ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا فن آوری اینفرارد جایگزین نمایشگرهای لمسی خودروها خواهد شد؟

به نظر می رسد با توجه به سیل اخیر اطلاعیه ها، ما سال آینده میلادی و شاید حتی در مراسم CES 2015 محصولات زیادی را برای خودروها ببینیم. اما هرچقدر که خودروها هوشمندتر می شوند، ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

به نظر می رسد با توجه به سیل اخیر اطلاعیه ها، ما سال آینده میلادی و شاید حتی در مراسم CES 2015 محصولات زیادی را برای خودروها ببینیم. اما هرچقدر که خودروها هوشمندتر می شوند، به قیمت آنها هم افزوده می شود. یکی از دلایل آنها استفاده از پنل های لمسی اضافه قلمداد می شود.

اما سازنده لوازم جانبی خودرو، Continental اعتقاد دارد توانسته به یک راه حل بسیار ارزان قیمت و حتی بهتر از نمایشگر لمسی دست یابد. این شرکت می گوید به وسیله فن آوری Infrared می توان هر سطحی را لمسی کرد که از چند لمس همزمان و استفاده به وسیله دستکش هم پشتیبانی می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Continental نام این فن آوری را "پرده اینفرارد" گذاشته اما شاید با توجه به عملکرد آن، "تور اینفرارد" برازنده تر بود.  نحوه کارکرد این محصول بسیار ساده است و بر پایه سنسورهای IR بنا شده است.

ردیف های افقی و عمودی چراغ های اینفرارد نقش سنسورها را عمل می کنند و می توانند محل قرار گیری انگشت فرد را به وسیله مسدود شدن نور همان چراغ ها حس کنند. در این حالت یک فعل و انفعال تک لمسی را ثبت می کند و تا حدی مشابه تپ کردن عادی است.

infrared-curtain-2-600x434

برای سیستم های تک لمسی استفاده از یک ردیف عمودی از چراغ های اینفرارد کافی است. اما برای دست یابی حالت چند لمسی، وجود یک ردیف افقی (یا عمودی) دیگر هم الزامی است. در این حالت یک شبکه توری شکلی ساخته می شود که می تواند هرگونه ارتباط چند لمسی را حس کند. همچنین به سیستم این دسترسی را می دهد تا فرامین لمسی مثل سوایپ یا نیشگون گرفتن را هم درک کند.

infrared-curtain-3-600x434

Continental ادعا می کند محصولاتی که به وسیله "پرده اینفرارد" تولید شوند، از نظر هزینه ای بسیار پایین تر از فن آوری نمایشگرهای لمسی خواهند بود. اما اگر هزینه را هم در نظر نگیریم، دو ویژگی دیگر در رابطه با این فن آوری وجود دارد. یک اینکه شما به وسیله دستکش هم می توانید از آن استفاده کنید و دوم، امکان قرار دادن آن به روی تمام سطوح است. یعنی هر سطحی از محیط داخلی خودرو را می تواند به پنل چند لمسی تبدیل شود.

infrared-curtain-4-600x450

در این لحظه نمی توان در رابطه با اینکه آیا این محصول به صورت گسترده تولید شود یا خیر سخنی گفت. حتی Continental گفته که تولید این محصول در سال ۲۰۱۷ انجام خواهد پذیرفت و باید دید در آن زمان وجود این محصول چه تاثیری در قیمت تمام شده خودروهای هوشمند خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آقا حسین
    آقا حسین | ۱ دی ۱۳۹۳

    من فکر کردم عمر اینفرارد رو به افوله ... نگو تازه اول راهشه . بعد اینا از الان تا 2017 می خوان چیکار کنند ؟ خب عزیزم دو ردیف اینفرارد بچین و یه برنامه هم بنویس و بذار رو ماشین . سرجمعش می شه 2 هفته . دیگه 3 سال واسه چیته؟ اصلا می خواین بچه های صا ایران رو بفرستم ردیفش کنند؟؟؟
    ( اینقدر به ایران خودرو سایپا متلک می اندازید یه سوزن هم به صا ایران و دیمو و ... بزنید)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی