجرای یک بازی با گرافیک به شدت سنگین می پردازد و سپس توضیح داده می شود با آخرین پردازنده گرافیکی توسعه داده شده توسط کوالکام توان پردازش های مرتبط ،نسبت به نسل پیشین یعنی آنچه در اسنپدراگون ۸۰۵ ارائه شده بود ۳۰ درصد افزایش یافته و از همین رو کاربران می توانند بازی های بسیار سنگین را با گیم پلی روان تجربه نمایند.

هدف اصلی از این پردازشگر جدید گرافیکی موسوم به آدرنو ۴۳۰ ارائه ی بازی هایی با جذابیتی مشابه نمونه های ارائه شده بر روی کنسول های مختلف، ولی مقیم شده در پلتفرم های موبایل است. در این بین نباید فراموش کنیم که انویدیا نیز تفکری مشابه را دنبال می کند و سعی دارد توان چیپ های تگرای خودش را افزایش دهد تا محصولاتی همانند تبلت شیلد در اجرای بازی ها عملکردی بی سابقه داشته باشند.

سپس کوالکام یک تبلت دیگر مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ را به نمایش در می آورد که به صورت بی سیم با یک ماوس و کیبرد در ارتباط است، چیپ جدید در پردازش های مرتبط به ورودی های سنتی مانند کیبرد و ماوس بی نقص عمل می کند و نماینده کوالکام بر روی صحنه به حضار نشان می دهد به سادگی می توان نسل آینده تبلت ها را جایگزین ابزارهایی همچون لپ تاپ ها نمود.

اسنپدراگون ۸۱۰ نه تنها از رزلوشن 4K برای ضبط و پخش ویدئو پشتیبانی به عمل می آورد بلکه به تولید کنندگان ابزارهای موبایل امکان تولید و استفاده از نمایشگرهایی با همین رزلوشن را در محصولاتشان نیز می دهد. چنین رزلوشنی به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا جزئیات بیشتری به اپلیکیشن های خود بیافزایند و از دقت بالای نمایشگرها بهره بیشتری بگیرند. همچنین دانگلی به عموم نمایش داده می شود که برای اولین بار می تواند تصاویر با وضوح 4K را از روی موبایل به روی یک تلویزیون با پشتیبانی از همین رزلوشن استریم نماید.

در طول سال های اخیر مرتباً شاهد اخبار مرتبط به نوسان فروش لپ تاپ ها در بازار و کاهش تقاضا در رابطه با آنها بوده ایم، بر اساس انچه کوالکام در مراسم اخیرش به نمایش گذاشته سال آینده سالی سرنوشت ساز برای این محصولات خواهد بود و چنانچه اسنپدراگون ۸۱۰ همانند محصولات اولیه مبتنی بر آن، عملکردی بهینه و قابل قبول داشته باشد شاید شاهد تنزل بیش از پیش درخواست خرید لپ تاپ ها نیز باشیم و عاقبت رویای کوالکام یعنی چیره شدن بر بازار اینتل از طریق محصولات مبتنی بر موبایل حقیقت یابد.

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۳ آذر ۱۳۹۳

    اگه اسنپ دراگون 810 اولین چیپ 64 بیتی هست پس گوشی های فعلی چه جوری اندروید L (که یه سیستم عامل 64 بیتی هست) رو ساپورت می کنند؟

  • Sir Mehdi Ive
    Sir Mehdi Ive | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    واقعا مسخرس امروز گوشی میخری کمتر از 6 ماه یه فناوری جدید اضافه میشه که گوشیت قدیمی میشه
    واقعا مسخرس،خب بجا این کارا سالی یه بار یا 2 سال یبار یه فناوری رو خیلی پیشرفت بدن بجا اینکه فرتو فرت ارتقاهای کوچیک بدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی