ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ماجرای بازی مستقل Hatred چیست و چرا استیم عذرخواهی می کند؟

استیم، شبکه ای محبوب و پرطرفدار در میان پی سی گیمرها به حساب می آید که توسعه دهنده و دارنده ی آن، استودیو والو، سازنده بازی هایی چون Half Life و Counter Strike است. استیم از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

استیم، شبکه ای محبوب و پرطرفدار در میان پی سی گیمرها به حساب می آید که توسعه دهنده و دارنده ی آن، استودیو والو، سازنده بازی هایی چون Half Life و Counter Strike است. استیم از سال ها پیش تاکنون در زمینه ارائه تجربه ای کامل به پی سی گیمرها در تلاش بوده و در این راه موفقیت های بی نظیری به دست آورده است.

یکی از ویژگی ها و قابلیت های بسیار مهم این پلتفرم با نام Steam GreenLight، اخیرا مورد توجه بسیاری از بازی سازهای مستقل در سراسر جهان قرار گرفته که ناشری برای عرضه بازی خود در بازار جهانی ندارند.

با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی، استیم صفحه ای برای بازی ایجاد خواهد کرد و اگر مورد استقبال عمومی قرار بگیرد، عنوان به طور رسمی روی فروشگاه استیم قرار خواهد گرفت.

اما روز گذشته اتفاق عجیبی رخ داد که نظر رسانه ها را به سوی خود جلب کرد. بازی Hatred پس از قرار گرفتن در استیم گرینلایت و دریافت بازخورد، سریعا حذف شد.

اما موضوع Hatred چه بود و به چه علت این بازی حذف شد؟ از همه مهم تر، چرا این مسئله برای رسانه ها اهمیت پیدا کرد؟ در ادامه مطلب خواهیم خواند.

استودیو Destructive Creations، سازنده بازی Hatred نسبت به این اقدام استیم چنین واکنشی نشان داد:

طرفداران عزیز Hatred،

همانطور که می دانید، ما امروز کمپین استیم گرینلایت مان را برای Hatred راه انداختیم.

متاسفانه، پس از چند ساعت استیم آن را حذف کرد و دلایل زیر را برای این کار ارائه داد:

ما می خواستیم شما بدانید که براساس آنچه ما در گرینلایت دیده ایم، Hatred را در استیم منتشر نخواهیم کرد، در نتیجه، حذفش می کنیم.

اگرچه هنوز بازی هایی مانند Manhunt و Postal روی استیم در دسترس هستند، ما به تصمیم والو، احترام کامل می گذاریم، به خاطر اینکه حق انجام چنین کاری را دارند. همزمان، به شما اطمینان می دهیم که این مسئله، تاثیری روی توسعه بازی، ویژگی های گیم پلی و دیدگاه مان نخواهد گذاشت. تاریخ عرضه بازی ربع دوم سال 2015 خواهد بود، همانطور که برنامه ریزی کرده بودیم.

علاوه بر این، ما چنین اتفاقی را به عنوان شکست نمی بینیم، بلکه به ما نشان داد چقدر طرفدار داریم که بسیار تحت تاثیرش قرار گرفتیم. پس از چند ساعت آنلاین بودن کمپین گرینلایت Hatred، ما 13 هزار و 148 رای دریافت کردیم و به بازی شماره 7 از لیست 100 برتر رسیدیم.

این تصویر توسط استودیو Destructive Creations منتشر شده تا مهر تائیدی بر این ادعا باشد.

unnamed1

توسعه دهندگان اعلام کردند که پیش خرید بازی به زودی امکان پذیر خواهد بود.

و چند ساعت بعد، Hatred به استیم باز می گردد و Destructive Creations فرم رسمی خود را فراموش می کند:

لعنتی، ساعت 3 صبح در لهستان هست و من در رختخوابم و نمی دانم قضیه از چه قرار است. حتما پیگیری خواهیم کرد.

باورتان نمی شود اما من هیچ چیز نمی دانم. آن ها چیزی در این رابطه به من نگفته اند. شاید چیزی برای مدیرعامل مان فرستاده باشند، فردا متوجه خواهم شد.

چند ساعت دیگر می گذرد و Gabe Newell، مدیرعامل والو و استیم رسما به Destructive Creations پاسخ می دهد:

سلام، یاروسلاو.

دیروز شنیدم که Hatred را از گرینلایت حذف کرده ایم. از آنجایی که سریعا پیگیر نشدم، از اطرافیان پرس و جو کردم که چرا چنین کاری انجام شده. متوجه شدم که این تصمیم درستی نبوده و می خواهیم Hatred را دوباره بازگردانیم. از شما و تیم تان عذرخواهی می کنم. استیم ابزاری است برای تولیدکنندگان محتوا و مشتریان.

موفق باشید

Hatred به خاطر تریلری که در صفحه گرینلایت به نمایش گذاشت، سریعا توجه مردم را به خود جلب کرد. خشونت در این بازی بیداد می کند و قهرمان (ضد قهرمان؟!) در Hatred، صرفا افراد بی گناه را سلاخی می کند.

در بی رحمانه بودن محتوای Hatred شکی نیست اما همانطور که استودیو Destructive Creations اظهار کرد، تا زمانی که Postal و Manhunt روی استیم قرار دارند، چرا Hatred نباید نباشد؟ و اگر بخواهیم بی منطق باشیم، چرا چنین بازی هایی باید ساخته شوند؟

هیچ کس کشت و کشتار بی رحمانه را دوست ندارد و اگر حالت فانتزی هم نداشته باشد قطعا آزاردهنده خواهد بود.

نکته جالب دیگر، واکنش Gabe Newell و Doug Lombardi به این موضوع است. گیب نویل شخص اول کمپانی است و با این مسئله مشکلی ندارد اما لمباردی، که به نوعی نماینده و چهره اصلی Valve به حساب می آید، در گفتگو با یوروگیمر، محتوای این بازی را مناسب نمی داند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ بی رحمی و ترویج خشونت های افراطی و بی دلیل تا چه حد می تواند جهت دنیای بازی های ویدیویی را عوض کند؟ مسئولیت پلتفرم هایی مانند استیم چیست و آیا بازگشت بازی به این شبکه درست است؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • قاتل خان
    قاتل خان | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    اتفاقا بعد از چند سال بازی های اراجیف با این بازی روحمون شاد شد عجب حالی میده بازیش اونایی هم که مشکل دارن باهاش یا مریضن یا اعصاب ندارن یا سنشون کمه یا خودشون ی موردی دارن یا خیلیییییییییییییییییییی بی جنبه هستن،اگه قرار ادم با این بازی ها همون کارای تو بازیو انجام بده پس اسپایدر منم ممنوع هستش چون امکان داره بچه بره خودشو از ساختمون پرت کنه پایین و جی تی ای هم ممنوع بایدبشه چون خشونت داره خخخخخخخخخ

    • محمدرضا--7
      محمدرضا--7 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      یه پسردایی دارم. زمانی که اسپایدرمن2 اومده بود، روزی دوبار این فیلم رو میدید! یه بار در حین دیدن این فیلم میدوه میره توی بالکن و از اون سمتش اویزون میشه. مامانش (زنداییم) سریعا میدوه سمتش و ازش میخواد که بیاد اینور. پسرداییم با یه حالت کاملا مطمئنی به مامانش میگه طوریم نمیشه، تار میزنم!
      در کل خواستم بگم تاثیر این بازیها خیلی بیشتر از چیزیه که فکر میکنی. اگرچه من خودم مسلما اینو بازی خواهم کرد وقتی که بیاد

  • حسن
    حسن | ۵ دی ۱۳۹۳

    بله همون ضد قهرمان درسته (;

  • وحید
    وحید | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

    بنظر من اینطور بازی ها جایی مناسب هست که روانی ها عقده هاشون رو خالی کنن. البته اگر به عقده هاشون بیشتر دامن نده.

    من اینطور بازی ها رو دوست دارم نه بخاطر آدم های بی گناهش بلکه بخاطر خون. کلا خون دوست دارم من رو باید به جای دکستر مورگان بازی می دادن :D

  • jj
    jj | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    آ لینک دانلود این بازیو بزارید من برم دانلود کنم ممنون
    :d

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی