ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به آینده: طرح های مفهومی از تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵

همانطور که به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ معرفی می شویم، زمان نگاه به آینده و تلفن هاش هوشمند سال آینده می رسد. اما در این لحظه موارد کمی لو رفته اند که این یعنی ما ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

همانطور که به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ معرفی می شویم، زمان نگاه به آینده و تلفن هاش هوشمند سال آینده می رسد. اما در این لحظه موارد کمی لو رفته اند که این یعنی ما باید به قوه تخیل خود رجوع کنیم و نسبت به امیدواری ها و رویاهای خود محصولات سال آینده را متصور شویم.

خوشبختانه نیازی به سختی کشیدن نیست چرا که طراحان خلاق زیادی سرتاسر دنیا وجود دارند که طرح های مفهومی محصولات هنوز تولید نشده را می سازند. همانند تمام طرح های مفهومی، هیچ الزامی بر واقعیت داشتن این محصولات وجود ندارد ولی می توان یک تصویر حدودی از محصولات سال آینده داشته باشیم.

در این مطلب قصد داریم طرح های مفهومی از تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵ محصول شرکت هایی مثل اپل، بلک بری، اچ تی سی، ال جی، مایکروسافت، سامسونگ و سونی را ببینیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

iPhone 7

بدنه یک پارچه آلومینیومی، فولاد ضدزنگ، شیشه، ضخامت کم و خاکستری فضایی و غیره. این موارد کمی آشنا نیستند؟ بله آنها مشخصات آیفون ۷ هستند که توسط کاربری به نام xerix93 در وب سایت DevianArt قرار گرفته. طرح مذکور از جزئیات بالایی برخوردار است اما با این حال خیلی نو آورانه نیستند. تمام موارد گفته شده را می توان از قبل پیش بینی کرد که اپل در نسل بعدی آیفون از آنها استفاده کند. نمایشگر ۴.۷ اینچی با نمایشگر ۱۰۸۰پی با تراکم پیکسلی ۴۶۹ پیکسل در هر اینچ هم می تواند نمایشگر آن باشد.

BlackBerry Odyssey

تصور کنید مدیر عامل (یا حتی نجات دهنده) بلک بری، جان چن ناگهان یک موتو دروید توربوی قرمز رنگ را مقابل تیم طراحی محصولات خود قرار دهد و به آنها امر کند محصولی را همانند همین تلفن همراه هوشمند بسازد. این فکری بود که به ذهن طراح Raffi G رسید و تلفن هوشمند بلک بری با این ظاهر طراحی کرد.

حاشیه نمایشگر بسیار کم، بدنه مستحکم، بافت کربنی و تغییر رنگ همگام با موسیقی در حال پخش از مشخصات ظاهری این محصول هستند. اگر بلک بری قصد داشته باشد محصولی بدین شکل طراحی کند بهتر است به طرح مفهومی زیر نگاهی داشته باشد.

HTC One M9

آخرین پرچمدار معرفی شده از اچ تی سی، یعنی وان ام۸ سود فروش بسیار خوبی را روانه جیب های این کمپانی تایوانی کرد. باید امیدوار باشیم که پرچمدار سال آینده این شرکت هم بتواند ما را شگفت زده کند. طرح های مفهومی زیر از زیبایی خاصی برخوردار است.

در زمینه سخت افزار باید بگوییم هیچ بنچ مارک و خبری هنوز لو نرفته ولی چیزی جلوی حدس زدن ما را نمی گیرد. نمایشگر QHD و اسنپدرگن ۸۱۰ می تواند دو موردی باشد که در این محصول دیده شوند.

LG G4

طرح های مفهومی زیبای زیر از LG G4 ساخته Rishi Ramesh هستند. از جلو که به طرح نگاه کنیم شاید آنچنان به زبان طراحی ال جی نزدیک نباشد اما نمای کنار و نمایشگر در کنار انحنای مناسب بدنه بسیار خوب طراحی شده اند.

در مورد سخت افزار نمی توان آنطور که باید خیال پردازی کرد. تنها موردی که به ذهن می رسد، نمایشگر ۵.۷ اینچی با نمایشگر 4K است. اگر ال جی در سال آینده پنل های 4K را معرفی کرد تقریبا می توان مطمئن بود که کجا استفاده خواهد شد.

Microsoft Lumia Spinner Phone

طرح مفهومی ساخته شده توسط Jonas Daehnert ما را بسیار شگفته زده کرد چرا که روح نوکیا را در طراحی با خود به همراه دارد. Spinner Phone ایده استفاده شده در نوکیا ۳۲۵۰ و ان۹۰ را با دوربین چرخنده دارد و همچنین از بدنه فلزی Lenovo K900 در این طرح استفاده شده.

به نظر شما با توجه به اینکه مایکروسافت به بدنه پلاستیکی پایبند مانده این طرح به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

Samsung Galaxy S6

Rishi Ramesh پرچمدار آینده سامسونگ را هم طراحی مفهومی کرده و این بار آن را به یک بدنه نازک، فلزی، نمایشگر زیبای ۵.۲ اینچی Super AMOLED با رزولوشن QHD، پردازنده ۳۲ بیت اسنپدرگن ۸۰۵، سه گیگابایت رم، دوربین ۱۸ مگاپیکسل اصلی و همچنین دوربین ۵ مگاپیکسلی دوم مجهز کرده. خوب یا بد، در این محصول هیچ انحنایی در نمایشگر دیده نمی شود.

Samsung Galaxy Note 5

فبلت سنگین وزن سال ۲۰۱۵ سامسونگ می تواند همانند طرح های مفهومی گلکسی اس ۶، از یک بدنه نازک، طراحی جذاب و نمایشگر تقریبا بدون حاشیه برخوردار باشد. با نگاهی به این تصاویر فهومی نمی توان تصور کرد که سامسونگ دقیقا چه محصولی با چه ظاهری را روانه بازار می کند اما از این نکته مطمئنیم که این شرکت به خوبی S-Pen را درون بدنه جای می دهد.

در مورد سخت افزار می توان حدس زد که پردازنده اگزینوس ۷ یا اسنپدرگن ۸۱۰، نمایشگر ۶ اینچ Super AMOLED با رزولوشن 4K، چهار گیگابایت رم، فضای داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت و در آخر دوربین ۲۰.۹ مگاپیکسلی یک ترکیب در خور گلکسی نوت را تشکیل خواهند داد.

Sony Xperia Z4, Z4 Compact & Z4 Ultra

از زمان عرضه اولین اکسپریا زد در سال ۲۰۱۳، ژاپنی ها نسل های بعدی را به آهستگی و ملایمت خاصی بهبود دادند و عرضه کردند. اگر اگر روال به همین صورت ادامه پیدا کند، ما در نیمه اول سال آینده Xperia Z4 را می بینیم و در ۶ ماهه بعدی Xperia Z5 معرفی خواهد شد.

Sony-Xperia-Z4-Z4-Compact--amp-Z4-Ultra-concept-images

اگر به طرح های مفهومی ساخته شده توسط Ben Ling نگاه کنیم، خواهیم دید که Z4، Z4 Ultra و Z4 Compact از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسخه قبلی خود و در عین حال بسیار زیباتر هستند. در مورد Z4 Compact هم می بینیم که مجددا نوار رقص نور Sony Xperia SP بازگشته که همین ویژگی سال گذشته بسیار خاص و متفاوت بود.

Sony-Xperia-Z4-Z4-Compact--amp-Z4-Ultra-concept-images (1)

در مورد Z4 باید بگوییم با توجه به شایعاتی که وجود دارد، به لطف کاهش حاشیه های بالا و پایین نمایشگر این دستگاه از ارتفاع کمتری نسبت به Z3 برخوردار است. در عین حال Z4 Ultra می تواند یک رقیب جدی برای Galaxy Note 5 محسوب شود. اگر سونی هنوز به فبلت ها علاقه دارد، بهتر است به دنبال چنین طراحی باشد.

Sony-Xperia-Z4-Z4-Compact--amp-Z4-Ultra-concept-images (2)

در مورد سخت افزار هم باید بگوییم دوربین ۲۰ مگاپیکسل با سنسور Exmor و تکنولوژی سارند سه بعدی از جمله مواردی هستند که انتظار می رود در این محصولات دیده شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • محمد M8
    محمد M8 | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    BAX HTC KHYLI ZYBATAR AZ BQYEH GOSHY HAST MAN M8 DARAM VA. AZASH KHYLI RAZY HASTAM VA ASLAN HANG NEMIKONE VA BE HICH VACH AMA BADY HTC INEH KE MOQEAY MIRY TO MENU GOSHY POSHT BARNAMEH HA SIAH HAST AGAR MESL GOSHY HAY DIGAR BUD KE AKS SAFEH MIUFTAD KHILY KHYLI BEHTAR BUD VA MOSHTARY BISHTARY MIDASHT.VALY OMID WARAM DAR M9 ESLAH BESHE PISH BE SOY PISHRAFT HAY BALA VA BALA TAR .....

  • محمود کریس
    محمود کریس | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    اوووفففف عجب چیزاییه اس 6 و نوت 5
    دلم خواستتتتتتتت

  • حامد ش
    حامد ش | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    با اینکه وابسته و طرفدار کولونی Apple هستم و همیشه آیفون داشتم و دارم ... اما واقعا ویژن Lumia محشر بود.... کیف کردم.

  • POYAN_M
    POYAN_M | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    يه سوال
    اپل معمولا تو سري اس يه چيز جديد مياره
    به نظرتون امسال چي مياره؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی