ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

رنگ و بویی جدید برای جمع های دوستانه؛ معرفی جذاب ترین بازی های چند نفره

جمع های دوستانه و دور همی های خانوادگی، بهانه های خوبی هستند تا در کنار خوش و بش کردن ها به انجام بازی های سرگرم کننده بپردازیم، برای لحظاتی کوتاه از ته دل بخندیم و گرفتاری هایمان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

جمع های دوستانه و دور همی های خانوادگی، بهانه های خوبی هستند تا در کنار خوش و بش کردن ها به انجام بازی های سرگرم کننده بپردازیم، برای لحظاتی کوتاه از ته دل بخندیم و گرفتاری هایمان را فراموش کنیم. بازی کردن بازی های همگانی از قدیم الایام در جمع ما ایرانی ها مرسوم بوده؛ بازی هایی که اغلب روی کاغذ یا با دست خالی انجامشان می دادیم و با انجام آنها لحظات خوشی را در کنار جمع گرم و صمیمی خانواده مان می گذارندیم.

شب یلدا، طولانی ترین شب سال از جمله شب هایی است که تجربه بازی های چند نفره را در کنار عزیزانمان بسیار لذت بخش و شیرین خواهد کرد. ضمن تبریک فرا رسیدن این شب زیبا و این مراسم باستانی به شما دوستان عزیز دیجیاتویی، برایتان فهرستی از بازی های چند نفره ای را آماده کرده ایم که با بازی کردنشان در کنار عزیزان خود شب یلدای شیرین و فراموش نشدنی ای را بگذرانید.

با دیجیاتو همراه باشید. 

Two Player Reactor

Untitled

یکی از بهترین بازی های دو نفره ای که می توانید آن را روی یک دستگاه بازی کنید، همین بازی 2Player Reactor است. گیم پلی آن بدین صورت است که صفحه موبایل یا تبلت شما به دو قسمت تقسیم شده و هر بخش رو به روی یک بازیکن قرار می گیرد. در هر راند از بازی، چندین مینی گیم معمایی مختلف پیش روی شماست که باید در نهایت سرعت آن را حل کنید و در پایان هر راند، کسی برنده است که سریع تر از نفر مقابل معماها را حل کرده باشد. نسخه ای از این بازی عرضه شده که از چهار نفر  پشتیبانی می کند، بنابراین با نصب آن می توانید ساعات خوشی را در کنار اعضای خانه پای گجت خود بگذارنید.

2Player Reactor

2Player Reactor

سازنده: cool cherry trees قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.1 مگابایت زبان:

 Dots and Boxes

com.outofthebit.dots0

بازی نقطه-خط که در دوران کودکیمان روی کاغذ بازی می کردیم را یادتان هست؟ Dots and Boxes دقیقا همان بازی است با این تفاوت که در آن دیگر کاغذی اسراف نمی شود. در این بازی نیز همانند نسخه کلاسیک کاغذی باید از اتصال نقاط به هم، از آنها خانه های مربعی بسازید. در پایان راند کسی که بیشترین خانه را در صفحه به خودش اختصاص داده باشد برنده خواهد شد. Dots and Boxes را می توانید یا به صورت دو نفره روی یک صفحه یا به صورت آنلاین با افراد دیگر بازی کنید.

Dots and Boxes

Dots and Boxes

سازنده: OutOfTheBit ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 7.5 / 5.8 / 2 مگابایت زبان:

 The Checkers

screen322x572

The Checkers یکی دیگر از بازی های روی تخته است که می توانید به صورت دو نفره روی یک صفحه تجربه اش کنید. اگر به قوانین بازی آشنا نیستید نگران نباشید، با کمک راهنمای قدم به قدم موجود در بازی، در کمتر از نیم ساعت به استاد بی رقیب آن تبدیل خواهید شد. این بازی به غیر از پشتیبانی از حالت دو نفره، از مالتی پلیر آنلاین هم پشتیبانی می کند.

The Checkers

The Checkers

سازنده: OutOfTheBit Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 23.5 / 16 مگابایت زبان:

 Four in a Row

35

چهار دایره همرنگ در یک ردیف و تمام؛ شما برنده شدید! بازی Four in a Row در حقیقت از روی یک وسیله بازی واقعی ساخته شده که ما ایرانی ها آشنایی چندانی با آن نداریم، با این حال نصب این عنوان فکری روی تلفن های هوشمند و تجربه بازی در حضور یک دوست، می تواند شروع خوبی برای آشنایی با قوانین آن باشد. ضمنا Four in a Row نسبت به سایر بازی های فکری از قوانین ساده تری پیروی می کند بنابراین کلیه رنج های سنی می توانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند.

Four in a Row

Four in a Row

سازنده: OutOfTheBit Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 8.4 / 2 مگابایت زبان:

 منچ کلاسیک

com.ProGraphGroup.ClassicMensch4

در کنار مار و پله، منچ از بازی های جدانشدنی جمع های خانوادگی ایرانی بوده و هست. منچ کلاسیک محصول برنامه نویسی یک طراح ایرانی است و در محیطی سه بعدی به شما اجازه بازی کردن منچ را به صورت چند نفره داده است. محیط کاملا فارسی، تغییر زاویه دوربین به حالات دو بعدی یا سه بعدی، امکان بازی تا چهار نفر روی یک صفحه و وجود انواع تنظیمات برای بازی از نقاط قوت منچ کلاسیک محسوب می شوند. این بازی را می توانید با قیمت دو هزار تومان روی دستگاه های اندرویدی خود تجربه کنید.

منچ کلاسیک

منچ کلاسیک

سازنده: ابراهیم کریمی قیمت: 2000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 39.2 مگابایت زبان:

 منچ و مار و پله

screen568x568

بر خلاف سیستم عامل اندروید، بازی های ایرانی عرضه شده برای iOS کم یابند. استودیوی M Team یکی از معدود تیم های برنامه نویسی ایرانی است که به طور جدی روی عرضه بازی برای آیفون و آیپد تمرکز کرده و تاکنون موفق به عرضه چندین بازی برای این سیستم عامل شده است. دو بازی منچ و مار و پله با محیطی کاملا ایرانی از جمله آثار این استودیو هستند که می توانید روی آیفون و آیپدهایتان تجربه کنید. 99 سنت قیمتی است که برای هر دو بازی در نظر گرفته شده.

منچ

منچ

سازنده: M Team قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 35 مگابایت زبان:
مار و پله

مار و پله

سازنده: M Team قیمت: iOS 0.99 دلار و اندروید 1500 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 34.6 / 32.9 مگابایت زبان:

 BombSquad

net.froemling.bombsquad6

BombSquad در واقع یکی از عناوین انحصاری مکینتاش بود که پس از مدتی برای اندروید عرضه شد و موفقیت های خود را در این سیستم عامل ادامه داد. در BombSquad می توانید تا هشت نفر به صورت LAN در یک نقشه بازی کرده و گیم پلی هیجان انگیزی را تجربه کنید. در این بازی مبارزه ای باید در مودهایی مثل Capture the Flag و King of the Hill، با پرتاب بمب و استفاده از سلاح های مختلف دمار از روزگار تیم رو به رویی خود در آورده و پیروز میدان باشید.

BombSquad

BombSquad

سازنده: Eric Froemling قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 49.8 مگابایت زبان:

 Glow Hockey

34

هاکی فضایی از جمله بازی های دونفره جذابی است که بیش از همه چیز، سرعت عمل شما و طرق مقابلتان را محک می زند. در این بازی هر شرکت کننده با وارد کردن ضربه به دیسک باید سعی کند که دروازه طرف مقابل را باز کند و در نهایت، کسی که گل های بیشتری به ثمر رسانده باشد برنده بازی خواهد بود. خوشبختانه این بازی از دو مزیت بزرگ بهره می برد؛ اول رایگان بودن و دوم در دسترس بودنش برای کلیه پلتفرم های محبوب موبایل.

Glow Hockey

Glow Hockey

سازنده: Natenai Ariyatrakool قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 36.1 / 3.7 / 3 مگابایت زبان:

 Action for 2-4

57

از نام بازی پیداست که با ورود به آن با چه چیزی رو به رو خواهید شد. مینی گیم های جنگ تانک ها، ماشین سواری و فوتبال از جمله بازی های کوچکی هستند که از دو تا چهار نفر روی یک صفحه قادر به بازی کردنشان هستید. البته نسخه رایگان و کرک نشده بازی تا دو نفر را پشتیبانی کرده و برای لذت بردن از بازی چهار نفره ملزم به خریداری نسخه کامل آن از استورهای معتبر هستید.

Action for 2-4

Action for 2-4

سازنده: apesoup قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 24.2 مگابایت زبان:

 Critical Strike Portable

123

این بازی برای طرفداران عناوین شوتر و عاشقان گیم نت نیازی به معرفی ندارد. در این بازی مشابه کانتر استرایک قادرید به صورت آنلاین و  LAN به مبارزه با تیم دشمن رفته و ساعت ها گیم پلی ناب و سرگرم کننده را تجربه کنید. مودها و نقشه های بازی دقیقا همان چیزهایی هستند که پیش تر در کانتر استرایک دیده اید و از لحاظ گرافیکی نیز یکی از ممتازترین بازی های پلتفرم موبایل را تجربه خواهید کرد.

Critical Strike Portable

Critical Strike Portable

سازنده: StudioOnMars قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 70 / 48 مگابایت زبان:

 


 Tic Tac Toe

56

Tic Tac Toe که ما ایرانی ها از آن با عنوان دوز یاد می کنیم، یکی از بهترین و کم سر و صداترین تفریحات کاغذی میان تمام مردم دنیا محسوب می شود. در میان انبوه بازی های مشابه دوز روی پلتفرم های موبایل، Tic Tac Toe استودیوی اُپتایم به خاطر مودهای مختلف و قابلیت های مالتی پلیر آنلاین و آفلاین خود شهرت و محبوبیت بیشتری میان گیمرها کسب کرده و یکی از عناوینی است که در نبود کاغذ و قلم می توانید در آن به نوبت با اعضای خانواده به رقابت بپردازید.

Tic Tac Toe

Tic Tac Toe

سازنده: Optime Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.5 / 5 مگابایت زبان:

 Worms 2: Armageddon

screen520x924

تقریبا هیچ کسی را نمی توانید پیدا کنید که نام شاهکار استودیوی Team 17 به گوشش نخورده باشد. ورمز 2 یکی از بهترین بازی هایی است که با کمک اتصال بلوتوث قادرید تا چهار نفر همزمان در یک نقشه بازی کنید. کرم های خونخوار این بازی به انواع بمب، موشک انداز، کاتانا، موزهای انفجاری و سلاح های عجیب غریب مجهزند و تا پای جان به مبارزه با یکدیگر می پردازند.

Worms 2: Armageddon

Worms 2: Armageddon

سازنده: Team 17 قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 215 / 97 مگابایت زبان:

 Mystic Marbles

1111

Mystic Marbles برای عاشقان بازی های فکری ساخته شده و در محیط آن قادرید تا 4 نفر روی یک دستگاه به بازی بپردازید. روند بازی بدین صورت است که هر شرکت کننده باید با نهایت سرعت ممکن، تیله های مشابه را در دسته های سه تایی کنار هم بچیند و آنها را حذف کند. برنده نهایی بازی کسی خواهد بود که سریع تر از باقی بازی بازها ردیف تیله های خود را خالی کند.

Mystic Marbles

Mystic Marbles

سازنده: Jyri Kilpelainen قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 42 / 23 مگابایت زبان:

 Sea Battle

com.byril.seabattle3

جنگ دریایی یکی از بازی های مورد علاقه ما در دوران کودکی بود که هم اکنون پا به دنیای بازی های موبایل گذاشته. در این بازی (که به صورت دونفره و اتصال بلوتوثی یا به صورت آنلاین) قابل انجام است، باید کشتی ها و ناوهای جنگی خود را در یک کاغذ شطرنجی بچینید و بدون مشاهده چینش طرف مقابل، به نوبت با نقطه گذاری روی صفحه رقیب کشتی های او را به قعر دریا بفرستید.

Sea Battle

Sea Battle

سازنده: BYRIL قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 18.1 مگابایت زبان:

 BADLAND

com.frogmind.badland1

بدلند نیز از جمله عناوینی است که تا چهار نفر روی یک صفحه قادر به بازی کردن آن هستند. بدلند که تاکنون جوایز متعددی از جمله بازی سال 2013 را به خود اختصاص داده، یک عنوان پلتفرمر دو بعدی و مبتنی بر فیزیک است که در آن باید موجودات پشمالو را کنترل کرده و از موانع پیش رو به سلامتی رد کنید. گذر از موانع خطرناک در حالی که سه نفر از اعضای خانواده تان در این مسیر همراهتان هستند می تواند تجربه ای فراموش نشدنی از بازی های چند نفره را برای شما به ارمغان بیاورد.

BADLAND

BADLAND

سازنده: Frogmind قیمت: 3.99 دلار (نسخه اندروید رایگان) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 158 / 22 / 92 مگابایت زبان:

 HeadsUp

56

هدز آپ یکی از بازی های چند نفره ای است که بیشتر در جوامع غربی مرسوم بوده و تقریبا برای بسیاری از ایرانی ها ناآشناست. روند بازی بدین صورت است که شما بدون نگاه کردن به صفحه، موبایلتان را روی پیشانی خود می گیرید و صفحه را می لرزانید. با تکان دادن صفحه، کلمه ای روی موبایل برای اطرافیانتان به نمایش درمی آید و آن ها باید بدون اشاره مستقیم به کلمه، شما را در حدس زدن آن یاری کنند. توجه داشته باشید که انجام این بازی نیاز به اندکی تسلط به زبان انگلیسی دارد.

!Heads Up

!Heads Up

سازنده: .Warner Bros قیمت: 0.99 دلار (نسخه اندروید رایگان) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 74.8 / 28 مگابایت زبان:

 Slingshot Racing

screen568x568 (2)

Slingshot Racing با گرافیکی زیبا و گیم پلی ای هیجان انگیز، یکی از بهترین عناوین مسابقه ای است که می توانید در کنار اعضای خانواده به بازی آن بپردازید. این بازی مخصوص صفحات لمسی طراحی شده و از یک تا چهار نفر روی یک صفحه قادر به بازی کردن آن هستند. پیشنهاد می کنیم برای آنکه بیشترین لذت را از بازی کردن آن ببرید، Slingshot Racing را روی تبلت و گجت های دارای نمایشگرهای بزرگ امتحان کنید.

Slingshot Racing

Slingshot Racing

سازنده: Crescent Moon Games قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 49 / 32 مگابایت زبان:

 Two Player Fruit Shoot

com.apesoup.fruitshoot0

میوه های زبان بسته در سال های اخیر به یکی از قربانیان اصلی بازی های ویدئویی تبدیل شده اند، با این وجود تکه تکه شدن آنها به مراتب بهتر از آن است که آدم های بی گناه را در بازی ها به گلوله ببندیم. در این بازی دونفره، شما و حریفتان می بایست با تیر و کمان هایتان نگذارید که هیچ میوه ای به صورت صحیح و سالم از زیر دستتان عبور کند. هر کسی که در هر راند بیشترین تعداد میوه را تیرباران کرده باشد، برنده نهایی مسابقه خواهد بود.

2Player Fruit Shoot

2Player Fruit Shoot

سازنده: apesoup قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11 مگابایت زبان:

 2Players Duel

com.ogurecapps.duel0

با 2Players Duel، یک گیم پلی دونفره عالی و دوئلی تمام عیار را تجربه خواهید کرد. در این بازی بسیار جذاب هر شرکت کننده کنترل یک هواپیمای جت را در دست می گیرد. حالا در هر راند از بازی، برنده نهایی کسی خواهد بود که اولا به امر جاخالی دادن کاملا مسلط بوده و ثانیا با هدفگیری دقیق، ضربات مهلک تری به رقیب خود وارد کند.

2Players Duel

2Players Duel

سازنده: OGUREC APPS قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.2 مگابایت زبان:

 Math Duel

Math

ریاضی برای بسیاری علم چندان خوشایندی نیست، با این حال اگر آن را در فضای رقابتی و در قالب یک بازی تجربه کنید ممکن است دیدتان نسبت به این مبحث علمی عوض شود. در این بازی دونفره، باید در مدت زمانی محدود با  حریف خود در حل مسائل ریاضی رقابت کنید. بازی دارای درجه های سختی گوناگونی است و تنها به یک 2+2 ساده محدود نیست؛ بلکه جمع و تفریق های بسیار پیچیده تری هم در آن مطرح می شود که گاهی لازم است برای حل کردنشان نابغه باشید.

Math Duel

Math Duel

سازنده: PeakselGames قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

شما بازی های چند نفره دیگری را سراغ دارید؟ نام آن ها را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • sum1
    sum1 | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    کلشون رو روی هم بزاری ارزش دانلود ندارن چه برسه به پست گزاشتن

  • mohammad.amin
    mohammad.amin | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    بیشترشان پول می خواد

  • ارش
    ارش | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    بسیار زیبا لطف کردین

  • من
    من | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    سلام
    من دنبال یه بازی میگردمم که روی دو یا جند تبلت به صورت لینک بشه بازی کرد مثل گیم نت
    ممنون

  • ali
    ali | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    سلام. این bombsqud رو چه جوری میتونم با دوستم انلان بازی کنم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی