ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از رابین ویلیامز تا ابولا: ویدیوی یک سال خاطره با گوگل منتشر شد [تماشا کنید]

سال جدید میلادی نزدیک است و این یعنی زمان آن رسیده که گوگل آماری کلی از بیشترین جستجوهای مردم، گرایشات و رویدادهای سال ۲۰۱۴ را در قالب یک ویدیو و همچنین یک وب سایت اعلام ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

سال جدید میلادی نزدیک است و این یعنی زمان آن رسیده که گوگل آماری کلی از بیشترین جستجوهای مردم، گرایشات و رویدادهای سال ۲۰۱۴ را در قالب یک ویدیو و همچنین یک وب سایت اعلام کند. این رویداد هر سال با نام "یک سال جستجو" برگزار می شود و در آن به موارد فوق الذکر اشاره می شود.

ویدیوی امسال هم منتشر شد و بیشترین جستجوهای امسال را مرگ رابین ویلیامز، پیگیری بازی های جام جهانی و همچنین بیماری ابولا را تشکیل می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یک سال جستجوی امسال تمام موارد را به صورت زیبا اما خلاصه نمایش می دهد که در وب سایتی که به زبان فارسی هم موجود است، شما می توانید تمام موارد را با جزئیات نحوه جستجو مردم را می توانید ببینید.

Capture

به طور مثال گم شدن هواپیمای MH370 مالزی تبدیل به یکی از پر جستجوترین موضوعات امسال بود. در این موضوع مردم پیدا شدن هواپیما را بسیار بیشتر از گم شدن آن با کلیدواژه های به ترتیب "mh370 found و mh370 lost" جستجو کردند. همچنین پس از مرگ بازیگر محبوب فیلم های هالیوودی، رابین ویلیامز، جستجو در رابطه با آزمون های افسردگی و سلامت روان شدت بیشتری پیدا کرد.

اما نکته جالبی که در ۱۰ موضوع برتر در جستجوی سال ۲۰۱۴ به چشم می خورد، فقدان سخت افزار و فن آوری هایی است که در سال ۲۰۱۳ جایگاه های زیادی را به خود اختصاص داده بودند. سال گذشته آیفون ۵اس، سامسونگ گلکسی اس۴ و پلی استیشن ۴ به ترتیب رتبه های سوم، هشتم و نهم را در اختیار خود داشتند.

بسیاری از جستجوهای بزرگ سال ۲۰۱۴ همانند چالش سطل آب یخ و بازی فلپی برد به صورت ویروسی بین مردم شایع شد و در کنار آنها شیوع بیماری ابولا در غرب افریقا و برنده المپیک زمستانه سوچی بیشترین درصد جستجوی امسال کاربران را به خود اختصاص دادند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Googletrends-2014-1.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    چقدر قشنگ ساخته بود
    خیلی تاثیر گذار بود

  • Heisenberg
    Heisenberg | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    خیلی قشنگ بود ویدیو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی