ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی بر «ترینان» اپلیکیشن جدید وبسایت تخفیف و خرید گروهی تخفیفان

در گذشته برای مطلع شدن از کیفیت سرویس دهی و تخفیف های ویژه مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران ها، مراکز خرید، مراکز درمانی، تورهای گردشگری و ... معمولا به دوستان و آشنایان مراجعه می کردیم تا تجربه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۵

در گذشته برای مطلع شدن از کیفیت سرویس دهی و تخفیف های ویژه مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران ها، مراکز خرید، مراکز درمانی، تورهای گردشگری و ... معمولا به دوستان و آشنایان مراجعه می کردیم تا تجربه شان را از حضور در مکان های فوق به اطلاع ما برسانند.

با پیشرفت تکنولوژی و ورود به عصر ارتباطات و فناوری، دستیابی به اطلاعات و نحوه خدمت رسانی این مراکز در شهرهای مختلف دنیا از طریق اینترنت ممکن شد و وبسایت هایی تحت عنوان وبسایت های تخفیف گروهی به عنوان یک کسب و کار جدید پا به عرصه مشاغل اینترنتی نهادند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

تخفیفان از جمله وبسایت های تخفیف گروهی است که در سال 1390 با هدف جمع آوری اطلاعات و ارائه تخفیف های ویژه برای استفاده از مراکز خدمات رسانی موجود در سراسر کشور تأسیس گردید.

این وبسایت در حال حاضر با الگوبرداری از سرویس های مشابه خارجی همچون Foursquare و Groupon، با داشتن بیش از یک میلیون نفر کاربر از موفق ترین وبسایت های تخفیف گروهی داخلی است که موفق به دریافت نشان کارآفرین برتر در سال 1390 و بهترین وبسایت خرید گروهی ایران در سال 1391 گردیده است.

در سال 92، "ترینان" به عنوان پروژه جدید وبسایت تخفیفان طی مراسم دومین سالگرد تأسیس این مجموعه رونمایی شد. هدف از ساخت وبسایت ترینان، ایجاد یک شبکه اجتماعی برای کاربران وبسایت تخفیفان بود تا ضمن ثبت کسب و کار خود در آن، در مورد مراکز خدمات رسانی شهرهای محل سکونت خود به بحث و گفتگو پرداخته و مستقیما به نقد و بررسی عملکرد آنها بپردازند.

با گذشت یک سال از راه اندازی پروژه ترینان، امروز طی مراسمی در شهر تهران اپلیکیشن ترینان برای پلتفرم های موبایل رونمایی شد. در ادامه مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های نسخه اندروید اپلیکیشن ترینان خواهیم پرداخت.

نخستین اقدام شما با ورود به اپلیکیشن، ثبت مشخصات و ایجاد حساب کاربری است. اگر پیش تر از سرویس های این مجموعه استفاده نمی کرده اید، ساخت حساب کاربری بیشتر از پنج دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت.

اما اگر قبلا از کاربران وبسایت تخفیفان بوده اید، دیگر نیازی به ثبت پروفایل نداشته و با همان نام کاربری می توانید وارد محیط اپلیکیشن ترینان شوید. امکاناتی همچون انتخاب آواتار و عکس کاور از گزینه های شخصی سازی هستند که در ترینان به آن دسترسی دارید.

2

با ورود به اپلیکیشن قطعا رابط کاربری مدرن، سبک و زیبای ترینان توجه شما را به سمت خود معطوف خواهد کرد. در طراحی ترینان سعی بر آن شده که تنها گزینه های اضطراری به صورت آیکن روی صفحه قرار بگیرند و باقی تنظیمات به منوی کشویی سمت چپ صفحه منتقل شوند.

اما بپردازیم به نحوه کار این اپلیکیشن و امکاناتی که در اختیار شما قرار خواهد داد. همان طور که گفتیم، ترینان اپلیکیشنی برای یافتن مراکز خدمات رسانی در شهر محل سکونت شماست؛ بنابراین یک اتصال اینترنت کافی است تا موقعیت جغرافیایی دقیق خود را در منوی اصلی اپلیکیشن روی نقشه مشاهده کنید. پس از موقعیت یابی، فاصله کلیه مراکزی که در ترینان ثبت شده را به متر در نقشه و فهرست زیر آن مشاهده خواهید کرد.

آیکن های این مراکز با دو رنگ آبی و طلایی روی نقشه قرار گرفته اند که رنگ آبی برای مراکز معمولی و رنگ طلایی برای مراکزی است که از طریق وبسایت تخفیفان قادر به خرید کوپن های تخفیف برای استفاده از خدماتشان خواهید بود.

با کلیک روی هر نقطه مثلا یک رستوران، به صفحه اختصاصی آن وارد خواهید شد. بالای صفحه تصاویری به صورت اسلایدشو از رستوران مورد نظر را خواهید دید که با استفاده از آیکن دوربین در پایین صفحه قادرید خودتان به این صفحه تصویری اضافه کنید.

3

شماره تلفن و آدرس دقیق رستوران در قسمت زیرین اسلایدشو تعبیه شده که جالب است در نقشه امکان مشاهده مسیر رسیدن به آن نقطه از طریق ورود به گوگل مپ هم قرار داده شده است. کمی پایین تر به بخش دیدگاه ها اختصاص داده شده که در آن می توانید نظرتان را در مورد رستوران مورد نظر بنویسید.

خواندن نظرات سایر کاربران، مثبت و منفی دادن به آنها، پاسخ به کامنت ها از دیگر امکاناتی است که در این بخش برایتان مهیا شده. ضمنا با کلیک روی نام کاربری هر شخص قادرید به پروفایلش وارد شده و او را دنبال کنید. با دنبال کردن هر فرد، از این به بعد از نظرات او در مورد مراکز جدیدی که به آن مراجعه کرده مطلع خواهید شد.

از دیگر امکانات اپلیکیشن، اضافه سازی نقاط مختلف به فهرست علاقه مندی ها و به اشتراک گذاری آنهاست که از طریق آیکن های مخصوص خود در محیط اپلیکیشن صورت می پذیرد.

قابلیت جستجو از کاربردی ترین امکانات اپلیکیشن ترینان محسوب می شود که با ورود به منوی آن می توانید از بهترین های اطراف خود بر اساس امتیاز کاربران، نزدیک ترین مراکز از لحاظ ارائه تخفیف و فهرست این مراکز بر اساس نوع سرویس (آموزشی، خدماتی، گردشگری، رستوران و ...) مطلع شوید. اگر مغازه ای دارید و دوست دارید که آن را در ترینان مشاهده کنید، کافیست تا به منوی اضافه کردن مکان مراجعه کرده و به صورت رایگان آن را در اپلیکیشن ثبت کنید.

4

با وجود داشتن امکاناتی کامل، عملکرد ترینان چندان هم بی نقص نیست. اولا گزینه ای برای ذخیره سازی نام کاربری و رمز عبور در بدو ورود به اپلیکیشن در نظر گرفته نشده و برای ورود به آن ناچار به وارد کردنشان به صورت کامل هستید.

نکته دیگر این که کوپن های تخفیف به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن قابل خریداری نبوده و برای خریدشان ملزم به مراجعه به وبسایت تخفیفان هستید. در این مورد بهتر بود امکان خرید کوپن تخفیف از محیط درون اپلیکیشن برای کاربران فراهم می شد.

اپلیکیشن ترینان به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و بنابر گفته سازنده، هفته آینده شاهد نسخه iOS آن برای آیفون و آیپد خواهیم بود.

ترینان

ترینان

سازنده: تخفیفان قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲.۴ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • lincoin
    lincoin | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    اپلیکیشن جالبیه، من یه مکان جدید به طور کامل رووش معرفی کردم
    اما نتونستم توی جستجو ها پیداش کنم.

    موفق باشید

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    ممنون بابت بررسی به این جامعهی و معرفیش

  • حسین
    حسین | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    iOS چند روز دیگه آماده می‌شه به دلیل امتحانات یکم وقتم پره به همین دلیل یکم iOSش عقب افتاد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی