ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر
تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: LG G Watch R ( به همراه بررسی ویدیویی)

واقعاً شگفت انگیز است که ساعت های هوشمند با چه سرعتی در حال پیشرفتند. حتی آن قدر سریع که نمی توانیم بگوییم قدیم ها اینطور و آنطور بود. همه چیز در حال رخ می دهد و ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

واقعاً شگفت انگیز است که ساعت های هوشمند با چه سرعتی در حال پیشرفتند. حتی آن قدر سریع که نمی توانیم بگوییم قدیم ها اینطور و آنطور بود. همه چیز در حال رخ می دهد و ما را نیز با خود می برد.

مردم ساعت دایره ای می خواستند. موتورولا با Moto 360 پیش قدم شد و ساعت هوشمندی با نمایشگر دایره ای و با حاشیه بسیار کم ساخت. ال جی هم که یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین سازندگان نمایشگر در دنیاست، کم نیاورد و در نمایشگاه IFA 2014، نسل دوم ساعت هوشمند خود را با نام G Watch R معرفی کرد که R مخفف Round به معنی گرد است.

ال جی در ساعت هوشمند جدیدش کم نگذاشته و تلاش کرده بهترین باشد؛ در هر زمینه ای. ساعت را که از دور می بینید، فریاد می زند:«مرا بپوش! مرا بپوش!» ما که در موردش هیجان زده ایم اما نمی خواهیم همه چیز را همین اول کار لو بدهیم. بنابراین بهتر است آجیل و تخمه ها را آماده کنید و در این شب یلدا، پای بررسی LG G Watch R بنشینید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/G Watch Master-360P.mp4"]

 

طراحی

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

طراحی G Watch R وجه تشابهش با Moto 360 است و در عین حال، همین طراحی اش است که آن را متمایز می کند. این ساعت از نظر طراحی در رده ساعت های اسپورت جای می گیرد. ظاهر بسیار مدرنی که دارد بسیار جذاب است و با رنگ مشکی اش، احساس حرفه ای بودن به شما می دهد.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

نمایشگر به صورت دایره ای طراحی شده و اطراف آن، حلقه ای قرار گرفته که روی آن، علائم مشخص کننده ساعت و دقیقه حک شده اند. در سمت راست نیز تنها دکمه فیزیک این ساعت قرار گرفته است. نکته ای که طراحی ساعت را اینقدر جذاب می کند، این است که دو برجستگی بالا و پایین ساعت، آن را از فرم دایره ای خالص خارج کرده اند و با زوایا و شکستگی های خود، یادآور طراحی لامبورگینی رونتون (Reventon) هستند؛ یا شوالیه تاریکی.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

بدنه ساعت از سه قسمت تشکیل شده که به جز بخش زیری، دیگر قسمت ها کاملا فلزی هستند و استحکام بالای ساعت به خوبی احساس می شود. برش ها و پرداخت بدنه آن با دقت فراوانی انجام شده اند و پوشاندن این بدنه فلزی با رنگ مشکی مات، جلوه ای جذاب به آن بخشیده است. با این طراحی و بدنه با کیفیت، لمس کردن ساعت و کار کردن با آن بسیار لذت بخش است.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

با وجود این خوبی ها، می توان ایراداتی هم به ساعت هوشمند جدید ال جی وارد دانست. وزن 61 گرمی آن کمی زیاد است و باز کردن ساعت پس از یک روز پر کار، بار سنگینی را از روی مچ های شما بر می دارد. ابعاد آن نیز واقعاً بزرگ است. در کل، G Watch R با وجود طراحی بسیار زیبایی که دارد، روی دست چندان راحت نیست.

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم با Moto 360، باید بگوییم که ساعت موتورولا راحت ترین و خوش دست ترین ساعت هوشمندی بوده که ما با آن کار کرده ایم و گذشته از این ها، حاشیه نمایشگر آن بسیار ناچیز است. با این وجود، جای خوشحالی است که در ساعت ال جی، آن نوار مشکی که در پایین صفحه موتو 360 بود، وجود ندارد و از یک صفحه دایره ای کامل بهره می بریم.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

بگذارید از بند آن بگوییم. بند چرمی G Watch، اینطور که به نظر می رسد، ساخت خود LG است. لوگوی حک شده LG در پشت بند این را می گوید. این بند اگر چه چرمی است، اما راستش را بخواهید ما بند چرمی Moto 360 را بیشتر دوست داشتیم چون نرم تر و راحت تر بود. با این حال اگر آن را دوست نداشتید، می توانید عوضش کنید و با بند های مختلف 22 میلی متری، آن را مطابق سلیقه خودتان بیارایید.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

در کل، طراحی G Watch R راضی کننده است و ظاهر مدرن و کیفیت ساخت بالای آن، هر کسی را به خود جذب می کند.

نمایشگر

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

در توضیح نمایشگر، ال جی نوشته «Full Circle» که طعنه ای به ساعت موتورولا با آن نوار مشکی پایین نمایشگرش است. بله، نمایشگر G Watch R کاملاً دایره ای است و بهتر از همه این که دارای پنل P-OLED است. ال جی خودش از پیشگامان صنعت پنل های OLED به شمار می رود و اینبار از نسل جدید OLED که P-OLED نام دارد، در این ساعت استفاده کرده است. حرف P مخفف کلمه پلیمر (Polymer) است و اشاره دارد به ساختار درشت مولکولی این نوع OLED.

قطر نمایشگر این ساعت هوشمند، 1.3 اینچ است و به خاطر نوع پنلی که در آن استفاده شده، کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد. در OLED ها، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل مورد نظر خاموش می شود. به همین دلیل، کنتراست و عمق رنگ مشکی در حد اعلایی قرار دارد. دقت 320x320 پیکسلی آن نیز کاملاً مناسب است و تصاویر با وضوح و شفافیت بالایی به نمایش در می آیند.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

با طراوت و پویا بودن رنگ ها باعث می شود دلتان بخواهد دائماً به ساعتتان نگاه کنید. مسأله جالبی که در مورد نمایشگر وجود دارد این است که واچ فیس ها (Watch Face) بسیار طبیعی به نظر می رسند؛ گویی واقعاً عقربه ای درون ساعت وجود دارد و در حال گردش است. اگر کسی نداند ساعت هوشمند بر دست شماست، آن را با یک ساعت عقربه ای اشتباه می گیرد!

نمایشگر G Watch R بهترین نمایشگری است که ما تا به حال روی یک ساعت هوشمند دیده ایم و ال جی در این زمینه واقعاً عالی عمل کرده است.

نرم افزار

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

راستش را بخواهید، ما هنوز هم نمی دانیم که این ساعت های هوشمند دقیقاً به چه دردی می خورند. با این حال، ساعت ها روند پیشرفت خودشان را طی می کنند و روز به روز ویژگی های جدیدی به آن ها اضافه می شود. در G Watch، از اندروید وِر (Android Wear) استفاده که از دستگاه های اندرویدی نسخه 4.3 به بالا پشتیبانی می کند.

ال جی سعی کرده ویژگی های متنوعی در این ساعت قرار دهد تا علاوه بر قابلیت نمایش پیامک ها و شمردن قدم و تنظیم زنگ هشدار، کارایی های دیگری نیز داشته باشد. حسگر ضربان سنج ساعت که در زیر آن قرار گرفته، دقیق ترین ضربان سنجی است که روی ساعت ها دیده ایم؛ درست برعکس موتو 360 که دقت بسیار پایینی داشت. آنقدر دقیق که می توانید حتی با قرار دادن حسگر روی نوک انگشت خود، ضربان را اندازه بگیرید.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

همچنین ارتفاع سنج و قطب نما نیز در آن تعبیه شده اند تا همیار ورزشکاران نیز باشد. البته اپلیکیشن مستقلی برای قطب نما در آن تعبیه نشده اما با انتخاب واچ فیس های ورزشی موجود در G Watch R، می توانید قطب را روی همان ساعت مشاهده کنید.

بگذارید بیشتر از واچ فیس ها بگوییم. واچ فیس های متنوعی روی G Watch R موجود هستند و البته که نمونه های زیبایی نیز هستند. در بعضی، سعی شده با ایجاد افکت ها و نورپردازی هایی در پس زمینه ساعت و عقربه، آن را همانند یک ساعت عقربه دار واقعی نشان دهند. بعضی نیز از آن ساعت های هزار عقربه ای هستند که با دیدنشان گیج می شوید. می توانید روی آن ها تعداد قدم های پیموده شده را مشاهده کنید یا ساعت دیگر شهرهای جهان را به ساعت خود اضافه کنید. شاید دوستتان که در آنسوی دنیاست، در خواب ناز باشد و نخواهید که با تماستان او را بیدار کنید.

سخت افزار

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

G Watch R از نظر سخت افزاری، کم نگذاشته است. پردازنده اسنپ دراگون 400 به کار رفته در آن، در حال حاضر قوی ترین پردازنده موجود در ساعت های هوشمند است. ال جی 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی نیز در این ساعت به کار برده که 3 گیگابایت حافظه داخلی برای کاربر، قابل دسترس است و می تواند از آن برای اپلیکیشن ها استفاده کند.

بلوتوث نسخه 4.0 برای ایجاد ارتباط بین ساعت و موبایل در نظر گرفته شده که بین ساعت ها امری معمول است. ال جی در قسمت سنسورها نیز قوی عمل کرده و انواع مختلفی از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، قطب نما و ضربان سنج در آن تعبیه شده است.

باتری

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

در G Watch R از یک باتری 410 میلی آمپری استفاده شده که در بهترین حالت می تواند تا دو روز شما را همراهی کند و نسبت به نسل پیشین که تنها یک روز دوام می آورد، پیشرفت قابل توجهی داشته است. از آن جا که قرار دادن سخت افزار شارژر در داخل ساعت ضخامت آن را به شکل چشمگیری افزایش می دهد، ال جی تصمیم گرفته همان رویه قبلی را حفظ و از شارژر خارجی استفاده کند.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

شارژر این ساعت، مشابه نسل پیشین یعنی G Watch است و با قرار گرفتن پین های شارژ ساعت روی شارژر، دستگاه شروع به شارژ شدن می کند. سرعت شارژ شدن خوب است اما کلاً این روش شارژ شدن چندان مورد علاقه ما نیست. شاید شارژ بی سیم خیلی جالب به نظر برسد اما کافیست به هنگام سفر، یکی از یه سه تکه شارژ (صفحه شارژ، سیم، آداپتور) را فراموش کنید تا ساعتتان به خواب فرو رود.

با وجود پیشرفت بسیار زیاد علم و فناوری، اما باتری ها هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته اند و فعلاً باید با این باتری ها و شارژر ها بسازیم.

جمع بندی

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

G Watch در حال حاضر یکی از برترین ساعت هوشمند اندرویدی است و کیفیت ساخت بالا و نمایشگر کاملاً دایره ای و بسیار با کیفیت آن، شما را شگفت زده می کند. واچ فیس های متنوع و زیبای آن نیز بر جذابیتش می افزایند.

با این حال، اینجا بحث سلیقه نیز مطرح است. موتو 360 و اسمارت واچ 3 سونی از رقیبان این ساعت هستند که تفاوت اصلیشان در طراحی آن هاست. موتو 360 برای آنان که شیک و ساده پسندند، G Watch R برای حرفه ای ها و اسمارت واچ سونی برای آن ها که طراحی اسپورت را دوست دارند.

LG G watch R ساعت هوشمند ال جی جی واچ آر

نظر ما را می خواهید؟ سخت است که G Watch R را دوست نداشته باشید؛ فارغ از هر سلیقه ای که دارید. اگر وسعتان می رسد و عاشق ساعت های هوشمند هستید، این ساعت انتخاب خوبی است.

ساعت هوشمند LG G Watch R در ایران به قیمت 1 میلیون و 430 هزار تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • لیلا
    لیلا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوربین نداره

  • امید
    امید | ۲ دی ۱۳۹۳

    آقا لطفا بررسی ساعت galacy gear s سامسونگ هم بزارید

  • geek96
    geek96 | ۱ دی ۱۳۹۳

    مثل همیشه عالی لطفا بکی از ساعت های تایزنه سامسونگ رو بررسی کنید تا فرقشو با Android wear ببنیم

  • گوگولپلکس googolplex
    گوگولپلکس googolplex | ۱ دی ۱۳۹۳

    اقا این سخت افزارش سخت افزار برابر با گوشی های پایین ردست ول به هیچ عنوان اون کارایی رو که باید نداره. هیچ توجیهی هنوز برای خریدشون نیست...

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱ دی ۱۳۹۳

    خیلی عالیه این ساعت اما قیمتش نا عالی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی