ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا 9/11 دیگری در راه است؟ تهدید هکرهای سونی به عملیات تروریستی

به نظر می رسد اوضاع بسیار پیچیده تر از قبل شده و حمله کنندگان به سونی روز به روز جسارت بیشتری به خود می دهند و در جدیدترین اطلاعیه خود، تماشا کنندگان فیلم The Interview در ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۹

به نظر می رسد اوضاع بسیار پیچیده تر از قبل شده و حمله کنندگان به سونی روز به روز جسارت بیشتری به خود می دهند و در جدیدترین اطلاعیه خود، تماشا کنندگان فیلم The Interview در سینماها را به حملات تروریستی تهدید کردند. آنها به مردم با جمله "پیشنهاد می کنیم فاصله خود را حفظ کنید" توصیه کرده اند که از مشاهده این فیلم در سینماها و دیگر مراکز پخش خودداری کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هکرها پیش از این وعده یک "هدیه کریسمس" را داده بودند و در آن لحظه به نظر می رسید به لو دادن اطلاعات دزدیده شده اشاره می کنند. اما حالا با انتشار این بیانیه شدید الحن تهدیدآمیز به نظر می رسد منظور از هدیه کریسمس در واقع حمله تروریستی باشد. همچنین در این اطلاعیه به حمله ۱۱ سپتامبر اشاره می کنند و بدین ترتیب جدیت خود را نشان می دهند.

متن کامل این تهدیدنامه که به زبان انگلیسی پر از اشکال نوشته شده بدین شرح است:

اخطار

ما قصد داریم به وضوح به شما نشان دهیم که از اولین مکان ها و زمان پخش The Interview با خبریم. چه سرنوشت تلخی در انتظار این افراد نفرین شده است که برای سرگرمی به مشاهده این فیلم بپردازند.

به زودی تمام دنیا خواهند دید که Sony Pictures Entertainment چه فیلم افتضاحی ساخته است.

دنیا پر از ترس خواهد شد.

۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را به خاطر بیاوردید.

ما پیشنهاد می کنیم فاصله خود را از این مکان ها حفظ کنید. (حتی در صورت نزدیک بودن خانه های تان بهتر است آنجا را ترک کنید)

هر اتقاقی که در روزهای آینده رخ دهد، نتیجه حرص و طمع Sony Pictures Entertainment است.

تمام دنیا سونی را متهم خواهند کرد.

این نامه تهدید آمیز در کنار دیگر ایمیل های کشف شده از صندوق پستی مدیر عامل Sony Entertainment، مایکل لینتون دیده شده است. به این جهت که تهدیدکنندگان از ایمیل های چند بار مصرف این اطلاعات را ارسال کرده اند، احتمال می رود داستان دیگری در پس پرده این تهدیدات باشد. به جهت حساسیت موضوع باید هرچه سریع تر روشن شود که ایمیل های درز شده به بیرون واقعی هستند یا خیر تا بتوان در رابطه با صحت نامه مذکور اظهار نظر کرد.

سازمان امنیت ملی امریکا گفته که هنوز هیچ مدرکی دال بر اجرایی شدن این تهدیدات وجود ندارد. آنها در نامه ای به Variety گفته اند: "ما هنوز در حال سنجش اعتبار این تهدیدات هستیم، اما در حال حاضر هیچ اطلاعات معتبری برای وجود حمله بالقوه در برابر سینماهای ایالات متحده وجود ندارد."

هفته گذشته نمایش اولیه این فیلم در لس آنجلس پخش شد و پلیس این شهر امنیت اطراف این سینماها را در طول تعطیلات بالا می برد. رئیس پلیس لس آنجلس، چارلی بک به The Wrap گفته: "ما این تهدیدات را کاملا جدی گرفته اند و به همین دلیل در طول تعطیلات آمادگی کامل خود اعلام می کنیم و به همین دلیل، امنیت سینماها را بیش از پیش بالا می بریم."

کره شمالی منکر دخالت خود شده است.

حدس و گمان هایی زده می شود که دولت کره شمالی این حملات را پشتیبانی و به آنها جهت می دهند. هرچند این کشور هرگونه همکاری را با این افراد رد کرده و البته این امکان وجود دارد که گفته آنها حقیقت داشته باشد چرا که هنوز شواهد به قدر کافی معتبر نیستند. اما در غیر این صورت می توان نارضایتی را در میان مقامات این کشور دید چرا که فیلم The Interview یک کمدی در رابطه با قتل رهبر این کشور است و در انتهای آن کیم جونگ اون کشته می شود. سونی برنامه ریزی کرده بود که برای کریسمس عرضه کند.

حملات علیه سونی در اواخر نوامبر آغاز شد و در آن زمان تمام کامپیوترهای سونی خاموش بود. گروهی که خود "نگهبانان صلح" می نامند، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند و در طی هفته های گذشته، بخشی از اطلاعات دزدیده شده از سونی مثل ایمیل های مدیران رده بالا را منتشر کردند.

این اتفاق صدمات زیادی به سونی زد و باعث شد صدمات زیادی بر پیکره این شرکت وارد شود. چرا که در بین اطلاعات منتشر شده از این شرکت توسط هکرها، در حدود ۴۷٫۰۰۰ شماره های امنیتی دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • omid3963
    omid3963 | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    با تهدیدنامش خیلی حال کردم.
    :-D

  • Mostafa
    Mostafa | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    بابا از این سونی بکشین بیرون لامصبا انگار ی شخص خرپول هست ک از سونی بدش میاد هی پول میده ک سونی ضرر کنه هی تخته سنگ میندازه لا چرخش بابا بکش بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی