ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عمل جراحی
تکنولوژی

جراحی موفقیت آمیز تغییر صدا در مشهد

عمل تغییر تن صدا انسان در بیمارستان قائم(عج) با موفقیت انجام شد. این جراحی برای تبدیل صدای زنانه به مردانه توسط دانشیار (گوش، حلق، بینی) دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفت. دکتر احسان خدیوی که ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

عمل تغییر تن صدا انسان در بیمارستان قائم(عج) با موفقیت انجام شد. این جراحی برای تبدیل صدای زنانه به مردانه توسط دانشیار (گوش، حلق، بینی) دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفت.

دکتر احسان خدیوی که جراح این عمل بر روی جوان 21 ساله مشهدی بود، اظهار کرد: این جراحی بر روی افرادی انجام می گیرد که هنگام بلوغ، علائم این سنین را پیدا کرده ولی صدای آنها در حالت زنانه باقی می ماند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: برای افراد مبتلا به این اختلال ابتدا دوره ها و جلسات گفتار درمانی برگزار می شود و در صورت عدم نتیجه گیری، جراحی تبدیل تن صدا بر روی آنها انجام می گردد.

خدیوی با اشاره به اینکه فرکانس صدای زنان بین 180 تا 200 هرتز و مردان 100 الی 120 هرتز است گفت: این عمل می تواند برای افرادی که تغییر جنسیت داشته اند نیز اجرا شود.

او بیان کرد: در این جراحی با تکنیک خاصی، تغییر بر روی طناب های صوتی-فرکانسی صدای فرد شکل می گیرد تا در نهایت تن صدای او از زنانه به مردانه تبدیل شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اکثر افرادی که در کشور ما به این مشکل مبتلا هستند برای درمان اقدام نمی کنند که این عدم پیگیری باعث شده در این زمینه کار آنچنانی انجام نشود.

وی در مورد فرد 21 ساله که تحت عمل جراحی قرار گرفته است گفت: او از نظر هورمونی و علائم بلوغ طبیعی بود که بعد از یکسال گفتار درمانی تصمیم به انجام عمل جراحی بر روی این بیمار گرفتیم.

به گفته خدیوی این عمل در مدت زمان نیم ساعت و همراه با بی حسی موضعی صورت پذیرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • الیسا
    الیسا | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    دآآنش اگر در ثریآآ هم بآآشد
    مردآآنی از سرزمین پآآرس
    بدآآن دست خوآآهند یآآفت
    *(^_^)*

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی