ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با این داک 35 دلاری، موبایل اندرویدی خود را تبدیل به کامپیوتر رومیزی کنید

سال به سال، تلفن های همراه هوشمند قدرتمندتری را در دست می گیریم. این ابزارها قرار نیست رو در رو با PS4 یا PC پیشرفته شما رقابت کنند. ولی به اندازه کافی قدرت برای چشاندن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

سال به سال، تلفن های همراه هوشمند قدرتمندتری را در دست می گیریم. این ابزارها قرار نیست رو در رو با PS4 یا PC پیشرفته شما رقابت کنند. ولی به اندازه کافی قدرت برای چشاندن طعم یک تجربه کامل دسکتاپ را دارا هستند. اما آیا موبایل شما واقعا می تواند جایگزین کامپیوتر شخصیتان شود؟ این دقیقا همان هدفی است که پروژه جدیدی در Kickstarter آن را نشانه رفته.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Andromium پروژه ایست که ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار بوده و با 35 دلار شما ابزاری به اندازه کف دستتان دریافت می کنید که دارای یک پورت HDMI است. همچنین به اپلیکشینی به نام Andromium OS در فروشگاه گوگل پلی دسترسی پیدا می کنید، در نتیجه نیازی به روت کردن دستگاه خود و یا نصب رام های غیر رسمی نخواهید داشت. اپلیکشین را نصب کنید، موبایلتان را در داک قرار دهید و آن به شکل خودکار به حالت دسکتاپ تغییر وضعیت خواهد داد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Andromium.mp4"]

آیا این طرح برایتان آشناست؟ دلیل این آشنایی این است که Andromium از پلتفروم شکست خورده ی Motorola Webtop و Ubuntu Edge الهام گرفته شده و البته تفاوت اساسی اینجاست که این محصول طراحی گشته تا با هر تلفن اندرویدی که به آن وصل شود کار کند – نه فقط یک برند یا مدل خاص.

ایده به خودی خود بسیار عالیست، ولی زمانی که کمپین هایی مانند Motorola یا Canonical نتوانستند باعث رشد این طرح شوند، بسیار سخت باور می کنیم که یک استارت آپ بتواند کشش کافی را ایجاد کند. حتی اگر این پروژه تا 25 جولای به مبلغ 100 هزار دلار دست پیدا نماید، این مبلغ در مقیاس بزرگ ارزشی ندارد. آیا این بیزینس دوام خواهد آورد؟ آیا Andromium زمانی که نسل جدید تلفن هوشمندمان را در دست خواهیم گرفت نیز وجود خواهد داشت تا محصول جدیدمان را پشتیبانی کند؟ پیش بینی تمام این موارد محال است و تمام کسانی که میخواهند در این پروژه مشارکت کنند به این سوالات فکر خواهند کرد.

andromium-docked-smartphone-browser-640x359

بسیاری از ما به هیچ وجه نیازی به این محصول نخواهیم داشت. در حال حاضر تلفن همراه و کامپیوتر رومیزی خود را داریم، پس چرا این دو محصول را به یکی تبدیل کنیم؟ تیم Andromium معتقد است محصول مذکور به خانواده ها و کودکان در امر یادگیری کمک خواهد کرد و به آنها یاری می رساند تا خلاقیت را حتی در دسترسی محدود به کامپیوترهای سنتی بیاموزند. ایده ی DRS یا (Desktop Replacement Smartphone تلفن هوشمند جایگزین کامپیوتر رو میزی) ممکن است هرگز در کشورهای پیشرفته رشد نکند ولی احتمال داشتن شانس در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی را دارد.

آیا شما یکی از این داک های HDMI جالب را برای استفاده شخصیتان خواهید خواست؟ از همین الان امکان پیش خرید در Andromium Kickstarter فراهم است. 3500 واحد از محصول فوق با قیمت 29 دلار عرضه می شود ولی بعد از فروش رفتن این موجودی، مجبور به تهیه این محصول با قیمت 35 دلار خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    اتفاقا به نظر من این ایده عالیه و حتما هم موفق میشه. شما در نظر بگیر الان برای اینکه بخوای موبایلت رو با اچ دی ام آی به تلویزیون خونتون وصل کنی مجبوری که یه تبدیل mhl یا هر چیزی مشابه اونو بخری که قیمتی نزدیک به همین دستگاه داره. درضمن خیلی موبایلها هم میشه مثال زد که اصلاً چیزی برای وصل کردن اونا با اچ دی ام آی به تلویزیون روی اونا تعبیه نشده منظورم اینه که نه میکرو اچ دی ام آی دارن و نه ام اچ ال و نه چیز مشابه دیگه ای که این گدجت میتونه به اون دسته از موبایلا کمک کنه.
    درضمن تازه اگه شما موبایلتون رو در حالت عادی وصل کنید به تلویزیون با همون رابط کاربری مبتنی بر موبایل باهاش میکنید که مناسب تلویزیون نیست و یک مشکل دیگه این که پورت یو اس بی شما اشغال می شود و مثلا شما همزمان نمیتوانید یک وسیله دیگر از طریق otg به موبایل وصل کنید که ظاهرا توی این دستگاه این مشکل وجود نداشت...
    در کل خیلی مزایا داره و به خاطر قیمت مناسب و قابل رقابتش با تبدیل های ساده ی اچ دی ام آی میتونه موفق بشه.

  • ali.n
    ali.n | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    داداش این بار اول نیست و دوربین پشت اکسپریاها هم همینطور میشه گاهی،، سونی هم بیانیه داده قبلاً که هیچ تاثیری روی عکس نداره، به خاطر فضایی که سونی باید از یک طرف به شیشه و فریم بده تا کامل فیت نشن و با ضربه شیشه نشکنه این اتفاق می افته، این مثل آیفون ها بعد از تکون خوردن اینجور نشده بلکه از اول مونتاژ اینجور میشه.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    به نطرم نمیتونه موفق باشه ، یعنی اصلا ۱۰۰ هزار دلار جمع نمیشه ک بخواد شروع ب کار کنه ، چون در گذشته خیلیا اومدن ک همچین کاری بکنن و نشد ، موتورولا یکیش بود ، هرچند قیمتش خوبه اما خب قیمت همه چیز یک گجت نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی