ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با DryBox و TekDry گجت غرق شده خود را خشک کنید [تماشا کنید]

بارها شنیده ایم که تلفن هوشمند بسیاری از افراد به درون استخر یا جوی آب افتاده و به دنبال راه چاره بوده اند. احتمالا بدانید که یکی از سنتی ترین و بهترین راه حل های ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

بارها شنیده ایم که تلفن هوشمند بسیاری از افراد به درون استخر یا جوی آب افتاده و به دنبال راه چاره بوده اند. احتمالا بدانید که یکی از سنتی ترین و بهترین راه حل های موجود این است که شما به سرعت موبایل مربوطه را خاموش کرده و اقدام به خالی کردن تمام پورت ها از جمله سیم کارت ها و MicroSD نمایید.سپس دستگاه را به درون یک ظرف برنج گذاشته و اجازه دهید رطوبت به طور کامل از آن خارج شود تا پس از روشن شدن مجدد احتمال آسیب را به حداقل برسانید.

اما به اعتقاد دو کمپانی، رها کردن تلفن همراه به روی میز برای چند روز چندان تفاوتی با استفاده از برنج ندارد. این دو شرکت جعبه ای را ساخته اند که به وسیله مکش هوا و حرارت کم عملکردی به مراتب بهتر از هر روش دیگری را برای خروج رطوبت نشان می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دو شرکت DryBox و TekDry سرویس های خود را به وسیله کیوسک هایی در مراکز تجاری بزرگ به مردم ارائه می دهند. البته TekDry تلفن های هوشمند خیس شده را از طریق پست هم دریافت و پس از اتمام کار مجددا باز پس می فرستد.

اما هر دو رقیب عملکرد یکسانی را به انجام می رسانند. تلفن هوشمند را درون جعبه قرار می دهند و به وسیله پمپ خلاء شروع به مکش هوا می کند و سپس با حرارت کم رطوبت خارج شده تبخیر می شود. این جعبه ها برای موبایل ها، تبلت ها و دیگر لوازم الکترونیکی طراحی و ساخته شده است. عملکرد خشک کردن هر دستگاه در حدود ۲۰ دقیقه انجام می پذیرد و برای کاربر ۲۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. با توجه به گفته دیوید نویمن، معاون DryBox در روز در حدود ۱۰۰٫۰۰۰ موبایل در آب سقوط می کند.

هر دو شرکت می گویند راز نجات تلفن های همراه خیس شده در عملکرد سریع و عدم روشن کردن آن تا خشک شدن کامل است. DryBox و TekDry ضمانت کرده اند که در صورت عدم روشن شدن تلفن همراه به وسیله این جعبه ها، پول کاربر عودت داده خواهد شد اما در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد موارد دستگاه بدون مشکل مجددا فعال می شود.

یکی از بنیان گذاران TekDry، کریگ بینک می گوید که بهترین موردی که آنها نجات دادند، آیفونی بود که به مدت ۲۶ ساعت درون برکه سقوط کرده بود و جالب اینکه خشک شدن کامل آن در حدود ۵ روز به طول انجامید.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی کوتاه معرفی این محصول را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Tekdry-Drybox.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • S-gray
    S-gray | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    خیلی از گوشی هایی که برای تعمیر میارن معمولا آب خوردست ولی تعداد خیلی بیشتری هم سابقا آب خورده بوده.

    بیشتر افراد تصور می کنن که بعد از خشک کردن و تست سلامت، گوشی نجات پیدا کرده اما از داخل تلفنشون خبر ندارن و نمی دونن که فرسایش گوشی شروع شده

    باید خوش شانس باشید که گوشی آب خورده شما تو مدت کوتاهی با معایب جدیدی مثل پرش تصویر یا آنتن،قطع شدن صدا و...دردسر ساز نشه چراکه معمولا رطوبت و غباری که وارد دستگاه شده کم کم فرسایش رو تشدید می کنه و با قلع مردگی باعث قطع ارتباط مسیر های روی بورد و ای سی ها و سایر قطعات میشه

    بهترین راه حل اینه که خساست رو کنار بگذاریم و به یک سرویس کار معتبر مراجعه کنیم تا قطعات گوشی رو جدا و اونها رو با دستگاه اولتراسونیک و مواد مخصوص بشوره و هر نوع جرمی رو خارج کنه تا جلوی آسیب های بعدی گرفته بشه.

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

      معمولاً درب گوشی که باز بشه اکثر تعمیرکاران میان ابروش را درست کنن، میزنن چشمش را کور میکنن.
      البته به این دلیل هست که گوشی های جدید خیلی قطعاتش حساس هست و باز و بسته کردن هم میتونه به اونها آسیب برسونه

  • pooli
    pooli | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    البته تو ایران بیشتر توی چای دستشویی و توالت میفته :D

  • amir hosein
    amir hosein | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    با عکستون مشکل دارم
    سامسونگ تمام گوشی های هوشمندش دکمه هوم فیزیکی دارن
    تازه این مدلی که نشون دادید شبیه اس5 مینی هستش که اونم زد آبه و نیازی به خشک کردن نیستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی