ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف آیفون ۶ ۳۲ گیگابایتی باعث درآمد ۳ میلیارد دلاری اپل در سال آینده خواهد شد

همانطوری که مطلع هستید اپل در زمان عرضه ی آیفون ۶ به بازار تصمیم گرفت مدل پایه آن را کماکان با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه نماید و با حذف مدل ۳۲ گیگابایتی کاربران مجبور بودند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

همانطوری که مطلع هستید اپل در زمان عرضه ی آیفون ۶ به بازار تصمیم گرفت مدل پایه آن را کماکان با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه نماید و با حذف مدل ۳۲ گیگابایتی کاربران مجبور بودند در صورتیکه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشتند یکی از آیفون های ۶ ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایتی را تهیه نمایند.

جان گروبر که به صورت معمول در مورد محصولات اپل اظهار نظرهای بسیار مثبتی می کند تصمیم این شرکت در رابطه با ارائه ی مدل پایه آخرین تلفن هوشمندش یعنی آیفون ۶ تنها با ۱۶ گیگابایت حافظه را سیاستی خبیثانه دانسته و می گوید اتخاد چنین روشی با توجه به حجم اپلیکیشن ها و فایل های موسیقی و ویدیویی امروزی ابداً درست نبوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که iOS 8 در زمان ارائه ی اولیه نیاز به فضای زیادی از حافظه برای نصب خود داشت، که سبب شده بود کاربران به دردسر بیافتند. اگرچه آیفون ۶ به صورت پیش فرض با این سیستم عامل عرضه می شد ولی به هر حال روزی کاربران این موبایل نیز بالاخره قصد ارتقای نرم افزاری تلفنشان را خواهند داشت و در آن روز ۱۶ گیگابایت حافظه خودش چالشی محسوب خواهد شد.

Neil Cybart یکی از تحلیل گران فعال در رابطه با بازار تلفن های هوشمند اخیراً در اظهار نظری که بی ربط به توضیحات بالا نیست گفته است عرضه مدل پایه آیفون ۶ و ۶ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه سبب خواهد شد تا اپل در سال آینده یعنی ۲۰۱۵ میبادی ۳ میلیارد دلار از این تلفن های هوشمند کسب درآمد نماید.

Cybart اینگونه شرح می دهد از آنجایی که مدل میانه ی آیفون از لحاظ قیمتی، ۶۴ گیگابایت حافظه دارد و دیگر خبری از مدل ۳۲ گیگابایتی نیست و یک گزینه ی ۱۲۸ گیگابایتی نیز افزوده شده، بسیاری از کاربران ۱۶ گیگابایت را کم و هزینه ای که باید برای ۱۲۸ گیگابایت بپردازند را زیاد می دانند و لذا به سراغ آیفون های ۶ ۶۴ گیگابایتی می روند که البته ۱۰۰ دلار گران تر از ۱۶ گیگابایتی ها هستند.

همین امر سبب شده تا متوسط قیمت فروش آیفون از سال های گذشته بالاتر باشد و پیش بینی می گردد به خاطر مسئله ی یاد شده در سال ۲۰۱۵ اپل بتواند تنها با یک تغییر ساده در میزان حجم حافظه های تلفن های هوشمندش به درآمدی ۳ میلیارد دلاری از این خط تولید دست پیدا کند.

بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی حتی با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی کماکان به کاربران اجازه ی افزایش این مقدار را از طریق کارت های حافظه نیز می دهند اما چنین مسئله ای در مورد آیفون از ابتدا تا به اکنون امکان پذیر نبوده است. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که اگرچه اپل با سیاست گذاری خاص خودش سبب شده تا خریداران محصولاتش به ناگزیر ۱۰۰ دلار بیشتر هزینه کنند اما این شیوه در طولانی مدت عواقب خوشایندی برای کمپانی ساکن کوپرتینو نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • Vernal
    Vernal | ۲ دی ۱۳۹۳

    من باز اومدم که ازتون سوتی بگیرم و کامنت منو پاک کنی :D
    این تیتر را اصلاح کنی خونده میشه آیفون 326 گیگابایت :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی