ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در دادگاه ضد انحصار مربوط به آیپاد پیروز شد

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش خبری را منتشر کردیم که در آن به دادگاهی اشاره شد که در آن شکایتی علیه اپل مبنی بر انحصارطلبی این شرکت مطرح شده بود. دادخواست مربوطه توسط وکلای حقوق ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش خبری را منتشر کردیم که در آن به دادگاهی اشاره شد که در آن شکایتی علیه اپل مبنی بر انحصارطلبی این شرکت مطرح شده بود. دادخواست مربوطه توسط وکلای حقوق مصرف کنندگان به دادگاه تقدیم شده بود و در متن آن گفته شده بود که در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ فایل های موسیقی دانلود شده از طریق فروشگاه های رقیب، از آیپاد آنها حذف می شد.

همچنین گفته شده بود که اپل به رقبای آیتونز و آیپاد اجازه فعالیت نمی داد و حتی به دیگر نرم افزارها مثل Real Player اجازه اضافه کردن موسیقی به پخش کننده های این شرکت نمی داد. همچنین این موضوع توسط مهندس سابق اپل هم تایید شد.

حال خبر رسیده که هیئت منصفه دادگاه مربوطه اپل را بی گناه دانسته و پرونده به نفع این شرکت بسته شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شاکیان این پرونده گفته بودند که مدیریت حقوق دیجیتال اپل (DRM) با قانون ضد انحصار منافات دارد و برای مشکلات ذکر شده، در مجموع از این شرکت ۳۵۰ میلیون دلار غرامت خواستند.

اپل هم در دادگاه حاضر شد و مدارک خود را ارائه کرد. در این اسناد گفته شد که اپل به بسته بودن سیستم و پلتفرم خود استدلال کرده و گفته که به همین دلیل قصد حفاظت از حقوق مادی و معنوی موسیقی های موجود در آیتونز را دارد. همچنین با این اقدامات احتمال دزدی موسیقی های خریداری شده به حداقل می رسید.

طبق قانون دادگاه ضد انحصار امریکا، در صورتی که اپل در این دادگاه گناهکار شناخته می شد، باید حداقل ۲ برابر مبلغی که اعلام شده بود را به عنوان غرامت پرداخت می کرد و در این پرونده این رقم تا ۱ میلیارد دلار بالا می رفت.

BI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    دیجیاتو باید یه مدیرت جدی روی کامنتا داشته باشه اینجا هم داره میشه مثل صفحه های اجتماعی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    خب این یکی مشکل هم از گردن اپل باز شد

  • Behnam
    Behnam | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    از اولش هم معلوم بود كمپانى به اين با تجربگى در امور انحصار طلبى و حق كپى و نقض قانون بررسى ديجيتالى تو امريكا هيچوقت چنين حركت ناواردى نمىكنه كه فردا مجبور به جواب دادن و پرداخته جريمه هايى اينچنين سنگين بشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی