ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

15 اسمارت فون برتری که از لرزشگیر اپتیکال بهره می برند

لرزشگیر اپتیکال یا OIS، تا همین چند سال پیش تنها روی دوربین های مخصوص عکاسی و فیلم برداری دیده می شد اما حالا کم کم برای تلفن های همراه هم در نظر گرفته می شوند. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

لرزشگیر اپتیکال یا OIS، تا همین چند سال پیش تنها روی دوربین های مخصوص عکاسی و فیلم برداری دیده می شد اما حالا کم کم برای تلفن های همراه هم در نظر گرفته می شوند. از لومیاهای پیشرفته ی نوکیا در زمینه عکاسی گرفته تا برخی تلفن های پرچم دار اندرویدی و حتی آیفون اپل حالا OIS دارند.

هدف لرزشگیر اپتیکال، ثبت تصاویر شفاف تر و ویدیوهای روان است، مخصوصا در نور کم. سنسورهایی با دقت بالا، لرزش های ناخواسته اندک را شناسایی کرده و جهت حذف آن ها اقدام می کنند. موتورهای بسیار ریز به صورت متحدالشکل کنار هم قرار می گیرند تا این حرکت را امکان پذیر کرده باشند.

بحث فنی را زیاد باز نمی کنیم و یک راست به سراغ 15 تلفن همراهی می رویم که از لرزشگیر اپتیکال به بهترین شیوه ممکن استفاده می کنند.

iPhone 6 Plus

IMG_6594
برخلاف آیفون 6 و باقی آیفون های پیشین، آیفون 6 پلاس از دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. این تلفن همراه در تست های مختلفی که پشت سر گذاشته با موفقیت از آزمون بیرون آمده و مخصوصا در نور اندک پاسخگویی بسیار خوبی از خود نشان داده است. برای مطالعه بیشتر در مورد آیفون 6 پلاس، روی تیتر بالا کلیک کنید تا بررسی این تلفن همراه را مطالعه نمایید.

LG G3

IMG_5317-w600
همانند LG G2، آخرین پرچمدار این شرکت کره ای از لرزشگیر اپتیکال روی دوربین 13 مگاپیکسلی خود استفاده کرده است تا تصاویر و ویدیوها با کیفیت هر چه تمام تر به ثبت برسند. برای مطالعه بررسی LG G3 در دیجیاتو می توانید روی تیتر بالا کلیک کنید.

Galaxy Note 4

گلکسی نوت ۴ سامسونگ گوشی موبایل galaxy note 4 samsung mobile
نوت 4 اولین تلفن همراه و فبلت از سری نوت سامسونگ است که دوربین آن از سنسورهای لرزشگیر اپتیکال استفاده می کند (نوت 3 تنها لرزشگیر دیجیتال داشت). دوربین گلکسی نوت 4 کیفیت فوق العاده ای دارد و 16 مگاپیکسل است. مدل خمیده این تلفن، گلکسی نوت اج هم از سنسور OIS بهره می برد. بررسی گلکسی نوت 4 را می توانید در دیجیاتو مطالعه کنید.

Galaxy K Zoom

IMG_5209-w600
زمخت و ضخیم به نظر می رسد اما به هر حال طراحان نابغه سامسونگ چنین طرحی را زده اند و گلکسی کی زوم به بازار آمده. دوربین 20.7 مگاپیکسلی دوربین علاوه بر این که سنسور OIS دارد، قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال هم به آن اضافه شده. احتمالا فقط باید یک عکاس یا علاقه مند به ثبت لحظات و دقایق باشید تا به خرید این تلفن علاقه مند شوید.

Nexus 6

Nexus 6
همانند نکسوس 5، نکسوس 6 هم لرزشگیر اپتیکال دارد اما به هر حال تفاوتی در ساختار دوربین این دو دستگاه وجود دارد و گوگل و موتورولا سعی کرده اند هر بار نکسوس را بهتر کنند. دوربین این تلفن همراه 13 مگاپیکسلی است.

Lumia 930

6
لومیا 930 یکی از بهترین تلفن های همراه ویندوزفونی حال حاضر در بازار است که می توانید با قیمتی منطقی آن را خریداری کنید. یکی از مزایای این تلفن همراه، همچون دیگر تلفن های سری لومیا دوربین فوق العاده اش است. لومیا 930 دوربین 20 مگاپیکسلی با فلش دوگانه و لرزشگیر اپتیکال دارد.

Lumia 1520

Lumia 1520
یک تلفن همراه بزرگتری می خواهید؟ لومیا 1520 ورژن ارتقا یافته ی 930 از لحاظ اندازه نمایشگر است اما ویژگی های دوربین تقریبا تفاوتی ندارد. 20 مگاپیکسل با فلش دوگانه و لرزشگیر اپتیکال.

Lumia 1020

Lumia 1020
لومیا 1020 یکی از معروف ترین تلفن های همراه نوکیا است که به لطف دوربین 41 مگاپیکسلی اش شهرتی جهانی دارد. طبیعتا شکی نیست که لومیا 1020 یکی از بهترین دوربین های موجود روی تلفن همراه را دارد که از انواع و اقسام تکنولوژی ها مانند OIS بهره می برد.

Lumia 830

Lumia 830
لومیا 830 یکی از جدیدترین تلفن های ویندوزفونی است که ورژن 8.1 را روی خود دارد. میان رده محسوب می شود و دوربین 10 مگاپیکسلی اش از سنسور OIS استفاده می کند. در حقیقت، دستاورد نوکیا با 830، استفاده از باریک ترین ماژول OIS در یک تلفن همراه بوده است.

BlackBerry Passport

BlackBerry Passport
بلک بری ها باب طبع هر کسی نیستند و هیچ بحثی در این میان وجود ندارد و Passport هم ظاهر کاملا متفاوتی با هر تلفن همراه دیگر دارد. اما اگر مشکلی با ظاهر آن ندارید، دوربین 13 مگاپیکسلی Passport از تکنولوژی OIS استفاده می کند.

ZTE Nubia X6

ZTE Nubia X6
یک تلفن همراه از ZTE که فریاد می زند من پرچمدار هستم. نوبیا اکس 6، نمایشگر 6.44 اینچی با کیفیتی فوق العاده دارد و وقتی تصاویر گرفته شده با دوربین 13 مگاپیکسلی را روی آن تماشا کنید بیش از پیش لذت خواهید برد.

ZTE Nubia Z7

ZTE Nubia Z7
باز هم ZTE و یک تلفن همراه دیگر با کیفیت ساخت عالی. نوبیا زد 7 همانند اکس 6 دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور OIS دارد.

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro
Lenovo از سرزمین چین وارد میدان می شود تا قواعد بازی را تغییر دهد. این غول چینی 7.7 میلی متر ضخامت دارد در حالی که دوربین آن اندکی برآمده شده ولی به هر حال، 16 مگاپیکسل و تکنولوژی OIS این مسئله را توجیه می کند.

Luni U3

Luni U3
این زیباروی تمام فلزی دوربین 13 مگاپیکسلی دارد و همانطور که انتظار دارید، بله، از تکنولوژی OIS به خوبی استفاده می کند.

Vivo Xshot

15
و به عنوان آخرین تلفن همراهی که در این لیست معرفی می کنیم، Vivo Xshot با دوربین 13 مگاپیکسلی اش را باید بررسی کرد. علاوه بر OIS، فلش LED دوگانه، درجه گشودگی F/1.8 به همراه لنز 6 لایه دارد که در کنار انبوه ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری دیگر، Xshot را به تلفنی مناسب برای تصویربرداری تبدیل می کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • ℱņℰℳℰ
    ℱņℰℳℰ | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشید
    من یک سوال دارم که ممنون میشم هرکی میدونه جواب منوبده.
    درگوشی نوت4آیابایدلرزشگیر روتنظیم کردینی تنظیمات خاصی داره یانه؟؟؟من هرچقدرامتحان کردم بازم وجودش حس نکردم وعکس ها تار شدن...اگرمطلع هستیدممنون میشم کمکم کنید.

  • sina
    sina | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    HTC ONE M7 رو فراموش کرديد

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    چقدر نوکیا .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی