ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوهای زنده جای آینه های عقب رایج در خودروهای کادیلاک را می گیرند

چنرال موتورز اعلام کرده در سال ۲۰۱۶ ارائه ی یک نمایشگر با قابلیت نشان دادن ویدئوهای زنده در قالب آینه عقب کادیلاک مدل CT6 این کمپانی، که در اصل پرچمدار خودروهای تولیدیش محسوب می شود به صورت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

چنرال موتورز اعلام کرده در سال ۲۰۱۶ ارائه ی یک نمایشگر با قابلیت نشان دادن ویدئوهای زنده در قالب آینه عقب کادیلاک مدل CT6 این کمپانی، که در اصل پرچمدار خودروهای تولیدیش محسوب می شود به صورت یک گزینه استاندارد در خواهد آمد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب شرکت مذکور این آینه ها قابلیت نمایش ویدئوهای زنده تهیه شده به صورت زاویه گسترده را دارا هستند و تصویری که راننده در آنها مشاهده می نماید ۴ بار وسیع تر از تصویریست که به صوررت معمول در آینه های رایج خودروها دیده می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مسلماً به کار گیری دوربینی که بتواند چنین تصویری را در قالب آینه پشتی اتومبیل ارائه نماید سبب می شود رانندگان به آسانی از حضور کودکان در خیابان آگاه شده و از برخوردهای ناگهانی با آنها در حین دنده عقب رفتن جلوگیری گردد.

یکی از کوشش های اصلی صورت گرفته این بوده که اطمینان حاصل شود دوربین تعبیه گشته در خودروهای کادیلاک مورد بحث در شرایط مختلف کارا خواهند بود و می توانند تصاویر لازم را برای رانندگان فراهم آورند. به همین منظور و بر اساس گفته های جنرال موتورز از دوربین های دارای دامنه ی دینامیکی سطح بالا استفاده گشته تا در تابش های شدید نور و یا در مواقعی که میزان روشنایی کم است نیز اشکالی پیش نیاید و کماکان فید ویدئویی واضح و قابل رویت باشد.

همچنین این دوربین ها دارای محافظی ویژه در مقابل رطوبت هستند تا در شرایط بارانی هم عملکردی صحیح داشته باشند و ویدئوهای تهیه شده توسط آنها که رزلوشن ۱۲۸۹ در ۲۴۰ دارند بر روی نمایشگری که نقش آینه عقب را بر عهده گرفته به درستی به تصویر کشیده شوند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد این قابلیت قرار است به صورت یک گزینه استاندارد در خودروهای کادیلاک و از سال ۲۰۱۶ پیاده سازی شود، از سوی دیگر نیسان نیز قصد دارد تا در سال آینده تکنولوژی مشابهی را در اتومبیل های تولیدیش به کار بندد ولی با این وجود جنرال موتورز کماکان اولین کمپانی به حساب می آید که به دنبال استانداردسازی این شیوه در محصولاتش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • MeysaM
    MeysaM | ۱ دی ۱۳۹۳

    خودروی پرچمدار!!! :D

  • آرش امیری
    آرش امیری | ۱ دی ۱۳۹۳

    ببین توروخدااااا مردم دنیا با چه چیزهایی زندگی میکنن و لذت میبرن، ماهم سره یه اینترنت ٢گیگابایتی با اپراتور مشکل داریم، اه بابااااااا....

  • سهیل
    سهیل | ۱ دی ۱۳۹۳

    به نظر من اینکه آینه عقب همچنان آینه باشه و تصویر عقب در یک مانیتور جدا نشون داده بشه ایده خیلی بهتریه

  • فرشاد
    فرشاد | ۱ دی ۱۳۹۳

    تا کی این کپی کاری اخه الهام هم حدی داره به نظر من سایپا و ایران خودرو و حتی قطعه سازان باید شکایت کنند دیگه!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی