ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زاکربرگ: دکمه DisLike در فیس بوک جایی نخواهد داشت

اگر منتظر بودید در آینده ای نزدیک فیس بوک عاقبت دکمه ای با عنوان dislike را در اختیار شما بگذارد باید بگوییم با توجه به اظهار نظرهای اخیر موسس این شبکه ی اجتماعی موضوع یاد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

اگر منتظر بودید در آینده ای نزدیک فیس بوک عاقبت دکمه ای با عنوان dislike را در اختیار شما بگذارد باید بگوییم با توجه به اظهار نظرهای اخیر موسس این شبکه ی اجتماعی موضوع یاد شده فعلاً قرار نیست به وقوع بپیوندد.

روز چهارشنبه مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ برای دومین بار در یک مراسم پرسش و پاسخ عمومی  ویدئویی که به صورت زنده در خود این شبکه اجتماعی پخش می شد حضور یافت و به سئوالات کاربران فعال در سراسر ایالات متحده و کارمندان شاغل در فیس بوک جواب داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اریک، دانشجوی رشته ی حقوق، در ابتدای مراسم از زاکربرگ پرسید: "با توجه به موفقیت دکمه ی لایک در شبکه ی اجتماعی شما، آیا تا به حال به فکر افزودن دکمه ی Dislike (دوست نداشتن) نیز افتاده اید؟"

زاکربرگ در پاسخ به این پرسش بیان داشت: "ما به دکمه ی Dislike فکر کرده ایم، برخی از افراد تقاضای افزودن چنین دکمه ای را از ما دارند تا بتوانند با استفاده از آن نارضایتی خود از پست های منتشر شده توسط سایرین را اعلام نمایند. اما به وجود آمدن چنین ابزاری به نظر می رسد نمی تواند خوب باشد."

وی در ادامه افزود: "بنابراین قصد نداریم دکمه ی Dislike را به فیس بوک اضافه نماییم و از این طریق یک سیستم رای گیری برای خوب و یا بد بودن مطالب منتشر شده در آن پدید آوریم. من به شخصه فکر نمی کنم وجود چنین شیوه ای در شبکه ی اجتماعی که کاربران از آن برای ایجاد ارتباطات و به اشتراک گذاشتن مهم ترین لحظات زندگیشان استفاده می کنند مفید باشد."

البته زاکربرگ بعداً و در ادامه ی صبحتهایش گفت از اضافه شدن یک سیستم بهتر به فیس بوک برای بیان احساسات توسط کاربران (موضوعی که توسط عده ی زیادی هم اکنون درخواست شده) استقبال به عمل می آورد.

او اظهار داشت: "این مسئله ایست که ما به صورت داخلی در مورد آن صحبت کرده ایم، پلتفرم شبکه ی اجتماعی مانند آنچه ما ارائه می نماییم نیازمند شیوه ایست که از طریق آن کاربران بتوانند انواع احساسات اعم از شادی و غم را به راحتی در بین مطالب خود بروز دهند، اما برای اجرایی شدن این امر لازم است بهترین روش ممکن را بیابیم تا به امکانات فیس بوک یک قابلیت مفید و کاربردی افزوده گردد، نه ابزاری که سبب آزردگی خاطر عموم شود. با توجه به مسائل یاد شده چنین سیستمی به زودی عرضه نخواهد شد و توسعه ی آن نیازمند زمان است."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    کاش دکمه پیوند دادن مادر به خواهر هم می زاشتن !!!
    برای بعضی از پست ها واقعن نیازه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی