ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اولین تلفن 64 بیتی با سیستم عامل سیانوژن معرفی شد

مایکرومکس، شرکتی هندی که روز گذشته سبب ممنوعیت فروش وان پلاس وان در کشورش شده بود، امروز از برند جدید خود، Yu و تلفن همراه پرچم دار این سری رونمایی کرد. Yu Yureka (یو یورکا)، اولین تلفن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

مایکرومکس، شرکتی هندی که روز گذشته سبب ممنوعیت فروش وان پلاس وان در کشورش شده بود، امروز از برند جدید خود، Yu و تلفن همراه پرچم دار این سری رونمایی کرد.

Yu Yureka (یو یورکا)، اولین تلفن همراه و اولین محصول شرکت مایکرومکس به حساب می آید که از سیستم عامل سیانوژن استفاده می کند. دارای یک نمایشر IPS به اندازه 5.5 اینچ و وضوح تصویر 720p است، پردازنده 8 هسته ای و 64 بیتی اسنپدراگون 615 دارد و با 16 گیگابایت حافظه داخلی، 2 گیگابایت رم DDR3، باتری 2500 میلی آمپری و دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی، کمتر از 150 دلار قیمت گذاری شده است. چیپ های اسنپدراگون از نسل چهارم مخابراتی هم پشتیبانی به عمل می آورد.

اطلاعات بیشتر از این تلفن همراه به انضمام تصاویری، در ادامه مطلب آمده است.

آمازون هند، ورژن 2 سیم کارته این تلفن همراه را با قیمت 8999 روپیه، برابر با 147 دلار به فروش می رساند. ثبت نام و پیش سفارش از فردا آغاز خواهد شد و عرضه محصولات دومین هفته ماه ژانویه انجام می پذیرد.

یورکا سیستم عامل شماره 11 سیانوژن را روی خود خواهد داشت که براساس اندروید 4.4 کیت کت توسعه یافته. مشکل مایکرومکس و وان پلاس دقیقا از همینجا آغاز می شود. اولین بار، وان پلاس قراردادی مبنی بر استفاده از سیستم عامل سیانوژن روی تلفن های همراهش با شرکتی با همین نام منعقد کرد. سیانوژن وعده داده بود که در همه بازارها از وان پلاس وان پشتیبانی کند اما مدتی بعد با شرکت مایکرومکس قرارداد دیگری به ثبت رساند که ناقض قرارداد اول بود.

مایکرومکس از سیانوژن درخواست داشت که سیستم عامل نام برده در کشور هند، تنها در انحصارشان باشد. همین مسئله سبب شد که وان پلاس، تنها برای بازار هند به توسعه سیستم عامل جدیدی مشغول شود. تا آن زمان، چینی ها از فروش هرگونه تلفن همراهی که سیانوژن روی آن قرار دارد منع شده اند.

در این مثلث آمریکایی، چینی، هندی چه کسی از چه کسی شکایت خواهد کرد مشخص نیست. به هر حال، طبق قانون، وان پلاس و مایکرومکس می توانند علیه سیانوژن ادعایی داشته باشند.

تصاویری از یو یورکا را در زیر می بینید.

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover (1)

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover (2)

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover (3)

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover (4)

The-second-CyanogenMod-powered-device-breaks-cover (5)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • شهنام
    شهنام | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    چه جوریه اسنپ دراگون 615 64 بیتی هستش ولی اسنپ دراگون 805 32 بیتی ؟؟ خواهشا یه مقاله در این زمینه ارائه بدین و ببینیم کدام نوع کوالکوم ها 32 بیتی و کدامیک 64 بیتی هستند و اطلاعات ما بالاتر رود.خواهش می کنم. سپاس فراوان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی