ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویدادهای ۲۰۱۴ از نگاه ویکی پدیا [تماشا کنید]

در آخرین روزهای آخرین ماه میلادی هستیم و اکثر شرکت های در حال جمع بندی ماه های گذشته هستند. پیش از این توئیتر و گوگل با راه اندازی صفحات یا نمایش ویدئوهایی، جمع بندی خود ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در آخرین روزهای آخرین ماه میلادی هستیم و اکثر شرکت های در حال جمع بندی ماه های گذشته هستند. پیش از این توئیتر و گوگل با راه اندازی صفحات یا نمایش ویدئوهایی، جمع بندی خود از سالی که گذشت را انجام داده اند. ویکی پدیا نیز از این جریان عقب نمانده و تلاش کرده بخشی از اتفاقات مهمی که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد را از نگاه خودش به تصویر بکشد.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

در این ویدئو که بیشتر شامل متون و تصاویر صفحات ویکی پدیا هستند، چیزهایی که توسط مشارکت کنندگان ویکی پدیا یا ادیتورهای آن به این منبع اضافه شده اند در سال ۲۰۱۴ مورد توجه قرار گرفته. جنبه های علمی، سیاسی، اجتماعی و ... در این ویدئو مد نظر سازندگان ویدئوی مذکور بوده است.

کاترین ماهر که از اعضای بنیاد ویکی میدیا است درباره این پروژه نوشته: «ویکی پدیا دنیای اطراف ما را انعکاس می دهد. با هر رویدادی که اتفاق می افتاد، تغییر و رشدی در زندگی ما به وجود می آید که به نفع یا به ضرر ما انسان هاست.»

برای مثال از مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۴ بحران ابولا در غرب آفریقا بود. صفحه مربوط به این رویداد ۲۸۸۷ بار از زمان موجودیت ویرایش شده که ۹۰ درصد آنها بین ماه جولای و نوامبر انجام شده است.

به گفته ویکی پدیا در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳ میلیون مقاله در این مرجع ایجاد شده است. بیش از ۱۰۰ میلیون ویرایش روی مقالات انجام شده و بازدید از این مقالات و صفحات توسط مردم کل دنیا طی این سال بیش از ۲۵۰ میلیارد بار بوده است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Wikipedia+Edit2014.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Ehsan
    Ehsan | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    البته نمیشه بهش به عنوان یه منبع معتبر حساب کرد. همون طور که از اسمش معلومه یه دانش نامه آزاد هست اما متاسفانه منبع اکثر به اصطلاح تحقیقات دانش آموزان و دانش جویان هست.
    -----------------
    مسابقه ای ویژه با جوایزی متفاوت
    http://h.allinja.com/common/SignUp.aspx?reffer=6969

  • Banksy
    Banksy | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    من خودم زیاد توی سایتش نمیرم در عوض از اپلکیشن kiwix استفاده میکنم که کل ویکیپدیای فارسی رو به صورت آفلاین داره ولی حجمش یکم زیاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی